[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 12:45

Zo, nu we de kerst overleefd hebben ben ik er weer :') wat een gekkenhuis is dat toch altijd bohhh

Over de sensor, kan ik gewoon naar een camerawinkel gaan en hier vragen wat er mis kan zijn, ook al heb ik de camera daar niet gekocht?

De 24e toen alle tafels hier gedekt stonden voor kerstdag en ons eigen eten voor ‘s avonds voorbereid was scheen het zonnetje zo lekker en ben ik met de 2 mannen lekker een rondje gaan maken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duke was heel flink maar ik ben er wel achter gekomen dat hij als de dood is voor waterplassen ineens, dus we waren lekker aan het stappen en ineens gaat Duke stilstaan. Maar Dexter bleef gewoon stappen want die had dat niet door :+ ken je die tekenfilms dat ze je uit elkaar trekken, elk aan 1 arm? Zo voelde ik me hahaha
Dus Dexter stil gezet maar Duke wilde niét door het water, hebben we even een omwegje gemaakt door het veld oepsie.

Afbeelding

Verder heel braaf, we hebben de plassen maar ontweken, dat oefen ik wel eens als ik zelf ook met 2 benen op de grond sta _O-

Duke had een nieuw halster gekregen voor de Kerst, dexter een grote zak wortels. Ik ken ze toch goed hé :P

Afbeelding


Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:51

Ooohh dat ziet er heerlijk uit, zo'n rondje met de twee heren :D
Dat met dat water had ik hier laatst ook. Ben met een jonge Fries bezig, balkjes, tractoren, niks was eng. Tot ik haar terug wilde zetten in haar box en we langs (ja, zelfs langs) een plasje water moesten, toen maakte mevrouw ineens een sprong opzij :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:59

Wat leuk zo samen op pad!

En wat de waterplas betreft, gewoon blijven oefenen. 1 op 1.
Nick was ook als de dood voor waterplassen, de eikel. :')
Maar nu banjert hij er rustig door, omdat ik vind dat hij er gewoon doorheen kan ipv er om heen.
Dat weet ie nu. Heeft wel wat oefenen gekost, maar op een gegeven moment gaat het steeds beter en wordt het vanzelf normaal.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:33

Die waterplassen herken ik ook wel, en dan heb ik niet eens koudbloeden :P Mijn oudste gaat er nog steeds alleen doorheen als ik dat ook doe.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:02

Maaaar jongens, kijk eens wie er gisteren in het water stond!
Afbeelding

Niet graag, maar ik had brokjes bij dusja wat moet je dan als spekkie :+

Wel heel twijfelachtig eerst voelen met de teentjes

Afbeelding

Ik juich nog niet dat hij nu zonder problemen door elk plasje loopt, want bij elke plas was het wel nog steeds eerst de handrem er op. En soms hupte hij links en rechts langs de plas, net een ballerina _O-

Nog even bij de jaarlingen gaan snuffelen, zijn manen zien er toch echt niet uit

Afbeelding

Er viel me net wel een kwartje. Hoe kan het toch dat Dexter zijn sokken altijd zo vuil maakt en Duke ze zo netjes houdt, maar hij durfde dus gewoon niet door de blubber :') misschien moet ik het hem maar niet leren, scheelt in onderhoud :P
Laatst bijgewerkt door Granoek op 27-12-18 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:03

Het begin is er! Gewoon heeeeeeeeel vaak herhalen :D En dan komt het wel goed.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:14

Ooohh, maar dan zou ik het hem inderdaad ook niet leren, scheelt weer poetswerk :Y)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:43

Hahaha Duke wil geen natte voeten :+

Wat een leuk stel zeg. Is het mogelijk dat ik (als ik een keer in de buurt ben) een meet en greet kan krijgen met de Famous DD Duo? :)) *\o/*

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:50

Och die blik op de bovenste foto! Ben ik braaf baas? Want ik vind het heel spannend!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 19:55

Hanneke81 schreef:
Och die blik op de bovenste foto! Ben ik braaf baas? Want ik vind het heel spannend!

Euhm eerder ‘nou sta ik in die stomme plas en mag ik nog geen grasjes uit de berm eten’ :+ Nee Duke eerst foto!


Gimme_Joy schreef:
Hahaha Duke wil geen natte voeten :+

Wat een leuk stel zeg. Is het mogelijk dat ik (als ik een keer in de buurt ben) een meet en greet kan krijgen met de Famous DD Duo? :)) *\o/*

Jaaa super leuk!!

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:58

Granoek schreef:
Hanneke81 schreef:
Och die blik op de bovenste foto! Ben ik braaf baas? Want ik vind het heel spannend!

Euhm eerder ‘nou sta ik in die stomme plas en mag ik nog geen grasjes uit de berm eten’ :+ Nee Duke eerst foto!

