Erg warrig en 'eng' verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grassie

Erg warrig en 'eng' verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 13:17

wat ik nou weer meegemaakt heb.. ik weet het zelf niet eens meer allemaal Scheve mond maar laten we maar bij het begin beginnen..

maar wat is het begin?

Ik stond gisterochtend op, als altijd, en ging naar school. toets gemaakt, cijfers teruggehad ( goede cijfers Cool ), in een vrij uurtje mijn foto rolletje naar de stad gebracht.. niks bijzonders dus. Na school de foto's weer opgehaald ( leuk geworden !), naar huis gefietst, de foto's aan mijn broertje laten zien en naar stal gegaan.
en nou komt het: verder weet ik niks meer. ik weet nog vaag dat ik naar stal ben gefietst, ik wilde Grassie in de paddock laten vrijspringen maar dat kon niet omdat iemand bezig was de drainage te maken. daarna ben ik blijkbaar naar buiten gegaan, maar daar weet ik niks meer van..

mijn leven gaat pas weer 'verder' als ik thuis op de bank lig met knallende koppijn.

Ik weet dan niet meer wat er gebeurd is, wat ik die dag gedaan heb of wat. ik vraag 10 keer hetzelfde, bekijk de door mezelf opgehaalde foto's 5 keer alsof ik ze voor het eerst zie..

Ik hoor vaag mijn moeders stem in de verte tegen iemand aan de telefoon een fluisterend verhaal houden, waar de woorden 'maaike' en 'verward' steeds in terug komen. Ik wordt in de auto gehesen, we lopen daar het ziekenhuis. ik zie een bordje; eerste hulp.
er komt een man aan die me vragen stelt ( ik herken hem; collega van mijn moeder) , en ik krijg een vaag ding om mijn arm die blijkbaar mijn bloeddruk moet meten. we gaan weer naar huis, ik krijg eten onder mijn neus waar ik drie happen van eet. mijn moeder zegt in de verte dat ik morgen ( nu dus vandaag) niet naar school hoef, en dan lig ik ineens in bed en slaap ik.

Nu het verhaal van vandaag: Ik begin me steeds meer dingen te herinneren die er gebeurd zijn. Ik weet nu, al is het niet helemaal helder, weer wat ik op school heb gedaan gister ( wat hierboven al staat). dit wist ik gisteravond dus echt niet meer, alles was 1 groot zwart gat.

het enge is echter dat ik nogsteeds geen flauw idee heb wat er op stal is gebeurd.
volgens mijn moeder belde de stalhoudster haar rond half zes op. of mijn moeder me wilde komen halen, want ik deed 'raar'. ik kon ( volgens de stalhoudster) niet vertellen wat er was gebeurd in het bos, liep wazig rond, kon niet zelf afzadelen en zag heel erg bleek. Ook klaagde ik over hoofdpijn. voor ik wegging naar buiten is er niks bijzonders aan me gemerkt.

Nu voel ik me weer bijna goed. ik heb aleen nog een klein beetje hoofdpijn. Mijn moeder dacht gister meteen aan een migraine aanval ( handig hoor, zo'n moeder die neuroloog is Knipoog ), en dat dachten de mensen van de Eerste hulp ook. het kan zijn dat ik in het bos gevallen ben. ik weet zelf van mijn hele buitenrit en daarna op de stal nogsteeds helemaal niks. het is heel eng om gewoon NIET te weten wat je op een bepaalde tijd gedaan hebt.

dus wat er nou gebeurd is in dat bos, of ik gewoon alleen een migraine aanval gehad heb of toch gevallen ben.. misschien zal ik het wel nooit weten. Scheve mond

ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. wel eens extreme hoofdpijn , maar nooit met bijwerkingen. laten we hopen dat het bij 1 keer blijft!

ik hoop dat jullie dit verhaal een beetje snappen, ik snap het zelf nog niet eens helemaal, maar ik wilde het gewoon even van me af schrijven Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:20

Wat eng! Scheve mond Ik hoop dat je zoiets niet nog eens krijgt. Lijkt me zeer eng dat je niet eens weet wat je allemaal hebt gedaan. Ik zou mijn hoofd toch eens na laten kijken...misschien ben je we gevallen en is er iets gebeurd ofzo...Sterkte in ieder geval! En ga de eerste paar keren niet meer alleen rijden! Knipoog

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:24

Gatsie wat eng dan? Je weet dus ook niet of je er misschien hard afgevallen bent. Heel raar zeg. Gelukkig trekt het weer een beetje bij.
Wat je met Grassie weg een rit maken? gelukkig dat de stalhoudster zo oplettend was.
Beterschap!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:58

Uh wat eng zegg ! Gaat het nu weer wat beter met je meis???
Heb je trouwens nog gereden,of was je gewoon op stal bezig?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:12

Wat een verhaal zeg. Maar wat ik niet begrijp is waar je paard was gebleven. Als je op hem naar het bos was gegaan en daar rondliep waar was hij dan?

