Pony bij de paarden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Pony bij de paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 10:44

Hallo allemaal!

Ik rijd met een NRPS E-pony bij de paarden. In het begin keek iedereen me raar aan, maar het word beter. Het is een chique pony dus het valt daardoor misschien wat minder op. Bij de ponys is deze pony al Z gestart, dus de kwaliteiten zitten erin.
Soms werd ik voor mijn gevoel weleens benadeeld, maar dat word steeds beter. ZOu het misschien meer geaccepteerd worden de laatste tijd? Ik zie meer haflingers en pony's en dergelijke bij de paarden.

Binnenkort ga ik M1 starten en hopelijk gaat dat net zo goed als de L2. Dan zeggen ze bij de prijsuitreiking: oooooo das die met DIE pony....
Maar dat maakt niet uit, het went al/

Groetjes
Fabiënne


AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:02

hoe groot is jou pony als ik vragen mag, want als ik 18 ben wil ik mijn pony nog lang niet weg doen.
Mijn pony is 1.48 een d pony (nog kleinder dan die van oju) Zie je die ook wel eens op een wedstrijd??

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 14:06

ducotjuh schreef:
hoe groot is jou pony als ik vragen mag, want als ik 18 ben wil ik mijn pony nog lang niet weg doen.
Mijn pony is 1.48 een d pony (nog kleinder dan die van oju) Zie je die ook wel eens op een wedstrijd??


Hallo Ducotjuh!

Ik heb dan denk ik slecht nieuws voor je want het is helaas niet toegestaan om met een D-pony bij de paarden te gaan rijden. Dit mag alleen met een E-pony. Mijn pony is 1.53. En vanaf 1.50 is het een E-pony dacht ik maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben 20 ( en toen ik met Risco begon was ik 18) dus mocht ook niet meer bij de pony's rijden, Dus dan was dit een goede oplossing.

Groetjes

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 14:10

biep schreef:
ik ben vrij klein, dus eigenlijk zou ik ook wel met mijn pony bij de paarden verder willen starten, hijs 1,47,5 m.... en mijn ouders hebbenook geen zin om een nieuw paard te kopen denk ik, ik denk alleen dat ik erg veel benadeelt ga worden met zo´n kleine d/ e pony


Hoi Biep!

Helaas mag je dus niet met een D-pony bij de paarden maar wel met een E. Dus wie weet! Rijd je nu wedstrijden met je D-pony? Gaat dat goed?
Als dat goed gaat wil niet zeggen dat je dan benadeelt word hoor. Ligt helemaal aan de jury. In het begin had ik soms wel het idee dat ik benadeeld werd, maar dat word steeds beter. Ook word het meer gewaardeerd vind ik. Mijn pony kan net zo gaan als een paard. En een jury zei later tegen mij dat ie het niet eens gezien had maar pas zag toen ik de ring verliet en de schrijfster het zei.
Het is best te doen! En als je er maar lol in hebt das ook belangrijk....

Groetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:14

Fabiënne1 schreef:
Helaas mag je dus niet met een D-pony bij de paarden maar wel met een E.


Dit klopt niet: je mag met iedere pony bij de paarden starten, ongeacht de stokmaat. Dus bij wijze van spreken ook met een Shetlander, als je dat zou willen. Ik ken een vrouw van 32 met een Haflinger van 1.36 m die net is overgegaan naar de M2. Heb haar vorige week nog voorgelezen op een wedstrijd. Lachen

Geen probleem dus, met een D-pony tussen de paarden! Houd er wel rekening mee dat er juryleden zijn die liever geen pony's tussen de paarden zien, maar laat je er daardoor niet van weerhouden om het toch te doen! Veel plezier en succes!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 14:18

Karin"]
[quote="Fabiënne1 schreef:
Helaas mag je dus niet met een D-pony bij de paarden maar wel met een E.


Dit klopt niet: je mag met iedere pony bij de paarden starten, ongeacht de stokmaat. Dus bij wijze van spreken ook met een Shetlander, als je dat zou willen. Ik ken een vrouw van 32 met een Haflinger van 1.36 m die net is overgegaan naar de M2. Heb haar vorige week nog voorgelezen op een wedstrijd. Lachen

Geen probleem dus, met een D-pony tussen de paarden! Houd er wel rekening mee dat er juryleden zijn die liever geen pony's tussen de paarden zien, maar laat je er daardoor niet van weerhouden om het toch te doen! Veel plezier en succes!
[/quote]

Hoi Karin!

