Jaja gister was het weer eens zover: ik zou naar Honeybee gaan en Paulien was er ook! Half 10 in de bus gestapt en ben door Honeybee en Paulien met de auto van het station gehaald waarna we naar De Stal reden, een ruitersportzaak, waar Honeybee wilde kijken voor een rijjasje omdat ze over een tijdje gaat starten met Maaike. Er waren twee jasjes die ze gepast heeft, tob tob tob, zaten net niet helemaal mooi. We hebben op de bok nog een zadel gelegd zodat ze met het jasje 'te paard' kon

Ik heb ondertussen de stapel shabrakjes doorgesnuffeld en zag een gaaf grijs shabrak (passend bij mijn nieuwe grijze Mondoni)

Maargoed, op de terugweg zouden we hier nog langskomen dus heb hem eerst maar even laten liggen. Honeybee twijfelde enorm over de jasjes dus zijn we eerst naar een winkeltje met een friese naam in Kollum gegaan (ik waag me er niet aan om het te typen!!). Was eigenlijk dicht maar mevrouw was zo aardig voor ons het winkeltje even te openen.
Ik zag een lichtgrijze tweedehands rijbroek hangen, gevraagd wat ie kostte, 7 euro!, gepast, zat goed, dus verkocht

Maar we moesten eerst pinnen en zijn toen even bij Honeybee's moeder op bezoek geweest. Even wat gedronken en de plantjes in de tuin bewonderd

Daarna weer naar de eerste zaak waar ik het shabrakje en weeeeeer geruite sokken heb gekocht (over verslaving gesproken) en Paulien weeeeeer een stel kaarten.

Toen heeft Honeybee zich snel omgekleed thuis en is ze Maaike gaan rijden. Ze vond het zelf niet goed gaan, maar ik vind het best netjes voor een paard wat nog niet zo lang onder het zadel is! We hebben uiteraard ook foto's gemaakt totdat ik een lading zand onder mijn lenzen kreeg, toen heeft Paulien het overgenomen. Uiteindelijk heb ik ook nog even op Maaike gestapt, was leuk! Ze is wel hoog en breed, ff wennen weer.
Ook hier zijn een paar foto's van geloof ik.
Toen moest ik rap naar het busstation en net zoals de vorige keer heeft Honeybee de auto weer pal voor de bus gezet ergens bij een bushalte, dus weer net op het nippertje de bus gehaald

Heb heeeeeerlijk geslapen in de bus terug, vermoeiend hoor, die dagjes paard! Maar wel leuk!

Hier de foto's: [ITP] Foto's in tenue van mij en Maaike + Cody