stappen in Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missy_m

stappen in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 19:47

ik ga niet a.s weekend maar het weekend daarop stappen met een groep vrienden in amsterdam. Wat zijn de leukere bars/disco's? Ik ben er nog nooit geweest en ik heb absoluut geen idee waar we naatoe kunnen gaan.. beetje het 'sheep is the big city' idee Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:51

Ligt aan je keuze muziek. Mijn favo plekje Korsakoff (weet niet eens of ik hem goed spel terwijl ik er bijna op de hoek heb gewoond in de kinkerstraat), zit in de buurt van de elandgracht.
Soundgarden zit er ook vlakbij is ook oke.

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 20:18

ik hou zelf van vanalles Haha! van skihut tot techno als de sfeer maar goed is. (geen rockcafe trouwens) Er gaan ook een paar jongens mee en die moeten we ergens dumpen waar ze hardhouse en techno draaien. Mij lijkt een karaoke-bar het einde Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:25

Het betere hoswerk dus? Ga gewoon naar het Leidseplein of het Rembrandt plein en leef je uit. Zo te horen zou je het wel naar je zin hebben bij:
Surprise
Cooldown
Feest van Joop
Shorts of London (oeps bestaat niet meer Haha! )
En de rest is me een beetje ontschoten, maar je komt het vanzelf tegen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-09-02 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:31

Korsakoff is idd erg leuk. Verder Legendz in de Kinkerstraat (gothic café), de It (maar die is nu dicht) en uiteraard de pleinen van Amsterdam. Ik houd zelf niet zo van die hoss café's, ben zelf meer een wat alternatief tiepje.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:42

Shorts of Londen bestaat al circa 5 jaar niet meer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:28

Als je nou 10 min. verder rijdt kom je aan in Zaandam. www.hemkade.nl op zaterdag de Q-base. Is een geweldige tent. Verder in Amsterdam Marcanti en Powerzone.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:44

orri schreef:
Ligt aan je keuze muziek. Mijn favo plekje Korsakoff (weet niet eens of ik hem goed spel terwijl ik er bijna op de hoek heb gewoond in de kinkerstraat), zit in de buurt van de elandgracht.
Soundgarden zit er ook vlakbij is ook oke.

Wat grappig! Ik woon daar nu, en ben ook regelmatig in de Soundgarden te vinden.. De Korsakoff vind ik inmiddels een stuk minder leuk Scheve mond Heel veel pubertjes die alleen over je kleding roddelen..

[offtopic]Wanneer woonde je daar? [/offtopic]

STEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:10

Chemistry, als je op zaterdag gaat dan, in de Escape.

Verder is Amsterdam ab-so-luut niets aan Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:03

batje schreef:

[offtopic]
Wanneer woonde je daar? [/offtopic]

Hahaha, ja dat werd idd steeds erger Batje!
Ging op een gegeven moment alleen nog maar op dinsdag en donderdag.
Studentenavonden meer.
Altijd leuk om mijn favoriete Nine Inch Nails aan te vragen Lachen

Ik heb daar in 1995 gewoont op de kinkerstraat,
daarna nog op een van de nabij gelegen kades (Bilderdijkkade) tegenover de supermarkt, een straat verder van de Vork (die op de hoek zit)...

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 22:13

STEN schreef:
Chemistry, als je op zaterdag gaat dan, in de Escape.

Verder is Amsterdam ab-so-luut niets aan Haha!

Nouja zeg Haha! Ik zal eens even een lijstje maken van alle tips en dan even een plan de campagne opstellen (schrijf ik vast niet goed maarja Haha! ) Is de entree overal duur of valt het mee? (duur > 5 euro)

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:00

Als ik gewoon een avondje goedkoop (geen entree) en niet tot heel laat ga ik naar rembrandtsplein. En om dan om precies te zou je me kunnen vinden in the Palace (thorbeckeplein).
Maar escape, melkweg en hemkade zijn erg goed!!!! (maar dat is wel meer voor de hele nacht door en veel geld hebben)

Veel plezier!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:09

Ik ben vorige week woensdag nog in DJ cafe Sol geweest, op het rembrandt, Healing Vibes, Michel de Heij. Erg leuke tent, maar heb eigenlijk geen idee wat daar in het weekend te beleven is.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:43

Als ik uitga is het meestal in de buurt van het Rembrandtplein.

