Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:26

Leuk topic!

Mijn dochter is nu 16 maanden oud en zat uiteraard in mama's buik al mee te hobbelen op mijn paard. Vanaf 4 weken oud gaat ze al mee naar stal, en ook nu gaat ze elke dag mee in de kinderwagen ons paard buiten zetten.

Ze is al helemaal besmet met het paardenvirus en vindt het heerlijk om op zijn rug te zitten.
Thuis heeft ze een skippy paard waar ze vol enthousiasme zelf op klimt en dan gaat "licht rijden"en met de tong klik geluiden maakt.
His noemen we nu haar "pony", maar die is ruim 1m60. Dus valt niet echt onder categorie pony.
Maar als haar interesse blijft, komt er wel een eigen pony aan huis. Hier hebben we namelijk plek zat voor. Ik zou haar geen pony kopen als ik deze op pension moest zetten.
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020


Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:17

Ons meisje is nog jong, bijna 1,5 dus kan nog niets zelfstandig. Maar uiteraard gaat ze dagelijks mee naar "haar" Hisje. En prachtig dat ze het vindt om op hem te zitten. Dit keer in de stal terwijl hjj net binnen stond. Aangezien hij met zijn hooinet bezig was, kon ik Logan even loslaten. Wat lijkt ze al groot op hem! Kan niet wachten tot ze leert zichzelf vast te houden en echt een paar pasjes op hem kan stappen.
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:02

Mijn dochter Logan toont met de dag meer interesse in de paarden. Ze is nu bijna 1,5 en gaat al vanaf 8 weken oud mee naar stal.

Vandaag reikte ze constant naar het touw, dus mocht ze His "naar de wei brengen". Ze was zo trots met dat touwtje in de handen en His naast haar! Uiteraard dus ook even een foto gemaakt!

Mijn paard is trouwens half blind sinds 1,5 jaar. Ik was 34 weken zwanger toen hij met een kapot oog van de weide kwam. Diezelfde avond lag hij in de kliniek op de operatietafel.

Ik ben zo enorm trots op hoe hij met alles omgaat! Kan niet wachten wat deze twee in de toekomst gaan doen!


Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020


Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:36

Tijdje afwezig geweest hier.

Aankomende donderdag gaan wij onze nieuwe aanwinst ophalen voor onze dochter! Komt lekker thuis te staan, dus ook prima als dochterlief wat minder interesse zou krijgen. Maar momenteel vind ze onze grote helemaal geweldig, en reageerde ook leuk op onze nieuwe aanwinst bij het bezichtigen! Dus we zijn heel benieuwd hoe deze 2 het straks samen gaan doen! We hebben bewust voor een oudere dame gekozen met al genoeg ervaring met kids. Dus we zijn heel erg benieuwd!

Met onze grote His:
Afbeelding

En haar eigen pony straks:
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:14

sneeuwpop schreef:
Gefeliciteerd!
Die foto/pony stond toch op Facebook?


Ja dat klopt! Wij wonen kort in de buurt en zijn uitgenodigd om te komen kijken. En het gevoel zat gelijk goed. En de kinderen waar ze nu van was, kunnen haar nog blijven opzoeken als daar behoefte aan is. Ze blijft namelijk in de buurt staan.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:39

Wij hebben afgelopen donderdag onze nieuwe aanwinst opgehaald! De verhuizing ging super en ze was super blij toen ze in haar nieuwe huisje weer lekker kon rennen en springen. Ze staat hier 24/7 buiten met schuilstal. Gras staat heel kort en 2x per dag hooi met handje brok momenteel. Heerlijk om vanuit je woonkamer haar tevreden te zien staan grazen of te dutten.

Vandaag heeft Logan heel even erop gezeten, maar we wachten toch echt op droog weer. Dan kan ze een keertje helpen poetsen. Ben echt benieuwd hoe die 2 in de toekomst samen ontwikkelen!

Dus hier is onze Claire, merrie van 19 jaar oud en 101 cm. Super lief met kids, maar was niet helemaal happy in haar oude situatie en werd dus moeilijk met rijden. Ik heb er zelf het volste vertrouwen in, zodra Claire weer lekker tot rust is gekomen, logan zonder problemen thuis met haar kan hobbelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:17

Leuke foto eefjuh!

Wij zijn gister een rondje door het veld gaan wandelen. Claire was dol enthousiast, dus dribbelde vrolijk mee. Bijna thuis, nog even een foto met onze dochter.

