Vanmorgen vroeg opgestaan en de finishing touch gedaan aan Jurga en Voice die ik de avond ervoor al gewassen en ingevlochten had.

Ik vantevoren: "Oh dat doet ze zonder problemen!!!" Mevrouw is normaal gesproken zo bijdehand en nieuwsgierig, dat ik dacht dat ze er zo in zou lopen, nou niet dus....

Wij alles geprobeerd, brokjes, duwen, trekken, zweep (scheelt Voice natuuuuurlijk helemaal niets, maakt geen indruk) niets hielp. Tot ik op het idee kwam om haar hooi voor te houden en jawel hoor, voetje voor voetje toch die laadklep op.

Dom merriebeest van mij ook. Eerst doen alsof die laadklep beet en later er zo oplopen.

Maar goed, ze stond en wij op weg. Om een uurtje of kwart voor acht waren we op punt van bestemming , zijn we gaan melden en de laatste voorbereidingen gaan doen.
De rubriek van Voice begon al om half negen en ja hoor, regenen

Tom en ik konden er dus als eerste in. Hadden we beter niet kunnen doen, hadden we een voorbeeld gehad. Niet dat we niet wisten hoe het moest, maar zowel de ringmeester als de jury praatte er zo op aan dat we het veulen met draven aan het touw moesten houden. De rest liet de veulens wel lekker los draven. Fout van ons dus, want Voice kon zo veel minder laten zien. (Dat is wat mij betreft de schuld van de tweede premie.)

Voice bleef echt voorbeeldig naast Jurres draven en liep echt netjes, maar ja, geen spectaculaire dingen. Ik ben zowiezo trots op haar, want zoals ze liep was voor haar doen enorm goed. (Het is echt een draakje, dat kleine ding, wil altijd maar wegrennen hehe

Maar ja, resultaat was dus tweede premie en dus erg jammer, want ze verdient wat mij en meerdere mensen betreft absoluut een eerste.
De vader van mijn vriendin heeft er ook behoorlijk verstand van en die vond haar echt heel erg mooi geworden...

Maar goed, wij daar op het terrein weer paarden ingeladen (ja, het lukte weer gelukkig, na niet al te lang), rijden we weg uit de blub, blijkt er een trailerband lek te zijn.

We wilden niet op drie wielen verder rijden, dus zijn mijn oom en tante een andere trailer gaan halen en hebben wij (in de regen

Niet dus dat ze het dedeb he!!! Jur laadt normaal gesproken makkelijk, maar nu kwam dr tuigerbloed erbij en vertikte madam het mooi. Tuigers, af en toe kun je ze de nek wel omdraaien!!!!

Jur eerst, Voice eerst, allebei deden ze het niet. Ja, Voice kwam wel naar het hooi, maar nam steeds snel een hap als ik het haar toestak en kwam geen stap dichterbij.

Maar goed, later met hulp van twee mannen Voice zonder pardon de trailer inge'tild' en Jurga kwam toen ook maar. Stelletje stinkerds....

Thuis de hele zooi weer opgeruimd en naar huis waar we de film bekeken hebben en ik tot de conclusie kwam dat Voice gewoon MIJN Topper is....(MET hoofdletter)

Wacht maar, I'll be back en dan versla ik ze allemaal

De pics van vandaag: [ITP] SuperFlossel op de keuring!!!! Mijn grote trots!!!