[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 18:51


Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 18:30

Vanochtend Aliaa gelongeerd! :D En voor het eerst een poging gedaan om daarbij beeldmateriaal te verzamelen. :') Wat niet altijd gelukt is...
Afbeelding

Mevrouw was met momenten hyper:
Afbeelding

Het bokje staat net niet op de foto. -O-
Afbeelding

Afbeelding

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:00

Teken dat ze graag haar best voor je doet. :D
Lijkt al een heel paard zo met zadel op. :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:44

Haar best doet ze zeker en vast! Heb het al een aantal keer tegen mensen rondom mij gezegd, maar als ze onder het zadel ook zo haar best gaat doen, kan dat niet anders dan een super fijn paardje worden! <3 Niet dat ze nu niet fijn is hoor, Aliaa is mijn alles, maar soms kan ze zo lelijk doen naar de paarden rondom haar he. :') Maar verder is het gewoon een schatje. :D

Vandaag ben ik gaan shoppen voor Aliaa (shoppen voor paarden is zooooo leuk, verder shop ik totaal niet graag _O- ). Ik heb een leuk western hoofdstel besteld, een natural hackamore, nog 2 nieuwe hooinetten bijgekocht en teugels natuurlijk. Een bijpassend borsttuig voor bij het hoofdstel ben ik nog vergeten, maar ik ga proberen of die er nog bij kan. :D
Dit hoofdstel heb ik besteld:
Afbeelding

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:19

Die is mooi! <3 Ga je Aliaa met bit of bitloos beleren?

Anoniem

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:06

Mooi hoofdstel! Waar ben je gaan winkelen?

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 15:57

Lynnepinny schreef:
Die is mooi! <3 Ga je Aliaa met bit of bitloos beleren?
Dank je! Ik zag dit hoofdstel op een boekje van Busse Reitsport staan en ik dacht meteen 'wauw die is gaaf'. Jammer genoeg hadden ze niet zoveel keuze tussen de hoofdstellen en deze hing er niet tussen ofc. :+ Een ander hoofdstel dat ik ook mooi vond, was dan weer te groot, maar dankzij de behulpzame mensen in de winkel kon ik het bestellen. :D

De bedoeling is dat ik Aliaa zowel met als zonder bit kan rijden. Het echte begin wil ik sowieso bitloos doen. Verder zal het wat afhangen hoe Aliaa reageert op bitloos (met bit heb ik toch een veiliger gevoel dan zonder).

SVRL schreef:
Mooi hoofdstel! Waar ben je gaan winkelen?
We zijn eerst naar een winkel in Wetteren gereden, maar daar vond ik mijn ding niet. Ik had meteen het gevoel dat die niets zou worden en dat was ook zo. :') Dan zijn we doorgereden naar de Aleashop in Destelbergen, een kleine 15 minuutjes rijden vanaf die ruitershop in Wetteren. Heel toffe winkel, echt waar! Super behulpzame mensen ook, nette winkel, relatief veel keuze. Op gebied van western iets minder, maar dit hoofdstel hing dus niet in de winkel, maar kan je ook gewoon via hun bestellen. :j

Vandaag is de dierenarts geweest bij Aliaa, het was de jaarlijkse controle voor de tanden die op stal georganiseerd werd, en ik heb Aliaa ook nog eens opgegeven. Ik heb een bloedafname laten doen, want ik heb Aliaa al enkele keren aan modder zien likken, dus voor de zekerheid eens kijken of ze geen tekorten heeft. Wat is Aliaa braaf voor prikjes! :wow: Zelfs geen schrikreactie als ze geprikt wordt, echt een voorbeeldige patiënt. :D Prikje voor de verdoving was ook geen enkel probleem. Haar 2 wolfstandjes zijn verwijderd, dit ging lekker vlot. Daarna de tanden nog eens bijgevijld. En daarbij ontdekt dat ze onder haar tong links een wondje heeft ter grote van een €2 muntstuk. Hoe ze daaraan komt, geen flauw idee. De dierenarts vroeg of het van het bit kon komen, maar dat heeft ze makkelijk 2 maand niet meer in gehad. De komende dagen wat in het oog houden hoe dat evolueert. Verder nog wat vaccinaties gekregen en daarna mocht ze lekker op stal wachten tot de verdoving voldoende uitgewerkt was.
Grappig is dat Aliaa nog steeds half verdoofd was en desondanks nog lekker boos kon kijken naar alle paarden in de buurt. :')

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 21:22

Ik heb een foto van baby Aliaa gevonden!!! <3 *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 20:42

Vandaag was de eerste schooldag na de kerstvakantie, lang leve examens in januari en een bak die helemaal voor mij alleen is in de voormiddag. :D Normaal is het nogal wat gedoe bij ons op stal om de bak te hebben. :')
Dus Aliaa eerst lekker gelongeerd en daarna wat gesprongen.

