Vraagje voor de dikkere bokkers onder ons (anderen mogen natuurlijk ook reageren...

Wat dragen jullie tijdens het rijden? Ik rijd nu alleen met jodpuhr en lange sokken, maar dat is eigenlijk drie x niks. Het lukt me redelijk om een vaste zit aan te meten, maar toch blijft dit moeilijk met alleen maar jodpuhrs. Leren laarzen wil ik erg graag, maar dat laat mijn budget nog even niet toe, helaas. Ook rubberen laarzen zijn voor mij geen optie, omdat ik wat dikkere kuiten heb, ik pas dus niet in die standaard maten. Een tijdje geleden ben ik naar de ruitersportzaak gegaan voor chaps. Ik heb er een aantal gepast, maar die waren allemaal te klein!! Ook maat XL was te klein voor mij. Nou moet ik zeggen dat ze daar niet echt een super groot assortiment hadden, maar toch is de moed me nu een beetje in de schoenen gezakt. Zo extreem dik ben ik nou ook weer niet! Er moet toch wel een soort chaps te vinden zijn die ik aan kan? Op de divoza site heb ik ook een aantal soorten chaps gezien, die door de elastieke kuit bijna iedereen passen. Naar dat soort ga ik maar eens op zoek. Toch ben ik heel erg benieuwd hoe anderen dat doen.
Iemand ideetjes? Ik vind het namelijk echt niet prettig meer om zo te blijven rijden, en ook straks als ik mijn ruiterbewijs ga halen (30 juni) vind ik het niet echt netjes staan, alleen maar jodpuhrs.
Overigens heb ik het hier over mini-chaps, maar dat mag duidelijk zijn....
Thanxx alvast!
Groetjes, Marieke