Ik mis het rijden, wat te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 15:28

Hoi allemaal!

Ik ben op dit moment een beetje aan het twijfelen.

Mijn bijrijdpaard heeft een peesblessure, en we weten (helaas) niet hoe lang dit nog gaat duren.
3 januari horen we hopelijk meer.

Maar nu het volgende. Ik mis het rijden heel erg. Ik heb nu zo ongeveer 2-3 maanden niet meer gereden.
Eerst vond ik het niet zo erg omdat ik zelf ook een blessure had, maar inmiddels is mijn been weer goed. En heb ik groen licht gekregen om weer te mogen rijden. (gelukkig natuurlijk!)

Maar omdat ik het rijden dusdanig erg mis, zat ik te twijfelen over wat te doen.

Ik zat te denken of ik niet tijdelijk weer op een manege ga rijden, totdat mijn bijrijdpaard weer mag gaan opbouwen.

(Uiteraard ga ik dan nog steeds naar hem toe om te wandelen etcetc)..


Maar dan nog, waar zal ik dan gaan rijden, er zijn 2 (manege) opties die ik wel zie zitten.

Op allebei de maneges heb ik gereden. 1 ken ik de instructeurs, maar is er veel veranderd wbt paarden.

De andere heb ik les op gehad met school, hebben erg leuke, fijne (oud) wedstrijd paarden, maar ken ik de instructeurs + lessen niet.

(Sidenote in Augustus ga ik verhuizen naar een andere stad, en is het niet haalbaar om mijn bijrijdpaard te blijven doen. Dus daar ga ik ook weer proberen te rijden)

Wat denken jullie?
Wil ook niet verwend oid overkomen, maar ik mis het (fanatieke) trainen heel erg..

Anoniem

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:29

Je kan dan toch bij houden gewoon een proefles doen? :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 16:13

Ja klopt, maar op een of andere manier vind ik de stap een beetje groot.

Zijn er nog mensen met ervaringen? Of advies?

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:57

Ik zou het denk ik gewoon proberen. Als het niet bevalt kun je altijd stoppen. Proberen kan geen kwaad.
Je kunt dan weer lekker rijden en hopelijk kun je dan snel weer met je bijrijdpaard aan de slag.

Ik heb heel lang geleden toen mijn paard nog heel jong was en ik veel moeite had met haar voor het plezier bij een kennis op haar ( manege ) paarden gereden. Zo hield ik het plezier en kon ik serieus met mijn eigen aan de slag. Alleen met mijn eigen paard vond ik helemaal niet leuk omdat het alleen maar moeilijk en vaak eng was.

Pollewop113
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:11

Ik zou bij beide een proefles inplannen en dan gaan voor de manege waar jij je op dit moment het prettigste bij voelt.
Alles staat en hangt ook met de lesgever en dan kunnen ze nog zulke goede lespaarden hebben...
Volg je intuïtie, meestal weet je al snel waar jij je thuis voelt, ook al gaat het dan om een kortere periode als jij lekker in je vel zit, leer je ook veel sneller.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 18:00

Ik denk dat ik idd de manege ga bellen. Nummer 1 heb ik zelf +-2 jaar gereden en ken ik wel goed.

Nummer 2 heb ik alleen met school gereden. Dus wel de paarden van daar, maar niet de instructeurs van daar.

Ga donderdag even afwachten wbt de prognose van de peesblessure is en dan maak ik een beslissing.

Ik vind trouwens het niveau wel belangrijk, ben een vrij fanatieke amazone, die meer dan alleen de basis van de manege wil.

Springles etc vind ik erg leuk.

Doen ze allebei wel dacht ik.

Alvast bedankt voor het advies.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:31

Helaas is de manege van mijn keuze vol.

Dus dat is balen. Ik weet dus niet echt wat anders een optie is.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:36

En de ander? Je had nog een andere optie toch?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:42

Daar twijfel ik nog teveel over. Daarnaast is het niet super goedkoop en betaal ik ook door voor mijn bijrijdpaard.

Het kan evt wel, maar dan gaat er wat minder geld naar mijn spaarrekening voor mijn studie..

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:49

Daar moet je zelf een keus in maken en knopen doorhakken. Dus je weet wel wat je kan doen maar je twijfelt wellicht nog teveel :) Misschien nog een ander bijrijdpaard zoeken waar je gratis of voor weinig mag helpen en /of rijden?

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:51

Ik kom me hier even bemoeien, haha. Vind het niet zo redelijk dat je doorbetaalt voor je bijrijdpaard terwijl je er niet op kunt rijden. Weet niet welke afspraak je met de eigenaar gemaakt hebt? Zeker als jij een krappe portemonnee hebt zou ik hier als beetje vriendelijke eigenaar wel rekening mee houden.