Powerzone is erg leuk maar wel uit de route van het centrum en een auto is wel erg handig. Powerzone ligt achter het Amstelstation en is een Disco. Je vind veel hoscafé's op het Rembrandtplein zoals Jantjes Verjaardag en Cool down zijn leuk en verschillende soorten muziek. Gewoon even gezellig. Café de Kroon (boven the Tree Sisters) vind ik ook erg leuk maar is meer om even lekker bij te praten voor je uitgaat net als the 3 Sisters. The Escape ligt aan het Rembrandtplein en ook the Soul Kitchen (naast de IT). Soul Kitchen is een soort disco met meer R&B muziek enzo.

Waarom ga je niet een rondje Rembrandtplein doen en daarna Leidscheplein ofzo. Amsterdam is best wel gezellig hoor maar als je er woont ben je op een gegeven moment na een aantal jaar stappen ook wel weer uitgekeken Schijnheilig .

Op het Rembrandtplein is ook nog een karaokecafé en dat heet iets van Café Monica geloof ik... ik hou er niet echt van maar als je het leuk vind kun je gaan kijken.

Oh ja... de hoscafé's zijn gratis entree en de disco's weet ik niet in Euro maar zal wel rond de 25 a 30 gulden liggen.

Tip voor de heren... trek geen tennisschoenen/gympen aan want het deurbeleid in veel grandcafé's en disco's is erg streng

Ik wens je alvast heel veel plezier toe en ik weet zeker dat jullie je gaan vermaken in Amsterdam

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:51

Heel erg bedankt voor de reacties en tips. Ik zal ze direct doorsturen Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:38

Citaat:
Ik ben vorige week woensdag nog in DJ cafe Sol geweest, op het rembrandt, Healing Vibes, Michel de Heij. Erg leuke tent, maar heb eigenlijk geen idee wat daar in het weekend te beleven is.

Ik zou eerst ook gaan, maar moest eerst een slaapplaats regelen in Amsterdam en toen waren de kaartjes al uitverkocht...Huilen
was achteraf toch heel moe en had donderdagochtend ook vreselijk vroeg practicum, dus zo erg was het eigenlijk niet...Haha!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 00:57

Lovely schreef:
Feest van Joop

Het feest van Joop!!!!
Hééééérlijk die tent! Dromen
Als er eens iemand is die daar met mij naar toe wil en waar ik evt. kan overnacht.... GRAAG.... Vork Kwijl

Mijn avond kan dan niet meer stuk! Schijnheilig }> Bloos Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 09:28

Honeybee"]
[quote="Lovely schreef:
Feest van Joop

Het feest van Joop!!!!
Hééééérlijk die tent! Dromen
Als er eens iemand is die daar met mij naar toe wil en waar ik evt. kan overnacht.... GRAAG.... Vork Kwijl

Mijn avond kan dan niet meer stuk! Schijnheilig }> Bloos Tong uitsteken
[/quote]

In die tent heb ik eens een interessante discussie gevoerd met Jos Verstappen Gaaaap .

franka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:41

ik ga voor korsakof, soundgarden en legendz.
honeybee, ik kan vrienden van mij vragen of het goed is als je een keer mee komt als ik weer eens naar hun toe ga.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:59

Wat grappig, ik dacht dat niemand de Legendz kende (ik woon er practisch naast Knipoog ) Wel heel gezellig cafe..

Heb gister ook een mega avond gehad in de Maloe Melo. Wel een beetje fout, veel Johnny Cash en Elvis Presley, maar zeker erg gezellig!

franka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 08:37

een vriendin van mij die in amsterdam woont gaat er vaak heen en heeft ons toen mee gesleept. ik vind het er erg leuk heeft wat sfeer betreft wel wat van de studentenvereneging waar ik hier heen ga.
lekker handig als je daar bijna naas woont. wij moeten als we daar zijn altijd met openbaar vervoer of taxi