Vandaag om kwart voor 8 zou Kitty me met een megastoere auto ophalen. Ik was er mooi op tijd, vond ik zelf, totdat mensen konden aantonen via bokt dat ik om tien voor 8 nog een bericht geplaatst had in het Ameland-topic

Goed, mooi op tijd op weg maar op een gegeven moment werd het behoorlijk haasten om de boot nog te halen. Iedereen stond al te wachten bij de kaartverkoop dus we konden direct met de hele groep
Kitty, Honeybee, Dees, Marloes-Joy, Karin, Naz, Cowgirl, Mieke, Piaffe, bokkertje, Steef en Ilindra de boot op.
Lekker binnen gaan zitten, het waaide flink!
De boottocht duurde 45 minuten en toen was het dan zover: de meeting met Jantina! Ze stond ons bij de boot al op te wachten. Karin en Nienke hebben haar een mandje overhandigd namens de groep die gevuld was met appels, wortels, een ingelijste foto van Jantina met Isolda, een kaartje en lekkere koek. Omdat ze toch wel een beetje zielig waren volgens ons. Arme Isolda in het verband en Jantina de schrik in de benen.
Samen zijn we naar de fietsverhuur gelopen waar we 3 tandems en 8 gewone fietsen hebben gehaald. Honeybee en ik zouden op een tandem...

De weg voerde naar Isolda en Udinde, waar we uitgebreid gekletst, geknuffeld en gefotografeerd hebben. Isolda vond al dat bezoek eerst maar niks volgens mij, tot het verrassingsmandje met lekkers tevoorschijn kwam, vond ze helemaal geweldig!
Udinde is echt een schatje, heel bescheiden, kleiner dan ik dacht maar zo lief

Toen naar Nes, waar we gepind hebben, wat broodjes hebben gehaald, plasje hebben gepleegd, en het kaartje hebben gekocht wat nu op VVDD staat. Toen naar Ballum, waar we zouden gaan rijden. Eerst wat gesnackt en omgekleed en toen naar de rijstal! De paarden waren al snel verdeeld, het zoeken naar een passende cap duurde wat langer, maar vooruit.
Ik reed op Merydante, het paard dat Nimber ons aanraadde, waar zij ook op gereden heeft! Ik hoorde pas hoe het paard heette toen ik erop zat. Zo'n gek idee, Nimber en ik hebben nog steeds nooit gemeet, maar hebben waarschijnlijk wel, OP AMELAND in hetzelfde zadel gezeten!!

Hartstikke leuk paard, ze waren eigenlijk allemaal leuk, heel braaf, geen gekke dingen, gewoon een relaxte rit. Op het strand een stuk relaxt gegaloppeerd, van mij hadden we wel wat harder gemogen, maargoed

Door de duinen nog een stuk heel hard gegaloppeerd, het was een en al zand en ik traande erover maar eindelijk actie, gaaf!!!
Na de rit weer naar Nes gefietst waar we in een strandpaviljoen wat gedronken hebben met het prachtige uitzicht op zee

Daarna op de veerdam een hapje (pannenkoek appel) gegeten en om half 8 weer op de boot.
De tijd vliegt als je het leuk hebt. Da's echt zo. De dag was zo om, en zo gek veel hebben we niet gedaan maar het was vooral erg erg erg erg erg erg erg erg gezellig!!!

Ik ben vast heel veel dingen vergeten maar ach, er zijn nog 13 bokkers die me kunnen aanvullen, dus ga je gang, des te meer verhalen, des te eerder ons eigen Ameland-Forum