Maar.. eenmaal de stal binnengelopen was ik enorm opgelucht toen ik zag dat ze er nog piccobello bij stond.

Eenmaal op het FPC (Fries Paarden Centrum) aangekomen hebben we gekeken hoe de situatie ervoor stond, heeft Gea Maaike's nummers opgehaald en zijn we moeder en dochter uit de trailer gaan halen. Eenmaal binnen hebben we haar nog meer (hoe was het nog mogelijk

Ja, en toen... was het zover!

De o zo rustige Maaike veranderde in een opgefokte Fries met enorm veel front. Iets waar de jury ook over te spreken was. Ze was goed gebouwd, zag er conditioneel ook erg goed uit, maar.... helaas liet ze zich in de gangen niet goed genoeg zien. Haar achterhand had sterker gekund, deze moest er meer onder en ook haar lendenen konden nog beter ontwikkeld worden. Helaas is ze om die redenen toch niet ster geworden en is ze stamboek gebleven.
Op zich erg jammer, maar anderzijds.. kunnen we het na een goede training, volgend jaar (als ze zich dan goed laat zien natuurlijk) alsnog gepromoveert worden. Gelukkig is dit dus iets waar we zelf wat aan kunnen doen en weten we waar we aan kunnen werken.

Ik heb verder nog enkele foto's, maar vooral veel videoopnamen gemaakt. Deze volgen zo spoedig mogelijk.