Heb zelf een bijrijdster die helemaal niet betaalt, maar dat terzijde..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:03

Ik heb over het geld betalen nooit een afspraak gemaakt. En ga ook door met betalen totdat zij er wat van zegt.

Heb wel eens eerder gestopt met betalen toen een paard geblesseerd geraakt werd, maar toen kreeg ik heel veel trammelant en werd ik zwartgemaakt etcetc. Dus dat doe ik niet meer.

Een ander bijrijdpaard zoeken tijdelijk vind ik ook niet echt netjes, aangezien ik over +-7 maanden ga verhuizen en ik altijd wel voor een langere tijd wil blijven.

Dus als jullie in Enschede en omgeving (Haaksbergen en Hengelo) nog een prettige manege weten? Dan hoor ik het graag.

Ken zelf het roessingh, holzik stables, en het Twentsche veld. Die is helaas vol. Roessingh heb ik 7 jaar terug gereden.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:04

Lastig inderdaad. En stoppen met je bijrijdpaard (omdat je toch gaat verhuizen) zodat je dat geld kan gebruiken om op de manege te lessen? Misschien wordt je keus dan wat ruimer.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:05

Ah ja, snap dat je er na een vervelende ervaring liever niet over begint. Is sowieso al geen gemakkelijk onderwerp.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:21

Ik wil ook niet stoppen met mijn bijrijdpaard, want dan ga ik weg omdat hij niet te rijden is en dat vind ik niet netjes. Wil niet zo bekend komen te staan.

Heb al ooit zo'n naam gekregen, (gelukkig namen veel mensen die eigenaar niet serieus) dus eigenlijk wil ik het allebei blijven houden.

Ik zal wat maneges in de omgeving een bericht doen. Kijken wat de verschillende opties zijn.

Ann_moi

Berichten: 3851
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:21

Ik ben na een paar jaar recreatief rijden voor het eerst bij een manege begonnen omdat ik fanatiek rijden erg miste. Dit is een super goede stap geweest, want bij deze manege hebben ze erg leuke paarden en heel fijne instructie. Ik heb dingen geleerd al die ik met mijn eigen pony vroeger niet leerde en merk dat ze op een heel andere manier rijden dan ik vroeger leerde.
Natuurlijk zijn niet alle maneges goed, maar ik zou als ik jou was wel overwegen een manege te zoeken. Vooral als de peesblessure erg lang duurt en je toch over een maand of 7 zal gaan verhuizen.
Een manege is dan wel niet goedkoop, maar in het geval van leuke paarden en fijne instructie heb je vooral veel lusten en weinig lasten.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:40

Als je iets verder kunt reizen heb je ook nog Manege het Hulsbeek in Oldenzaal

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 19:58

Die ken ik ook inderdaad, is alleen niet helemaal mijn ding. Is ook te ver. Iets niet echt haalbaar op de fiets.

Heb nu een andere manege gecontacteerd. Hopen dat ik binnenkort een berichtje terug krijg.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:09

En om de week op de manege gaan rijden?

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:17

Sterre98 schreef:
Ik wil ook niet stoppen met mijn bijrijdpaard, want dan ga ik weg omdat hij niet te rijden is en dat vind ik niet netjes. Wil niet zo bekend komen te staan.

Heb al ooit zo'n naam gekregen, (gelukkig namen veel mensen die eigenaar niet serieus) dus eigenlijk wil ik het allebei blijven houden.

Ik zal wat maneges in de omgeving een bericht doen. Kijken wat de verschillende opties zijn.


Ik kan je maar 1 tip geven: baseer je keuzes niet op hoe dat misschien overkomt bij andere mensen.
Als jij nu wilt stoppen met bijrijden omdat je die centjes kunt gebruiken voor manegelessen, dan is dat een perfecte valabele keuze. Dat er dan mensen zijn die daar slecht over zouden willen praten, zegt meer over die mensen dan over jou.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 17:28

Ik heb vanmiddag een manege gebeld voor een proefles en kan er zondag heen, ben benieuwd of het wat is :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 13:27

Ben net terug van de proefles, ben helemaal gesloopt. Goede indruk, paarden staan er goed bij, dikke pak stro in de stallen en op het oog goede zadels etc.

Instructrice was een fijne vrouw en we zaten op een zelfde lijn dus volgende week in de groep bij haar.

Missie geslaagd zullen we maar zeggen :D

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:37

Leuk ! Super dat je de stap genomen hebt . Mogen wij ook weten waar ?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 13:43

Van mij wel!
De horstlinde in Enschede.

Zal morgen wel spierpijn hebben vrees ik :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Ik mis het rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:54

Ziet eruit als een fijne en gezellige manege! Veel plezier daar! :)