Ik heb ooit een black-out gehad op een paard, dat was ook een vreemde gewaarwording. Iemand had me gevraagd om op een paard mee te gaan naar het strand. Dat paard was een paar dagen daarvoor kampioen van de driejarigen op Duindigt geworden, een nogal kostbaar paard dus. Het ene moment reed ik druk pratend bij de afslag naar het strand bij Monster, het volgende moment stond ik daar met alleen een stijgbeugelriem in mijn handen. Degene die mee was stond aan me te rukken en te plukken.
Het paard deed zijn kampioenschap eer aan en was meteen uit het zicht verdwenen. In een vliegende galop rende hij over het fietspad door de duinen weg en is uiteindelijk bij een viskraam bij Kijkduin opgevangen.

Gelukkig was hij nog helemaal heel en ik heb er nooit meer last van gehad maar ik ben nooit meer op dat paard gestapt.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 14:16

Percy schreef:
Wat een verhaal zeg. Maar wat ik niet begrijp is waar je paard was gebleven. Als je op hem naar het bos was gegaan en daar rondliep waar was hij dan?

.

haha, sorry mijn uitleg was dus niet echt duidelijk.. ik ben dan ook nog niet helemaal goed hoor Tong uitsteken

ik liep niet zo in het bos, maar ik ben met Graziano naar het bos gegaan en ook weer op hem terug gekomen. toen ik net terug was merkte de stalhoudster en een andere eigenaresse van een paard daar dat ik 'raar' liep te doen Schijnheilig . wat er in dat bos, tijdens die rit gebeurd is weet ik dus niet. het kan zijn dat ik gevallen ben, Grassie heb gevangen en weer naar huis ben gereden.. maar dat weet ik niet. groot zwart gat Scheve mond

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:19

Jammer dat Grassie niet kan praten...

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:22

Jee wat eng zeg, dergelijke taferelen heb ik een paar jaar terug wel eens meegemaakt op zaterdagavond Knipoog maar niet zomaar overdag door de week.
Ik ben zelf bekend met migraine-aanvallen maar heb nog nooit gehoord dat je er zo'n black out van kunt krijgen.
Wel eng hoor, dat je echt niet meer weet wat er is gebeurd. Kon je moeder niet aan je kleding of cap oid zien of je misschien gevallen was?
Hou jezelf maar even heel goed in de gaten (of laat je moeder dat doen, wel makkelijker in dit geval) en wie weet komen er steeds meer kleine stukjes van de puzzel boven tafel?
Sterkte!!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:29

wat eng zeg, en je bent naar het ziekenhuis geweest met je moeder? Wisten ze daar ook niet wat er met je was?

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:43

Jeetje Maaike wat ben je toch een rara kind. Ik weet wel dat ik jou gister op Graziano voorbij zaf stappen en dat je richting het bos ging en je had geen cap op. verder weet ik niet wat er is gebeurt, had ik je nou maar achtervolgt. Erg raar zeg, snap er niks van hoe dit kan...

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 14:51

New-Forest schreef:
Jeetje Maaike wat ben je toch een rara kind. Ik weet wel dat ik jou gister op Graziano voorbij zaf stappen en dat je richting het bos ging en je had geen cap op. verder weet ik niet wat er is gebeurt, had ik je nou maar achtervolgt. Erg raar zeg, snap er niks van hoe dit kan...

heb je mij gezien!?! we komen er wel met de puzzel.. maar hoe komt het dan dat op stal wordt gezegt dat ik wel een cap ophad?
zelf weet ik het niet Verward

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:52

Sjimmy schreef:
Jammer dat Grassie niet kan praten...

Een paardenfluisteraar erbij halen??? Bij Lyrik hebben ze dat ook gedaan,en die vertelde dat hij niet zo'n pijn had...

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:54

grassie"]
[quote="New-Forest schreef:

heb je mij gezien!?! we komen er wel met de puzzel.. maar hoe komt het dan dat op stal wordt gezegt dat ik wel een cap ophad?
zelf weet ik het niet Verward
[/quote]

Je had echt geen cap op weet ik 100% zeker echt waar!

Marieke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:56

Jeetje wat een raar verhaal. Lijkt me doodeng als je jezelf niets meer kunt herinneren.

Is het niet een idee om een scan van je hoofd te laten maken voor de zekerheid? Migraine kan het natuurlijk zijn, maar je weet maar nooit. Ik zou denk ik een scan aanvragen via mijn huisarts, in dit geval.

Sterkte in ieder geval, en let inderdaad een beetje op jezelf en doe rustig aan, hoor!

