Vandaag weer een drukke, en vooral lange dag, maar het was allemaal de moeite waard!
Om half 7 stonden we dit keer op, om om 8 uur bij Navy te zijn. Gauw spullen ingeladen, en Navy, die er iets twijfelender op af liep (ze is hengstig, dus verbaasde dit me niks, dan is het altijd een koppig gevalletje) maaer er toch zo in stond. Toen op weg naar Ommen..
Binnen een uur en een kwartier waren we er, en ik was nog niet uitgestapt of Maarten liep ons al tegemoed

Om 11.04 gingen we op pad. Navy was al die tijd ontzettend ongeduldig geweest, en was dus blij dat er nu eindelijk wat actie in kwam. Het ging lekker, met mijn pessoa kon ik ´r perfect houden, dus hielden we een lekker vlot drafje aan. Dat ging eigenlijk vrij goed, ze bleef mooi droog. Op 10 km begonnen de eerste zweetdruppels te verschijnen, maar echt nat werd ze niet. Vlak voor de groompost, die op 14,5 zat, kreeg ze een dipje. Ook door die hengstigheid, dan is het enthousiasme er gewoon iets eerder uit. Maar, toen zij die kudde mensen in beeld kreeg wou ze wel weer, en na wat koelen draafde we door. De 6 km daarna gingen als een trein, we zaten zo op de 20 km. Nog een halve km doorgedraaft, en toen rustig gaan stappen. Dat zal zo´n 2,5 km voor de P/A geweest zijn.
Bij de P/A had ze een nettere hartslag dan ik had verwacht, namelijk 48. Gelijk doorgegaan dus, weer in een drafje. Tot aan de P/A had ik misschien 5 meter gegalopeerd, maar nu hebben we ook stukken gegalopeerd. Zodra ze een voorganger in zicht kreeg, zette ze de speed erop, om vervolgens vlak voor het inhalen, op de rem te staan. *zucht* Ik heb ´r liever niet hengstig

En toen finishte we

En toen weer wachten (je wacht wat af op zo´n dag..) op de uitreiking. Ondertussen had ik al behoorlijk wat mensen van de mailinglist gemeet, en Djilan hier van Bokt (nog bedankt voor de tips, ik zal de NDR gauw bellen!!

Uiteindelijk de prijsuitreiking, na een lekker broodje ei en een soepje te hebben verorberd, en een kijk bij Niset Plug (Equestrian Nomads). Ik wil in Katwijk een Endurancehelm kopen, en heb die nu dus in real life gezien. Uiteindelijk zijn we toch nog 2e geworden, en hebben een waardebon van 15 euro van diezelfde Equestrain Nomads. Had ik nooit verwacht, ik was bang dat die 36 km ons nog behoorlijk zwaar zou vallen.. Inmiddels staat ze weer lekker op stal, even uit te rusten..
Weer een geslaagde dag, en een perfecte organisatie. De route was super aangegeven, zelfs ik ben niet echt verdwaald (1 x een afslag gemist, maar dat was me eigen schuld en ik had het gauw door, doordat het pad ineens doodliep..), beetje rally-rijden af en toe, maar het survival-gevoel zat er aardig in

Ik hoop dat Katwijk inderdaad ook mee gaat vallen, eerst nog maar 2 weekjes doortrainen..
Groetjes Mandy
N.B De foto's komen morgen