Nu moeten we haar weer bijna zoeken in die hoop sneeuw! Maar ze lijkt het prachtig te vinden. Staat meestal buiten ipv binnen. Zojuist nog avond controle gedaan, laatste hooi bijgevuld. Ze lijkt zich al goed thuis te voelen.

Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:49

Vandaag Claire eens de benen laten strekken. Je zag gelijk aan haar, dat ze in "werkmodus" ging. Alsof je een knopje omzette. Ze ging me toch even goed los zeg! En dat terwijl ze 24/7 uitloop heeft. Dus voordat dochterlief erop gaat, mag Claire haar kunstjes aan de longe vertonen. Pony heeft nog genoeg pit met haar 19 jaartjes! Dus begrijp wel waarom ze wat onstuimig was geworden voor haar vorige ruitertjes. Hoewel ik het volste vertrouwen erin heb, dat dit straks minder zal worden. Dus voorlopig kilometers maken aan de hand bij mij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:00

Wij hebben de pony van onze dochter ook aan huis staan. Ze gaat al sinds geboorte in de kinderwagen mee naar ons grote paard op pension. Samen buitenzetten en soms even erop. Vanaf dag de eerste dag begon ze dan te lachen en werd ze enthousiast. Nu met haar eigen pony aan huis, gaat ze dagelijks met mee de weide op. Ze doet haar eigen ding terwijl ik de weide schoonmaak, voer en de stal mest. Ze zoekt Claire zelf op om te aaien en als je haar een borstel geeft, doet ze poetsen. Erop vind ze ook leuk, maar haar concentratie boog is te kort. Dus na een paar meter wilt ze weer eraf.
Afbeelding

Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 01:18

Tiffany schreef:
<3 Wat een lieve foto's. Hoe oud is je dochtertje?


Ze is nu ruim 1,5 jaar, over een weekje 20 maanden om precies te zijn.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:18

Ik ben heel blij met mijn Yarisje, inmiddels 19 jaar oud. Er is al 2x schade aan geweest door toedoen van anderen.. Beide keren stond de auto geparkeerd tijdens mijn werk. En beide keren een ander ertegen aan gereden.. Gelukkig een man die automonteur was, en zelf wat dingetjes kan of mensen kent. Dus auto ziet er niet mooi meer uit, maar het rijdt!

Hier ons meisje met haar lieve Claire. Heerlijk zo een pony aan huis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:55

Claire staat samen met onze geiten. Ze is bewust geselecteerd, omdat ze het niet zo op andere paarden heeft. Haar hormonale huishouden was totaal van de leg met haar 19 jaar en ze voelde zich totaal niet thuis in een groep. Met rijden werd ze ook heel vervelend voor de kids. Ze heeft bij een vorige eigenaar 10 jaar echt alleen gestaan.

Ze vindt het gezelschap van de geitjes gelukkig prima. Dat staat neus aan neus te eten. We hebben haar nu ongeveer 4 weken en ze doet het echt super.

Ze blijft trouwens braaf achter die draadjes omdat ze gras heeft. Achterin de grote Geitenweide stond niet veel. Nu mag ze onder controle een uurtje per dag op kleine stukjes meer gras staan. We zijn bij het huis begonnen. In het stalletje staat onze hoogzwangere geit, die kan elk moment bevallen. Zij waardeert dat bezoek ook wel, nu ze al een week alleen moet staan.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:13

Ja precies, voelde als de perfecte match voor ons. En dat ze wat minder braaf met rijden was, dat komt straks wel goed. Ze mag nu lekker genieten. Onze dochter is totaal nog niet met rijden bezig. Even erop en weer eraf. Poetsen begint ze wel leuk te vinden. En dat laat Claire allemaal super toe. Dus wij zijn tevreden. Ik longeer haar regelmatig op de weide om de conditie een beetje omhoog te houden. We gaan nog een echt longeercirkeltje maken, zodat ze op wat meer gelijke bodem kan lopen.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:26

Wij hebben wel al vroeg een eigen pony gekocht.. Puur omdat we thuis de ruimte hebben en dus geen stalling betalen. Anders hadden we dit niet gedaan. En de pony is een betere grasmaaier dan de geitjes die we hebben! Hoewel ze weinig op het hoge gras komt. Soms een uurtje per dag, we willen haar gezond houden.

