Geen zin in seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:09

(hoop dat het hier goed staat, anders verplaats het maar)

Ik zit de laaste maanden nogal met een "gevoelig punt".
Heb namelijk eigelijk bijna totaal geen zin meer in seks.

Ik ben nu 3,5 jaar samen met mn vriend, en hou echt super veel van hem. In het begin was het iedere keer als we elkaar zagen 2 a 3 keer seks, en als hij geen zin had of moe was, dan zorgde ik er gewoon voor dat hij wel zin kreeg.
Dit hebben we zo'n 2 a 2,5 jaar volgehouden maar de laatste tijd is het echt gewoon bagger.
Misschien 1 a 2 keer in de maand, maar meer ook niet.

Ik voel me er echt heel schuldig over, want ik merk dat mn vriend er gewoon mee zit. Hij begint zich langzamerhand af te vragen of ik hem nog leuk vind, of de seks slecht is etc..
En daar ligt het allemaal niet aan, hij is super lief, leuk en echt ( ) goed in bed..
Ook wil hij er bijna niet meer over praten, hij zegt dat we dat al genoeg hebben gedaan en dat het toch niks uithaalt..
Ook zegt hij dat hij al tal van dingen heeft geprobeerd; eerst veel knuffelen dus rustig opbouwen, het van mij laten afhangen, proberen zin te maken bij mij etc etc..

Nu vraag ik me af of er meer meiden zijn die hier last van hebben of hebben gehad. Wat deden/doen jullie eraan, en hoe gaat jullie vriend hiermee om..

Ik vind het namelijk echt ene probleem, voel me er zo rot over en moet vaak ook huilen als ik hem "weer eens" afwijs..
ik zou het ook veel liever vaker doen en neem me het ook vaak voor als ik naar hem toe ga, maar om een of andere reden komt het er dan niet van, of heb ik gewoon echt geen zin meer als ik bij hem ben..

help...

edit: spelfoutje

plura

Re: Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:15

Das wel eigenaardig.
Dus vroeger vond je de sex wel leuk?
En je hebt geen kleine depressie ofzo? Ik denk dat iedereen wel eens een dipje heeft, maar maanden aan 1 stuk , is wel vrij lang.

Arethe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:18

Hmm kleine depressie zou opzich kunnen..
Ben in februari mijn verzorg/bijrijdpaardje kwijtgeraakt, en zij betekende echt alles voor me.
Maar het speelt al een stuk langer dan sinds februari.
Maar het zou er mee te maken kunnen hebben..

Vroeger vond ik de seks echt geweldig, nu nog steeds hoor (als we seks hebben) en kom bijna ook bijna altijd klaar.

Wel heb ik een nare eerste ervaring gehad, maar t lijkt me niet waarschijnlijk dat dit na zoveel jaren ineens gaat opspelen.

kidding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:26

ben je soms overgestapt naar een andere pil??dat kan dat de oorzaak zijn!!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:27

ja,of evt een nieuw medicijn wat je slikt,bepaalde veranderingen in je leven?

plura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:28

Een depressie kan er mee te maken hebben. Is algemeen bekend dat het sexleven eronder lijdt.
Ga eens langs je HA en leg het uit.
Als ik depri ben , wil ik ook niet vrijen. En als ik het toch doe om mijn vriendje te plezieren, dan huil ik soms. Super drama queen.
Je bent niet de enige

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:29

Komt heel vaak voor hoor. De echte spanning is er een beetje af, dus wordt het meer 'tijdverdrijf' en een leuke hobby Gewoon zin maken, da's de beste remedie...

Mits je geen lichamelijke oorzaken of depressie hebt natuurlijk..

Arethe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:32

Ja andere pil heb ik, maar dat is echt al een jaar of 2 geleden.
Had eerste de diane pil tegen acne, en nu microgynon..
Maar het zou misschien wel kunnen..

verder veranderingen in mn leven..
zoals ik al zei in februari mijn verzorg paardverloren met heel veel ruzie en dergelijke erbij.. ze was mij alles..
Ook in februari mijn diploma behaalt, en werk sindsdien als uitzendkracht bij een uitzend bureau..Vind dat allemaal wel lekker..

mijn thuis situatie is ook verrevan ideaal, altijd mot met mn vader, vroeger veel mishandeld door hem geweest..
Misschien hebben die spanningen er ook mee te maken..

