Moest ik ineens enorm lachen en dacht terug aan Elisa.
Elisa (Liesje genoemd) was mijn kat die tot mijn grote spijt twee jaar geleden is overreden met kerst.

Zeven jaar geleden was ik werkzaam bij een autobedrijf/benzinepomp hier in Drachten. Ik had het er erg naar mijn zin en kon het met de klanten goed vinden. Zó goed zelfs dat één van de klanten voor mij vanuit Gelderland een huisdier had meegenomen toen bekend werd dat ik een eigen huis kreeg.
Dat huisdier.. was een kat!

Een half jaar later, ze zal toen bijna één jaar geweest zijn, kwamen we er tot onze schrik achter dat mijn allerliefste poes geen poes was, maar een kater!

Reden dus om haar, eeeeeh.. hem, te laten castreren. Zij, eeeeh.. hij, werd dus een hetje.
Totdat Liesje (een hetje dus) twee jaar geleden ineens met kerst was verdwenen. De paniek brak los. Ondanks het feit dat ik meerdere katten had, was ik helemaal verknocht (en ben het nog steeds) aan Liesje.

Normaal gesproken was ze (tja, je verleerd het nooit..

Daar eenmaal aangekomen, was het voor mij duidelijk.. dat was mijn lieve dierbare schat Liesje.

Ik zou Liesje (zoals ik dat met al mijn katten doe) laten cremeren. Dit zou twee dagen later gebeuren. Toch is de dierenambulance nog bij de dierenarts langs gereden. Om het, volgens hun zeggen met zekerheid vast te kunnen stellen

Snappen jullie het allemaal nog? Wat een verwarring om het geslacht van een dier.. pfffff...
Ik ben nog met mijn twee andere katten (die helemaal gek waren geworden na de verdwijning van Liesje) naar het crematorium geweest, alwaar ze afscheid konden nemen. En vanaf dat moment, waren ze rustig en zaten ze te spinnen bij mij op schoot.
Ik durf met recht te zeggen.. dat er nog nooit een dier geweest is die ik meer gemist heb als Liesje.

Liesje.. ik denk nog vaak aan je.
Knuf, Sandra.