Wij zijn sinds 3 dagen bezig aan het onderhoud in onze weide. De vorige bewoner had de hobby om ruim 25 coniferen te planten en te houden.. Heeft ons nu al 5 jaar gekost dit langzaam aan weg te halen. Sommige bomen waren 2 meter breed en ruim 5 meter hoog. Veel was al afgezaagd, nu de stronken verwijderen, wamt die zorgen voor verzakkingen en een onregelmatige weide.
Dus de minigraver gehuurd. Zijn nu bezig aan de paddock/rijbak/longeerbak af te graven. Dan kan Logan straks met Claire echt thuis rijden. En voor. Die grote van mij zal het voor longeerwerk en grondwerk met groot genoeg zijn. Prioriteit is onze dochter met pony. Die kan erin crossen straks!
Plus er komt eindelijk een nieuw stuk weide vrij voor de pony en geiten. Hun huidige weide is wel aan een zomer rust toe!
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:21

Moet zeggen dat wij met Claire echt een gelukstreffer hebben! Zowel qua karakter en prijs. We hebben haar inclusief spullen overgenomen. Ze is natuurlijk al 19 jaar en was momenteel met hun eigen kids en het rijden niet zo braaf. Omdat ze niet gelukkig was tussen de andere paarden. Als ik haar nu met onze dochter zie, gaat dat helemaal goed komen! Claire zal wel pittig zijn voor haar, want ze is heel voorwaarts. Nu hebben wij ook een stoere dochter die weinig angst kent.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:39

Zo kwita, dat klinkt inderdaad als een hele opgave!
Maar wel super dat jullie zo bewust naar alle kanten kijken!

Hier ging het best eenvoudig. Oudere pony die gewoon braaf moet zijn. Dat waren de hoofd eisen. Wat jet lastig er maakte, was dat we bewust een pony zochten die meer op zichzelf is gericht en het gezelschap van andere paarden en pony's niet zo graag heeft. Na 3 maanden rustig rondkijken kwamen we haar tegen. Bij bezichtiging was vooral belangrijk hoe onze dochter op haar reageerde en de pony terug. En dat zat gelijk goed. Dusja.. Hier waren de eisen niet zo streng en was de koop snel rond. Nu is onze dochter pas 2 jaar en doet voornamelijk helpen poetsen en wat wandelen met haar. Soms even erop zitten. Straks gaat Claire weer opgepakt worden en gaan we kijken of deze 2 onder het zadel ook een match zijn. Zo niet, staat er nog een grote brave ruin van mij.

We zijn nu het overwegen om Claire tijdelijk uit te lenen aan een wat ouder ruitertje met rijervaring, zodat ze het rijden weer kan oppakken en conditie opbouwen. Nu staat ze sinds januari stil op wat wandelen na.

(we zijn bezig met een eigen paddock/longeercircel aan te leggen, maar dit duurt nog even.)

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 23:53

Heel veel sterkte Susan!
Hopelijk kunnen jullie het straks een plekje geven.. Zo sneu als de kids op jonge leeftijd al de harde kant van de dierenwereld ervaren..

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:56

Vandaag onze pony maar weer eens aan het werk gezet. Wil haar langzaam weer terug in vorm krijgen en meer conditie. Zodat onze dochter weer lekker erop kan. Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:27

Hier wordt Claire langzaam aan weer terug in conditie gebracht!
Blijkt wel een hele werklustige pony te zijn! Ik had wel al een vermoeden omdat ze met simpel longeren best fanatiek kon zijn. Maar nu aan de lange lijnen zie ik haar echt meedenken en vooral ontzettend genieten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 00:05

Ze heeft sinds vandaag haar eigen Longeersingel. Maar niet nagedacht dat de ringen kleiner uitvallen.. Dus de haak van de lange lijnen past er niet doorheen! Balen.. Maar we verzinnen wel weer iets.

Vandaag aan het werk met toeschouwers

Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:22

Onze dochter is ineens helemaal fan van het rijden. Ze zit met regelmaat even op haar pony, maar wou weer vrij snel eraf. Nu de laatste dagen staat ze bij de keuken deur "laarsjes aan, Claire rijden!". Dat vinden wij uiteraard prachtig en gaan dan ook braaf hierop in.

Claire vindt het allemaal prima en is helemaal blij met de extra aandacht die ze nu ontvangt!
En deze mama voelt zich uiteraard wel heel trots op beiden!

Dag 1, na ons weekje vakantie in Spanje. Claire uiteraard gemist!
Afbeelding

Papa kwam met het idee, pak het zadel.. Dus zadeltje maar weer eens tevoorschijn getoverd en erop!

Afbeelding

Dag 2: ze wordt al wakker die ochtend, dat ze pony rijden wilt. Dus beloofd na het ontbijt.
Afbeelding

Dag 3, vandaag:
Uiteraard helpt ze altijd mee poetsen, maar geduld is wel snel weg. Ze wilt erop! En vandaag extra speciaal echte paardrijlaarsjes gekocht!