Zin maken gaat heelslecht bij mij, door mijn eerste ervaing met seks.
Dat was ook tegen mijn zin in, eigelijk alles wat ik met hem deed (moest doen)

moet binnekort toch naar huisarts, dus zal het dan wel even aankaarten.. allen hoe..? "eeh dokter nu u toch bezig bent met recepten uitschrijven, graag ook eentje voor wat meer zin in seks"

Ik moet nu naar mn werk,
groetjes

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:33

Hey,

Ik herken zo ontzettend veel in jouw verhaal! ik heb nu bijna 6 jaar met mijn vriend en de eerste 2 a 3 jaar konden we er geen genoeg van krijgen .

Maar sinds 1,5 jaar ofzo heb ik heel weinig zin, als ik 2 x in de maand zin heb is het veel en ook ik voel me er super schuldig over. heb al vanalles geprobeerd. En mijn vriend vind het ook echt niet leuk. Vaak denk ik en vanavond maak ik zin, dan ben ik bij hem en heb ik dus gewoon geen zin.
Kep wel eens zitten denken dat het door de pil komt, maar slik al 7 jaar micogynon 30. dan zal het toch in het begin ook minder moeten zijn.

Echt zwaar frusterend....

Ik blijf dit topic dus ff volgen. helaas kan ik je geen advies geven....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:35

Wanneer je zelf, en het liefst je vriend ook, accepteert dat je periodes hebt dat je er geen zin in hebt, dan komt de zin vanzelf wel weer. Het moet een ontspannen en ongedwongen gebeuren blijven.

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:36

die nare eerste ervaring kan er weldegelijk mee te maken hebben! ook na zo'n tijd...

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:40

Door alles wat je hierboven beschrijft kan je al minder zin hebben.

Ik heb ook zeker niet altijd zin. Zeker als ik het druk heb gehad op mijn werk en zoals nu ben ik op zoek naar een andere baan. Spanning op het werk etc. Het speelt allemaal mee. Waarschijnlijk ben je gewoon moe.
Misschien een idee om gewoon lekker te knuffelen met je vriendje? Niet gelijk doorgaan tot de sex, maar lekker tegen elkaar aanhangen etc. Je moet er ook niet zoveel druk bij leggen. Tegen jezelf zeggen dat je zin moet maken heeft geen nut.

En wees gerust. Volgens mij heeft iedereen wel een tijd minder zin in sex!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:40

Serieus, het lijkt mijn verhaal wel....

Ik ben ook 3,5 jaar samen met mijn vriend en op het moment ben ik aan het opkrabbelen vanuit mijn seks-dip. Zoals jij beschrijft was het ook bij mij: 1 á 2 keer per maand seks... hooguit.

Ik hield enorm veel van mijn vriend, daar lag het niet aan. Ik wist (en weet nog steeds niet) waar het aan lag. Ik had enorme schuldgevoelens en was bang dat ie zijn behoefte ergens anders zou vervullen ofzo (ook al zou ie dat nooit doen). We hebben alles geprobeerd maar het mondde altijd uit in een huilbui omdat ik echt walgde van het idee aan seks...

Ik ben gestopt met mijn pil 1,5 maanden geleden en sindsdien gaat het een stuk beter met ons seksleven. Het is nog steeds erg weinig (hooguit een keer per week) maar het is in ieder geval meer dan hiervoor! Ik merk ook dat ik steeds vaker zin heb.
Gebruik je de pil? Waarschijnlijk ligt het daar dan aan...

Ik heb er nooit mee naar de dokter gedurfd en zou het nog steeds niet doen. Ik weet wel dat er pilletjes voor bestaan, misschien dat je die kan gebruiken? Dat zijn van die homeopatische middelen. Ik kan deze helaas niet gebruiken vanwege ander medicijngebruik.

Veel succes en praat er veel met je vriend over. Zeg wat je voelt en dat je er niks aan kan doen. Hopelijk gaat deze periode gewoon zo snel mogelijk over!
Succes

kidding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:42

het is vrij normaal als je in de loop van je relatie minder zin in sex krijgt .de grote verliefdheid is er af, gaat door in houden van!!in plaats van sex komen er andere dingen voor in de plaats!!sex is belangrijk in een relatie maar niet het belangrijkste!!moet er niet aan denken om net als in het begin het 3 keer op een dag te doen.dat hou je echt niet vol.

LotteAnna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:46

Ik heb dit probleem ook...precies hetzelfde.
We hebben het nu uitgemaakt, omdat ik denk dat de kriebels weg zijn bij mij...(kan ook niet anders na 5 jaar)....

