Om 15.00 uur afgesproken, maar alleen [naam verwijderd] was ondanks de file op tijd..een goed begin

Honeybee had eerder al Cody en Rieja opgepikt van de bushalte te Drachten, met de auto kwamen zij na een kwartiertje aanrijden.
Kimmy heeft ons daarna een rondleiding gegeven door de stallen van familie Eefting, zij was inmiddels kind aan huis, en kon al heel veel vertellen over de ± 14 paarden die er in de schuur stonden. Er was nog een andere schuur waarin de recreatie-paarden stonden (die anderen waren voor de handel, en Kimmy's lieveling was net verkocht, tja, moet je maar niet zo netjes voor-rijden...

Welnu, na de Grand Tour was het al gauw kwart voor 4, dus opzadelen geblazen. Er lagen naast de recreatie-paarden hele dubieuze zadels, gelukkig werden er tijdens de rit wel wat luxere zadels gebruikt. Anders zou Honeybee toch wel spontaan weer heel veel last van haar stuitje krijgen lijkt mij zo...
Ikzelf had mijn lieve Nefje bij me, en die had ik zo gezadeld. Bij het opzadelen van de andere paarden scheen nogal eens een mankementje aan het tuig zich te openbaren, in allerijl is het een en ander nog vervangen voor dat we konden vertrekken.
De Friese merrie met veulen moest bij het veulen weggehaald worden, waarbij het veulen met zijn voetje tussen voerbak en nog iets was gekomen. Wat er precies is gebeurd, is mij eigenlijk wel wat ontgaan, maar het veulentje was wel zielig.
Uiteindelijk, [naam verwijderd] was al ongeduldig, kwart over 4 zijn we het erf afgereden, richting de bossen bij Rohel. Er waren plenty routerroutes door het 'Hauler bosk', maar Kimmy heeft kennelijk een vette voorkeur voor het illegale, dus we reden langs menig rood omcirkeld bord met een paard in het midden....Kimmy heeft duidelijk nog geen autorijbewijs

Niet te min, de omgeving was verrassend mooi en paardvriendelijk, dat zou je niet denken als je over de snelweg er vlakbij rijdt....
We zijn een twee uurtjes onderweg geweest, we hebben onderweg ook nog leuke drafstukjes kunnen doen, een galop van 3 sprongen maar vooral heel veel geklets in een comfortabele stap. Het was erg gezellig

Terug hebben we afgezadeld, [naam verwijderd] mocht in een paddockje verpozen, en we hebben in de Caravan die tot Kimmy's beschikking stond een flinke glas frisdrank geslobberd. Foto's bekeken, van Kimmy op hobbelpaard, tot aan het veulen van Rieja toe. Honeybee had haar grote digi-camera (waterdicht!) ook meegenomen, dus volgende keer zijn er nog meer foto's te bekijken...
Nadat we de paarden gevoerd hadden, zijn we richting Strandpaviljoen Tjeukermeer gelopen (vlakbij) alwaar ons door bijzonder alerte en kwieke bediening een heerlijke plate werd geserveerd. ik persoonlijk heb goede herinneringen aan de plate Sate met patat, en de extra rolletjes witlof in ham, die ik van andere borden af had geschooid... Kim ook Sate, de rest had 'pleetje bal'....
Om ongeveer kwart voor 9 zijn we weer naar de camping van familie Eefting gewandeld en nog even een borstel over de recreatiepaarden gehaald, je moet ze immers wel netjes en verzorgd achterlaten. Het had wel wat van ponykamp....grinnik....
[naam verwijderd] weer op de trailer geladen....tijd om naar huis te gaan. Ikzelf was 10 uur weer thuis...
Kimmy, ik vond het beregezellig vanmiddag! Dank je wel dat we zo'n leuke dag bij jouw 'stage-plekkie'hebben mogen meemaken!
Cody, Honeybee en Rieja, ook dank je wel voor het leuke gezelschap.
Hoe is het met je staartje Honeybee, gaat het weer een beetje?