Gistermiddag dus toch maar besloten om vandaag toch Barchem te rijden.
Gisteravond werd het half 2 en vanmorgen was het... kwart voor 6....

Maar goed, vol goede moed uit bed gestapt en om kwart voor 7 waren we al op stal.
Karin en vriendin van mij voerden de paarden, terwijl ik (natuurlijk weer

Half 8 vertokken we richting Barchem. Het weer zag er goed uit voor vandaag. Het was wel nevelig, maar het belangrijkste was dat het DROOG was! En dat was het!
Om half 10 mijn dresuurproef gereden. De ring waar ik in reed (ring 5) was echt de ergste modderpoel van alle ringen.

Ging dus met een minder goed gevoel de ring uit...Uiteindelijk had ik lekker toch nog 163 punten en stond daarmee 7e in de tussenstand).
(leuk detail: alle 4 mijn crossen van dit jaar staan ALLEMAAL op 163 punten in de dressuur! Toeval of niet

Daarna paardje op de trailer gezet en de cross verkend.
Mijn complimenten aan de organisatie, want de bodem was echt onwijs goed!
Er was een mooie route uitgestippeld. De route van vorig jaar hadden ze op bepaalde plekken omgelegd, omdat de normale velden te drassig waren.
Het verschil met vorig jaar (toen reed ik nog B pony's), was dat er deze keer een wal in zat (hindernis 13). Vanaf dat punt had je een onwijs mooi overzicht op bijna de helft van de cross. Daarom hebben we mijn vader ook maar op dat punt neergeplant, zodat hij vanaf daar mooie video-opnames kon maken.
Nou ja, wij kwamen dus terug van het verkennen en toen ik langs de springring liep, viel het me op dat de startnummers boven mij al aan het losspringen waren en zelfs al bezig waren met starten.

Goed, het bleek dus dat de tijden waren opgeschoven, zodat het programma korter werd. Doordat er zoveel afmeldingen waren, vielen er grote gaten in het programma, dus dat hadden ze maar op deze manier opgelost.
Wij als een gek Ameretto opgetuigd en mijn zus vroeg ondertussen aan de ringmeester of het een probleem was dat ik later startte. Was gelukkig geen probleem!!
De losrijbak voor het springen was ook een grote baggerzooi. Ik heb maar 4 sprongetjes kunnen maken en toen moest ik de ring in, omdat ik voor 12,20 MOEST starten. Daarna begonnen ze namelijk met de volgende klasse.
NOu ja, dan maar op goed geluk het parcours in. Ik zag het gelukkig helemaal zitten, want tijdens het losspringen was hij super!
Het enige wat me opviel was, dat hij nog niet helemaal wakker was, maar toen de bel eenmaal was gegaan, gingen z'n oortjes erop en was Ret klaarwakker

Het springparcours ging ongelooflijk lekker, hij sprong echt super. Ik heb hem lekker voorwaarts gereden en alles paste perfect!
Dit maakte mijn humeur na de dressuur toch weer een stukkie beter

Tussen het springen en de cross door nog even naar de keuring. Hartslag van 66, prima dus.
Toen was het zover. Het feest kon beginnen (zo dacht Ret erover)!

Hij voelde echt weer super aan, net als in de springring. Hij was heel makkelijk te rijden en te sturen.
Soms heeft hij weleens de neiging om sterk te worden, door heel erg naar beneden te gaan hangen en zwaar te worden op de hand. Maar vandaag was hij echt ongelooflijk fijn te rijden!
Alle 15 hindernissen gingen goed, nergens was hij kijkerig of aan het twijfelen. De waterbak ging super en de wal ook.
Foutloos en met een tijd van 5.43 kwamen we door de finish

De optimale tijd was 6.04, dus we waren wel 21 seconden te snel. Dat was dus 0,4 strafpunt, maar ondanks dat wel super!
Die gek had zelfs een hartslag van 54!! bij de nakeuring! Hij was zoooo ontspannen!
Rond half 4 startte de laatste en was het tijd voor de prijsuitreiking.
Daarvoor had ik al op het uitslagenbord gekeken en toen werd mijn ring net opgehangen. Dus ik zat al een beetje in het midden van de lijst te kijken, maar zag ons niet staan. Keek toen heel toevallig helemaal boven aan de lijst en....ja hoor, daar stonden wij dus! HELEMAAL boven aan de lijst! Mijn kleine Retje-pony had het gewoon voor elkaar gekregen om van al die grote concurrenten te winnen

Ik was echt ongelooflijk blij!
We hebben 60 euro gewonnen en als ereprijs kreeg ik een supergaaf boek met 477 bladzijden. Het heet L'annee hippique 2001/2002. Het is een naslagwerk van alle bekende en belangrijke concoursen die in die periode zijn gehouden; dressuur, springen, eventing en endurance, het staat er allemaal in. Ook ongelooflijk veel mooie foto's om bij te kwijlen

Vanavond heb ik de opnames van mijn vader bekeken en die zijn echt zoooo mooi!!!

Nou, dit was de laatste wedstrijd van dit seizoen.
En die hebben we samen toch ff mooi afgesloten op deze manier!

En grooms van vandaag: THANX!!