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:04

Dipje is normaal lijkt me? Ik heb ook wel eens een periode geen tot weinig zin. Meestal als ik stress heb of druk of moe ben.
Kan soms ook wel weken duren.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:07

Ik heb het ook. Klinkt allemaal heel bekend, alleen wij doen het af en toe nog niet eens 1 keer per maand. Maar heel af en toe weer 2 dagen achter elkaar. Heel raar. Ik slik ook microgynon...

Munji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:07

Heel apart om te lezen dat jullie Microgynon gebruiken. Dat gebruik ik namelijk ook en ik heb ook weinig zin in sex terwijl het vroeger anders was. Of wordt Microgynon veel gebruikt en is het gewoon toeval? Ik blijf dit topic in ieder geval volgen!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:11

Bij mensen die in therapie zijn vanwege het doodvallen van hun sexleven wordt als oefening gegeven dat ze alleen maar mogen knuffelen, strelen.. maar niet sexen..
Misschien optie voor jullie om dit te doen?
Zo bouw je misschien alles weer op en wordt jullie of jou sexleven weer helemaal als vanouds

Succes!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:17

Had ik bij mijn ex ook.. ook toen we zo'n 3.5 jaar bij elkaar waren.
Op een gegeven moment kwam de zin weer terug!

Dus wees niet bang!
Het komt wel goed.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:19

Zal het echt aan de pil kunnen liggen? Ik slik die pil ook (al jaren) en de verhalen komen mij ook erg bekend voor....

Ik heb eerder een vriend gehad die dacht dat ik vreemdging, omdat ik nooit zin had. Ik voelde me zwaar beledigd en dacht van mezelf dat ik niet normaal was.

Maar nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik s'avonds hartstikke moe ben, werk 40 uur, nog een huishouden te doen, en ook nog naar mijn paard (bijna) elke avond waarvan ik dan rond 21.00u á 22.00u thuis kom. Als ik mijn kussen zie slaap ik al bij wijze van.....

Sorlede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:24

t zou misschien wel kunnen ja, dat het aan dat merk pil ligt, dat de hormonen niet zo worden opgewekt erdoor.maar meer weggestopt.
hmm, zou de dokter dat weten of waar kun je dat nagaan anders misschien een andere merk pil?

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:28

Ik slikte de pil niet trouwens...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:31

Ik heb het ook gehad.. Met allebei mijn exen..
Alleen niet na zo'n lange tijd, maar al na 3 maanden.. Toen heb ik er gewoon een punt achter gezet omdat als je dat al na 3 maanden hebt er toch niks meer van te maken valt..

Ik zeg niet dat je je vriend aan de kant moet zetten..

Misschien ben je er aan de ene kant teveel mee bezig..
Dat heb ik nu met mijn huidige vriend ook wel eens.. Soms heb ik ook geen zin maar dan doe ik wel mee..
Maar in mijn achterhoofd denk ik dan oh als ik nu maar zin krijg of wat dan ook.. Dat werkt niet!

Zet even je gedachten op wat anders.. ga andere dingen doen..
Lekker samen die gedachte over de sex even opzij zetten..
Het is lekker, maar het moet niet..
Als jullie er samen over in zitten, probeer er dan zo goed als kwaad over te praten en zet het even opzij!

Ik heb dezelfde pil als de TS.. ik heb er dan geen last van. Maar hormonen hebben op iedereen een andere werking..

Dus nogmaals zet het even opzij en ga andere dingen doen zodat je er niet meer aan denkt. Als het dan ook onverwachts weer eens gebeurt dan krijg je automatisch meer zin.
Maar zie het niet als een verplichting van nu is het al zo lang geleden nu moeten we maar weer een keertje, want nogmaals het is geen moeten, maar genieten

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:46

Het is heel normaal dat het op een gegeven moment afzwakt als je al een tijd bij elkaar bent.
Misschien is de seks te voorspelbaar, weet je al van te voren hoe het begint en eindigt, zit er nog wel spanning in de seks?

Ook ik heb een periode gehad waarin ik absoluut geen zin had, het is heel normaal. Daar hoef je absoluut niet schuldig over te voelen.
De pil kan daar zeker wel aandeel in hebben, het staat trouwens ook in de bijsluiter dat de zin in seks kan verminderen.

Voel jij je misschien onzeker over jezelf, over je lichaam?