Zij had wat rijtechnische problemen met haar paard Bram en werd echt gelijk van alle kanten aangevallen.
Wat me nog het meeste opviel is de reacties over zijn leeftijd.
Bram staat dus bij mij op stal, ik zie hem dagelijks en ga veel met hem om.
Bram is een paard dat kerngezond is en dat nog veel in zijn mars heeft.
Bram heeft 1 nadeel, hij heeft te vaak van eigenaar en stal gewisseld en is daardoor wat gestresd geraakt.
Inmiddels is hij goed tot rust gekomen en hersteld van rugpijn Op aanraden van meerdere dierenartsen en twee instructricies is besloten om hem te gaan trainen.
Bram moet minimaal 4 dagen per week zeer consuqeunt gereden worden, hij moet rugspieren ontwikkelen, doet Ymke dit niet, dan spijt het me om het te moeten zeggen " Maar Bram leeft dan geen vijf jaar meer ".
En hij verdiend het om oud te worden want hij is in de bloei van zijn leven.
En niemand zet zijn/haar paard (dat in de bloei van zijn leven is) stil.
Als Ymke hem nu stil zet begeeft zijn rug het, want daar zitten geen spieren op, ook Bram zelf kwijnt weg.
Dat kan ze hem niet aandoen.
Op dit moment is Ymke op vakantie en ik train Bram en dat doe ik dagelijks, als Ymke thuis komt kan ze zo door gaan met trainen.
En iedereen zal zien dat Bram helemaal opleeft en een gelukkig paard word.
Ik ben ook de persoon die Ymke twee keer per week lesgeeft en daarnaast
rijd Ymke mijn paard, en dat is een paard waar ik niet zomaar iemand opzet.
Ymke kan goed rijden en weet heel goed waar ze mee bezig is.
Sorry maar ik vindt dat iedereen een beetje snel en hard heeft geoordeeld over Ymke en haar onwijsgave , eigenwijze en lieve Bram.
Ik zou zeggen kom eens bij mij op stal kijken naar hoe wij met onze paarden omgaan ( 11 stuks ) en geef dan opnieuw je mening.
Groetjes sanja