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een lekker rondje buiten wandelen. Wij wonen in Duitsland en direct in het veld met mini bosjes. Dus we hebben 2 km in totaal gewandeld. Zowel pony als Logan hebben genoten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En terug thuis, hoefjes uitkrabben met mama. Was de eerste keer.

Afbeelding

Mijn mama hart smelt.. Ik hoop zo dat ze dit leuk blijft vinden! Maar we forceren niks. Als ze niet vraagt of wilt, ook prima. Dan verzorgt mama Claire gewoon. Lekker rond trampelen in de weide de mest opruimen en stal verzorgen vind Logan net zo gezellig!

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:24

Mijn dochter is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Ze is ook helemaal gek op mijn grote ruin.. Maar met zijn ruime 1m60 is hij echt te lomp voor haar. Claire is ondanks een rasechte Shet, wel een pony met veel ervaring en genoeg kilometers erop. Dus ik ben echt zo benieuwd hoe hun gaan groeien!

Deze ochtend maakt ze ons ook alweer gek om te rijden. Dus hebben beloofd, als papa weer thuis komt na haar middagslaapje, ze weer op Claire mag rijden. Verwend kind :P

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:43

Afbeelding

Hier wordt de pony binnenkort ook weer opgepakt. Nu grondig de wintervacht eerst wegwerken! Want pony heeft het snel warm. Momenteel wilt Logan vooral knuffelen en poetsen. Achja geen ramp, dat rijden komt wel weer. Pony moet toch eerst weer conditie opbouwen. Ze heeft de winter echt een pauze gehad. Ben blij als we dit jaar de paddock afmaken en we elk seizoen met haar kunnen werken. Plus in de winter de weides bespaard blijven.

Afbeelding

Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:45

Vanmorgen was weer een pony ochtend! We liepen richting de weide en ze wou graag Claire halen. Zo gezegd, zo gedaan! Pony gepoetst samen (voornamelijk mama haha) en daarna singeltje om. Toen was de verleiding tot erop zitten wel groot! Dus dat mocht zeker! Cap lag helaas nog beneden, maar die ligt nu weer braaf in het hokje naast de weide. Na het zitten en 2 meter grazend stappen, wou ze graag wandelen. Ik heb een klein stuk afgezet om ponylief weer aan het werk te zetten. Dus Logan kon gerust met haar pony even zelf klungelen en wandelen. Heerlijk die pony's met ervaring.. Zet geen stap verkeerd naast haar, maar weet ook gelijk wanneer ze de situatie kunnen uitbuiten en gaat lekker simpel grazen. En dat kleine mensje maar moeite doen die grasmaaier weer in beweging te krijgen _O-

Maar ze is zo lief het worden voor haar pony. Ze krijgt gelijk een kus op de neus en een dikke knuffel om de hals, zodra ze Claire ziet. Zo lief!

Claire blijft ook altijd staan wanneer de kleine naar haar toe komt. Bij mij kan ze wel eens omdraaien en weglopen als ze geen zin heeft. En krijg die tuttebel dan maar eens gevangen.. Niet dus.. Maar dan loopt Logan erop af en pony blijft staan.. :x
Mijn man kan al helemaal niet in de buurt komen.. Die heeft haar uit frustratie ooit 1 keer een tik gegeven met de ogen zalven.. Mevrouw is beledigd sindsdien..

De smelt foto's!
(dekje lag niet goed, 8)7 niet goed opgelet!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:09

Ze krijgt de smaak weer te pakken!
Vandaag een klein parcourtje opgezet met takken om overheen te stappen. (snoeiafval)
Ze voelde zich enorm trots toen ze haar pony zelf hier overheen begeleide! En daarna weer even erop en onder mijn begeleiding ook over het takje heen gelopen. Misschien moet ik overwegen een ruitertje met ervaring erbij te nemen, zodat Claire onder het zadel weer wat km's kan maken. Alleen longeren en lange lijnen is niet genoeg uitdaging merk ik.. Was ze nog maar iets groter, dan ging ik zelf wel 1x per week even erop wat stuurwerk verrichten.

Pony blijkt trouwens ook een passie voor springen te hebben. Afgelopen winter sprong ze vaker enthousiast over een stapel brandhout heen, terwijl ze er ruim omheen kon lopen. (ongeveer 40 cm hoog was dat). Dus ook een sprongetje in het parcour verwerkt. Claire twijfelde geen moment!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Daimo, MissWeenie, Mnoonn, onpaard, Sanet, Steppe, Sting en 95 bezoekers