_O- _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 14:16

Ik ga deze hier ook even delen, misschien heeft iemand er nog wel wat aan!

Ik heb Duke vorige week per ongeluk voordroog gegeven i.p.v. hooi. Wij hebben nooit eerder voordroog gehad op stal, altijd droog hooi, dus ik ben er gewoon van uit gegaan dat het hooi was. Dexter kan wel wat verdragen maar Duke had na 3 dagen alweer bloedende plekken op zijn achterbeen |(

Ik heb het gespoeld maar moest gaan werken dus ik zou ‘s anderendaags ‘s morgens gelijk terug gaan.
Wel heb ik ze nog dezelfde avond van weide gewisseld, een wei met gras zodat ze dus even zonder hooi konden want het droge hooi was blijkbaar op, vandaag de voordroog.

Wat dinsdag 3 plekjes waren, was woensdag een kaal geschuurd been met pelletjes en korstjes ZUCHT.
Ik weer helemaal in paniek want no way dat ik ooit nog een herhaling wil van vorig jaar. Dus halsoverkop de dierenarts gebeld maar haar vrije momenten waren telkens wanneer ik moest werken grrrr. Dus die kon pas volgende woensdag komen.
In de tussentijd moest ik het maar goed schoon en droog houden en de pelletjes en korstjes er uit kammen. (Ik had aan de telefoon gezegd dat ik vermoeden had dat het mok was)

Maar omdat ik echt niet wilde dat het in die week nog erger werd, en ik al de rest vorig jaar al wel geprobeerd had, dacht ik F*ck it en ik probeer gewoon die pig oil met zwavelpoeder. Had dat nooi eerder gedurfd bij Duke en bij Dexter alleen nog maar preventief af en toe gebruikt.

Nou jongens ik ben om hoor!
Dit was dinsdag:
Afbeelding

Afbeelding

Dit was woensdag:

Afbeelding

Dit was woensdag toen het papje er net op zat:
Afbeelding
Dit was donderdag nadat ik dus op woensdag het papje voor het eerst in zijn sokken had gedaan. Je ziet de gele poeder nog zitten. Donderdag heb ik ook de velletjes er uit gekamd.
Afbeelding

En vandaag!!! Na de vorige foto hierboven dus alleen nog gekamd diezelfde dag, verder 2 dagen met rust gelaten

Afbeelding

Had ik trouwens mijn kerst cadeautjes al laten zien? <3

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:06

Ik had het op FB gevolgd, fijne resultaten met die suphur er bij doorheen!

Mooi kerstcadeautje hoor! Van je vriend gekregen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 15:19

De tweede wel, de eerste van mijn opa! Die had mijn lootje getrokken maar stiekem heeft mama hem wel geholpen O:)

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:09

Wat fijn dat Duke’s been zo snel weer is opgeknapt!
En wat een prachtige sieraden <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:16

Wat een mooie cadeautje!
Gelukkig is Duke zijn been weer beter!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 12:43

Hier maar weer even een schop geven, maar ik doe eigenlijk heeeel weinig meer tegenwoordig haha.
Duke is een beetje aan het puberen, hele tijd stil staan, niet mee willen wandelen, je kent dat wel :')

Ik wilde gisteren het begin maken van het longeren.. lees: blijven stappen als ik aan zijn schouder loop.
NOU dat vond hij toch wel niet kunnen!!
Dat ging absoluut niet, wat voor rare dingen haalde ik me eigenlijk wel niet in mijn hoofd?!
Vooral het feit dat ik Dexter even op stal had laten staan stak hem bijzonder hard tegen.

Een kwartier lang hebben we gewoon gestapt zoals we altijd stappen, aan het touwtje gewoon langs me. Maar telkens we aan de kant van de uitgang kwamen ging hij zich los trekken en ging dat hoofd omlaag en tussen zijn benen, beetje dreigen.
Ik snap dat het niet gelijk goed kan gaan maar dit kent hij gewoon al van toen hij 6 maanden was _O-
Dus na 25 min waren we zo ver dat ik het touw ongeveer op een meter vast had en zowat langs zijn schouder liep, 3 cirkels zonder uit te breken!

En toen dacht ik, nu rechtsom.
NOPE.
Want ik mocht toch ééééécht niet aan zijn rechterkant lopen! Gekkigheid zeg, wie gaat er nu rechts lopen??
Dus rechts ben ik gestopt toen hij stopte met uitbreken zodra ik het touw liet.
We praten hier over stappen in een rechte lijn hé :+ Gewoon alsof we buiten aan het wandelen waren.
Echt waar, dat wordt nog wat met die kleine _O- ZO VEEL ZIN IN }:)

Dexter zit nog steeds niet helemaal lekker in zijn vel naar mijn mening.
Hij is gecontroleerd door de dierenarts maar hij is niet ziek oid, hij is gewoon niet helemaal happy volgens mij :/
Die heb ik maar met rust gelaten en een grote schep brokjes gegeven, vind ie fijner dan een uur tutten.
Hij ziet er wel weer gewoon goed uit gelukkig, ik vond hem een tijdje wat mager maar hij is mooi bijgetrokken nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duke zijn buikje is ook weer een stuk minder dus ik moet hem nog maar eens meten, vaak wilde dat zeggen dat er wat centimeters zijn bij gekomen.

