Om half 4 's middags kwam Jantina met de trein in Assen aan. Uiteraard was ik iets te laat (as usual, fietste net voor het station toen ik de trein binnen zag rijden) en werd ik gebeld: "Met Jantina, waar ben jij?"
Ik: "Ik loop achter je, ik zie je bellen!"

Toen zijn we naar Maaike d'r huis gelopen, waar we wat gedronken hebben en toen zijn we naar de pony's gegaan. Mickey's dikke buik bewonderd en Saar ontmoet natuurlijk. Ze kregen eten en we hebben wat foto's gemaakt. Mickey liep wat met Jantina heen en weer

Toen kwam Kitty ook al rond 5 uur. Ze kwam van haar werk, dus moest zich nog even omkleden, we zijn dus even met haar mee naar huis geweest. Robert ook even gezien (boktmeeting!!

Kitty was ondertussen doorgereden naar haar stal, wij gingen na het bezoek aan de paarden ook lopend die kant op. En het was KOUD!!!

Daar aangekomen zat Kitty al op Muzefee, was druk aan het rijden.
't Is toch echt een prachtpaard hoor, heel glad in het haar en een enorm sprekend koppie. Mooie combinatie. Na het rijden ging Jantina er ook nog even op. Was smal hè Jantina?

Toen terug naar de pony's van Maaike, waar wij door Kitty weer afgezet werden. Inmiddels waren we echt verkleumd en rillerig. Het plan was om nog naar de Hippo Assen te gaan, maar we hadden er weinig trek meer in om nog een eind te fietsen. Dus meteen richting stad gegaan waar we eerst een heerlijke warme chocolademelk met slagroom hebben gedronken

En toen was het alweer bijna kwart over 8. Tijd om naar Hotel de Jonge te gaan, waar we met Kitty weer afgesproken hadden. Maar het was bluesnight en voor bijna alle kroegen moest je een button hebben. Dat wilden we niet dus zijn we naar het poolcentrum gegaan waar we een hele tijd gezeten hebben met een kopje thee, en maar kleppen kleppen kleppen

Was èrg gezellig, totdat ook hier een band ging opbouwen en wij bijna weggeblazen werden door de muziek. We wilden al bijna gaan SMS'en met elkaar om toch een normaal gesprek te voeren, maar hebben toch besloten een andere kroeg te zoeken.
Maargoed, alles was in de ban van de blues, dus zijn we in de shoarmatent geëindigd

Kitty werd opgehaald in een pooi... euhmmm mooie auto

Daar nog even gebokt en tv gekeken en toen heb ik het bed voor Jantina klaargelegd (nee ik was niet aan het stofzuigen, dat was het aerobed

Om half 9 ging namelijk de wekker weer omdat ik moest voeren vandaag. Maar erg duf was ik niet, viel erg mee. We hadden natuurlijk ook een overdosis frisse buitenlucht gehad de vorige dag

Lekker ontbeten en toen richting Tinka.
Daar aangekomen bleken ze buiten te staan. Buiten?

Ze zijn dus vrijdag niet gevoerd en binnengezet dus de koudste nacht sinds een hele tijd hebben zij buiten in de bak gestaan

Snel naar binnen gedaan dus en lekker laten eten.
Daarna Tinka gepoetst en opgezadeld en toen heeft Jantina een stapritje door de sneeuw gemaakt. Tinka vond het allemaal wel prima, zoals altijd, oortjes naar voren en een 'ik loop wel'-instelling. Sommige stukjes was het wat glad, maar over het algemeen was het goed te doen. Paar foto's gemaakt, daarbij mijn handschoenen in mijn jaszakken gedaan. Onderweg kwam ik erachter dat ik er eentje miste. Teruggefietst (ondertussen werd Tinka door Jantina gehorsenapt, maar ik had ze al snel door) en mijn handschoen teruggevonden. Helaas heb ik onderweg nog een keer mijn handschoenen bij het foto's maken op mijn bagagedrager gelegd en ben ze toen wel echt vergeten dus ze liggen ergens op de hei...maar waar??

Terug op stal de paarden buiten gezet en toen belde Maaike ook rond half 1, dat er allerlei vage plannen waren. Rom had me al geprobeerd te bellen maar ik had mijn telefoon niet gehoord. Plannen waren om naar Drachten te gaan, waar Jantina vanavond gaat logeren. Maar haar tas stond nog bij mij thuis. Dus weer naar huis gefietst, langs roze huisjes, tas gepakt, langs de Pet's Place voor Jantina's puppy Rixt (Rixie

Rom stond al snel voor de deur: "Ben jij Jantina?" "Nee, Maaike" en nadat hij de vogeltjes van Maaike wonderbaarlijk stil had gekregen zijn ze richting Drachten vertrokken.
Jammer dat de boktrit in Havelte niet doorging, maar ach daar hadden we eigenlijk ook helemaal geen tijd voor gehad