Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:En wel om de simpele reden dat een paard niet met zijn hoofd kan lopen waar de ruiter dat makkelijk acht.
runningkawa schreef:omdat het makkelijker de oplossing extern te zoeken is dan intern. of de oplossing ook echt gevonden wordt is een 2e.Waarom word er zo snel naar hulpteugels, scherpe bitten enz. gegrepen als een paard sterk is, of niet helemaal loopt waar gewenst is?
runningkawa schreef:idd wazig geschreven
je doet een slof (of dergelijke) aan omdat b.v het paard zijn hoofd omhoog gooit.
Dit kan hij dus met de slof niet meer.
Dus dwing je hem in een positie.
Voor mij de reden om een hulpteugel dus eerder dwangteugel te noemen
runningkawa schreef:Wat is vurig?
Niet om jou aan te vallen hoor. Maar gewoon algemeen.
Wat de een vurig vind vind de andere gewoon.
Dus vandaar dat ik vroeg, verkeerde comi misschien?

. Ik heb ook les en op en op les werken we er ook hard aan! Omdat die rem dus ontbreekt rijd ik normaal gesproken buiten alleen in stap en heel soms draf, anders weet ik van te voren al dat meneer niet meer op mij let, en gewoon doorloopt als we moeten stoppen
. De enige keer dat ik met hulpteugels heb gereden (slof, en onder begeleiding van mijn instructrice) was toen mijn pony tijdelijk ergens anders stond waar ik alleen in de bossen kon rijden, en misty geen weidegang had. Daarom wilde ik hem wel lekker kunnen laten galoperen als we gingen buitenrijden. Met slof ging het al een stuk beter, maar ik gebruikte hem ook alleen als er bijvoorbeeld een weg in zicht kwam, en ik dus flink moest remmen
.
. Toen misty eenmaal weer thuis stond ging de slof er weer af, want ik vind het alleen maar onhandig zo'n ding en ik ben veelste bang dat hij erop gaat staan ofzo, aangezien ik mijn paardje het liefst met zijn neusje over de grond heb lopen
runningkawa schreef:1. Waarom word er zo snel naar hulpteugels, scherpe bitten enz. gegrepen als een paard sterk is, of niet helemaal loopt waar gewenst is?
2. Zou het misschien aan de combinatie kunnen liggen ipv aan het paard?
waarom zijn het ook altijd dezelfde ruiters die ze wel of niet nodig hebben of aan raden?
3. Tegenwoordig lijken de meeste rijtechinische berichten opgelost te worden met hulpteugels, scherpe bitten enz.
geduld is er niet meer?