O sorry dan had ik het verkeerd. Nu je het zegt ik heb inderdaad ook wel verschillende haflingers gezien op een wedstrijd. Maar ik dacht dat die pony's dan tot het paardenras moesten behoren net als haflingers die vallen eigenlijk onder de paardenrassen.
Maar dan heb ik me vergist! Bedankt voor de info!

Groetjes

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:59

Je mag inderdaad met een D pony bij de paarden starten, geen probleem. En ik zie het regelmatig hoor!!! Gewoon doen!!!
Ik ga ook m'n debuut maken bij de paarden met m'n e-pony. Ze zeggen er maar van wat ze willen!!!!!
Veel plezier!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:09

(jaja, kom ik weer, moet het weer ff vertellen Tong uitsteken ben nog steeds zo trots op ze Bloos ) Mijn leerling heeft dus even 7 paarden- en grote ponycombinaties verslagen met een Shet Cool afgelopen weekend! Hij heeft een 2e plaats behaald met bijna 2 winstpunten (en alleen de nrs 1 t/m 3 hadden een winstpunt).

Maar goed, ik snap niet wat het probleem is om met een pony tussen de paarden te starten. Ponies hebben ook gewoon 4 benen hoor, en ze zijn met de juiste training net zo athletisch als een groot paard. De jury jureert gewoon wat ze zien.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:58

heyhey

ik rij ook met verschillende pony's tussen de paarden, heb er een E pony in de MII, en ga per 1-1-2003 ook mijn andere D pony starten in de MII. Verder rij ik ook de jonge pony's in, en start ik die ook! Gaat het goed, zo af en toe rij ik er wel eens een paard uit Haha!

LINDA

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:59

En er zijn meer van dit topics op bokt, moet je ff zoeken!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:43

Fabiënne1"]
[quote="ducotjuh schreef:
hoe groot is jou pony als ik vragen mag, want als ik 18 ben wil ik mijn pony nog lang niet weg doen.
Mijn pony is 1.48 een d pony (nog kleinder dan die van oju) Zie je die ook wel eens op een wedstrijd??


Hallo Ducotjuh!

Ik heb dan denk ik slecht nieuws voor je want het is helaas niet toegestaan om met een D-pony bij de paarden te gaan rijden. Dit mag alleen met een E-pony. Mijn pony is 1.53. En vanaf 1.50 is het een E-pony dacht ik maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben 20 ( en toen ik met Risco begon was ik 18) dus mocht ook niet meer bij de pony's rijden, Dus dan was dit een goede oplossing.

Groetjes
[/quote]

Eeeh en hoe verklaar je dan al die fjorden en haflingers met 18+ers erop bij de paarden. Als je 18+ bent moet je toch echt met je pony bij de paarden hoor, hoogte maakt dan niks meer uit. Het is alleen moeilijker om de gangen te laten zien die paarden ook hebben, maar het kan en mag wel. Zo rijdt mijn showgenootje bij de paarden in het Z met een fjord van 1.45 (was bij de pony's Z2), en ik kan ook gewoon bij de paarden starten met mijn fjord van 1.43.

Oeps zag al dat dit al duidelijk was gemaakt door anderen, sorry!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:01

hoi ik en m'n vriendin franny moeten in 2003 ook met een haflinger bij de paarden starten, ik heb er totaal geen moeite,en zij denk ik ook wel niet, een vrouw die ik ken rijd ook met een haflinger bij de paarden en die gaat nu Z1 starten,ik vind het juist eigenlijk dom van:18 jaar hup pony weg paard moet komen! ik vind dat echt dom!!(maar das mijn mening Haha! ) presteer ook is met een pony bij de paarden

*LOL* groetjes daniella Party!!

19 juli Kreta!!!!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:01

Ik ben blij dat het dus wel mag en ik ben het zeker ook van plan! Bedankt voor de info allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apple en 13 bezoekers