Sorry voor het slechte filmpje, ik ben altijd alleen en filmen en lopen is niet evident. :')

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:50

Hahahahaha super leuk filmpje, en jouw enthousiaste: "Goed zo!" maakt het helemaal af <3 heel leuk

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 20:52

Ik had totaal niet verwacht dat ze erover zou gaan. Ik dacht dat ze netjes tussen mij en de hindernis door zou lopen. _O-

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:54

Hahahahaha maar springen is leuk joh! ik vind dit echt heel gaaf!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 21:14

Ik hoop dat Aliaa het ook leuk gaat vinden. :D Nu lijkt ze het plezier nog niet gevonden te hebben, maar het is ook pas de 2e keer dat we vrijspringen. :P

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:29

Kijken wat ze vindt. De een vindt het leuk, de ander niet.
Merrie hier vindt vrijheidsdressuur helemaal leuk :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 21:33

Vrijheidsdressuur staat hier ook nog op de planning, om eens uit te proberen. :D

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:59

Oh, als Aliaa een beetje intelligent is, vindt ze dat geweldig! Merrie hier verzon nieuwe kunstjes om meer snoep te verdienen :D
Ze werd er erg creatief van. Toegegeven, bij tijden iets te creatief.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:08

Wat doet ze het leuk!

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:49

Leuk filmpje!
Volgens mij heeft ze er wel lol in, anders zou ze er niet zo makkelijk over gaan!
Ziet er goed uit!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 12:54

Vandaag begon zoals alle dagen op stal: Aliaa in de piste zetten (de weide ligt helaas verschrikkelijk nat), stal mesten, hooinetten vullen,... Ik wou het inparkeren om op te stappen nog wat oefenen. Dit ging super, Aliaa snapt wat ik bedoel alleen staat ze nog niet helemaal goed om op te stappen, maar wat loop ik toch klagen. We hebben het maximum 4x geoefend ofzo. :') En toen kreeg ik een idee... Wat als ik eens zou hangen op Aliaa? Op het zadel reageert ze goed, mijn been over haar rug gaat prima, hangen met mijn voeten op het krukje ook, dus waarom niet een stapje verder? Juist ja, ik ben helemaal alleen op stal, als er dan iets gebeurd... Plus dat er niemand is om Aliaa vast te houden. Maar het voelde gewoon goed aan, dus ik dacht, ik waag het er gewoon op. Mijn eerste poging voelde ik al meteen dat het niet goed kwam met mijn jas en alles rommel die in mijn jaszakken zat. :') Ik wou haar geen pijn doen, dus jas uit dan maar, wat wortels in mijn handen en dan een tweede poging.
De tweede poging ging super, ik hing meteen goed, Aliaa was kalm, ontspannen en bleef netjes staan. Wat een geweldig knollie heb ik toch... <3 Ik heb 3 keer gehangen. En toen vroeg ik me af wat als ik nu gewoon op zou zitten in plaats van hangen? Nou ja, dan zit je toch gewoon aldus Aliaa. +:)+
Haar eerste reactie was mij aankijken met die blik in haar ogen 'krijg ik nu mijn beloning?'. :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben een klein minuutje blijven zitten om te genieten, ik heb Aliaa half dood geknuffeld en nu loop ik waarschijnlijk de hele dag met een onozele glimlach op mijn gezicht rond. :')

Anoniem

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:57

Ahwwww genieten!

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:00

Wat super zeg! Heel stoer van jullie <3

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:04

Zo wat stoer! Had ik niet gedurft := Die oren ook 'wat flik je me nou?' :') Ik denk dat dat opstappen en wegrijden wordt.

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:39

Gaaf zeg!
Wat fijn dat ze het zo goed op pakt!

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:30

Oh wat gaaf!!! *\o/*

Zo je het gedaan heb is precies goed. Volg je gevoel met zulke paarden, dan zit je altijd goed <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:33

Oh super, je hebt erop gezeten! Voelt zalig hé.