Groetjes, Marieke

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:00

oow wat eng hee!!! Scheve mond

Ik hoop dat het niet nog een keer gebeurt... Verdrietig

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:07

Heb je nooit eerder flauwtes gehad oid Verward

Kan zijn natuurlijk dat je een harde klapper heb gemaakt, heb je verders nix, geen blauwe plek oid Verward
Ik neem aan dat als je valt waardoor je een blackout krijgt dat je daar toch ook wel blauwe/beurse plekken aan overhoud oid.
Kan ook zijn dat je bijv door spanningen een blackout/migraine aanval hebt gehad, of wellicht een vrouwen probleempje Verward

Iig veel sukses met het ontrafelen van dit mysterie

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 15:31

Llewella schreef:
Heb je nooit eerder flauwtes gehad oid Verward

Kan zijn natuurlijk dat je een harde klapper heb gemaakt, heb je verders nix, geen blauwe plek oid Verward
Ik neem aan dat als je valt waardoor je een blackout krijgt dat je daar toch ook wel blauwe/beurse plekken aan overhoud oid.
Kan ook zijn dat je bijv door spanningen een blackout/migraine aanval hebt gehad, of wellicht een vrouwen probleempje Verward

Iig veel sukses met het ontrafelen van dit mysterie

ik heb totaal geen blauwe plekken, alleen een streep modder op mijn onderarm en (spier) pijn in mijn nek. ( en natuurlijk hoofdpijn)

Ik val NOOIT flauw. het enige wat ik wel eens heb is migraine, verder niks.

er zijn wel aanleidingen voor migraine. zo heb ik al 5 nachten heel slecht geslapen en was het vrij warm gister hier. Ook heb ik niet echt veel gedronken, maar ook niet extreem weinig.
er zijn wel wat spanningen in de zin van dat mijn ouders aan het scheiden zijn en ik het de laatste tijd onwijs druk met school en paard heb. maar of je daar nou een 'geheugenstoornis' ofzo van krijgt..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:51

Volgens mij kan je van spanningen wel een black-out krijgen. Maar je moeder zal daar vast beter van op de hoogte zijn Haha!

Maar als je er af was gevallen was je wel wat stoffiger geweest waarschijnlijk? Wel raar om zo'n stuk kwijt te zijn.
.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:14

zo ben ik ook een dag uit me leven "kwijt"
maar ik lag allemaal gek te doen ofzo iets...

Nu al meer dan ee jaar geleden gebeurt, maar laatst ineens herrinderde ik me ineens er iets van... heel vaag!

Maareh, wie weet wat je hebt uitgespookt!
En maar goed, dat er niks egs is gebeurt (oor zover we nu weten)

sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:45

gatver wat eng, maar het eerste wat ik ook dacht, zoals enkele met mij, dat als je zo hard valt dat je draad helemaal kwijt bent, er toch ergens een blauwe plek of zo moet zijn.

Gister was het bij ons dus best warm, zou je misschien bevangen zijn geweest door de hitte?

Raar hoor, maar vandaag wist je ook alweer meer als gister, misschien weet je morgen wel wat er gebeurd is.

iig sterkte ermee.

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:53

mischien kwam het door het weer, het was gisteren best wel benauwt en warm, maar veel sterte hoor

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 19:30

Jeetje Maaike, wat is Grassie dan verder braaf gebleven?
Ze zeggen dat als je een harde klap op je hoofd krijgt je een bepaalde tijd voor die klap en de klap zelf niet meer kunt herinneren....
De streep modder op je arm, pijn in je nek....
hebben ze je na gekeken op een whiplash?
Waar is je cap?

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 20:14

orri schreef:
Jeetje Maaike, wat is Grassie dan verder braaf gebleven?
Ze zeggen dat als je een harde klap op je hoofd krijgt je een bepaalde tijd voor die klap en de klap zelf niet meer kunt herinneren....
De streep modder op je arm, pijn in je nek....
hebben ze je na gekeken op een whiplash?
Waar is je cap?

ik neem aan dat Grassie braaf was, want hij is thuisgekomen met mij zonder dat ik het zelf weet Knipoog

niet nagekeken op een whiplash..wat is dat precies eigelijk?

en mijn cap is helemaal een dilema. volgens Monique ( stalhoudster) had ik hem wél op toen ik wegging, volgens Amy ( new-forest) ben ik langs haar huis gereden.. zonder cap Scheve mond maar ik reed volgens Amy langs haar huis richting bos, en als dat zo is ( ik zou het niet weten Schijnheilig ) dan kwam ik net van stal weg, en was ik daarvoor nog niet in het bos geweest. het lijkt me dus sterk dat ik gevallen ben in het bos en dat die cap daar nog ergens ligt.. ik zal morgen op stal meteen kijken of hij daar ergens te vinden is. ( ik mocht vandaag niet)

mensen, het lijkt wel een puzzel.. heeft iemand nog een stukje ergens? Tong uitsteken

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 20:48

owi, wat een raar verhaal, wordt er helemaal griezelig van!!

linda

Jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:06

ik hoorde het gisteren van de stalhoudster ,die zei dat je wel een cap op had, ze zei ook dat grassie helemaal niet bezweet was. grassie is dan waarschijnlijk uit zichzelf terug naar huis gegaan.
echt vreemd Verward wat kan er gebeurd zijn terwijl jij op gras zat?
Verward Verward