Afbeelding

Want hij eet wel gewoon goed :')
Is ook helemaal niet eng zo'n bulldozer

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:49

Ze zien er beiden erg goed uit!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:29

Duke is dus een echte puber haha.

Ik vind ook dat ze er goed uit zien. Wel vervelend dat Dexter zich niet zo lekker voelt. Misschien een winterdipje?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 17:14

Ja geen idee wat het is, hij is nooit de meest vrolijke opgewekte pony geweest maar hij loopt weg zodra hij me in de wei ziet komen, draait zich ook van me weg als ik hem wil aaien. Snap er niks van.
Hij staat ook echt vaak op rust, zodra hij niet meer beweegt gaat hij op rust, steeds op hetzelfde been.

Had niet gedacht dat ik de dag zou meemaken dat Duke ging puberen maar dus toch :P
Vandaag zat ik gehurkt om foto's van Dexter te nemen en meneer ging langs me staan en terwijl hij wil schrapen van ongeduld raakt hij mijn been. Beetje aandachtsh*er :')
Dan krijgt ie een klets en draait hij zich om want dan is hij boos natuurlijk, en een seconde later hangt hij dan zijn hoofd in mijn nek en komt hij knuffelen. Raar beest.

Heb wat sneeuw foto's gemaakt maar dat gaan er te veel zijn voor hier denk ik, misschien maak ik er nog een apart ITP voor.
Vind het altijd ook wel fijn om tussen mijn 'eigen berichten' oude ITP's terug door te kijken :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 11:19

Nog wat foto's gekregen van Duke van een tijdje geleden, zo mooi weer!
De vorige waren ook al zo mooooi <3

Heb er ook nog van Dexter maar die staan op de laptop en nog niet in mijn bokt upload :')
more to follow!


Afbeelding

Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:32

Hele mooie reeks he, jullie passen beide ook goed in die herfstkleuren :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:03

Prachtige foto's van Duke zeg! Raad je haar aan als fotografe? :o

En wat vervelend van Dex. Met mijn Dex heb ik recent ook zo'n periode gehad. En opeens was het weer voorbij. Hoe gaat het nu met jullie? Had je nog een bloedonderzoekje gedaan?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 16:42

Ik kom toevallig net terug van mijn eerste ritje met Dexter sinds lang!
En ik heb gelijk gemerkt wat het verschil maakt :)
Ik moet gewoon Duke thuis laten. Omdat Duke veel aanhankelijker is komt die al gemakkelijk eens de aandacht opeisen en hoewel Dexter duidelijk de baas is, zet hij zich op zo’n momenten wel op de achtergrond. Ik ging er van uit dat het voor hem niet zo hoeft maar hij vond het echt heerlijk om er nog eens onder ons 2 op uit te zijn <3 hij was zo heerlijk voorwaarts nog eens.
Afbeelding
Hij was zelfs aan het zweten :+
Afbeelding

Ik denk wel nog steeds dat hij ergens last van heeft maar voor nu leek dat niet de reden dat hij zo afstandelijk was en van me weg liep in de wei en dat vind ik al een fijn idee :)

Ik heb geen bloedonderzoek nog laten doen, de dierenarts vond dat niet nodig toen. Maar ik merk nu wel dat hij zijn staart steeds hoog draagt en naar links, hij staat ook vaak alsof hij moet plassen maar blijft dan gewoon zo staan. Heb er een foto van gemaakt maar die staat nog op de pc en ik zit nu bij de garage te wachten voor nieuwe autobanden haha.
Die zal ik hier nog plaatsen.

Duke zijn eerste eigen spullen zijn aangekomen!
*\%/*

Afbeelding
Afbeelding

Hij zal er wel snel uit groeien maar voor deze prijs kon ik dat risico wel nemen, ik zie hem geen mega groeispurten meer maken.
Hier moeten de oogkleppen nog vanaf gehaald maarzijn eerste keer met hoofdstel!
Hij heeft zo 2 minuten gestaan ocharm, volgens mij zag hij helemaal niks :')

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:52

Het staat Duke echt prachtig! Was het tuig zo’n goede deal dan? Ik ben nog op zoek naar tuig voor mijn Duke.

Fijn dat Dexter zich wat beter voelde!