Levi en ik hebben vandaag samen les gehad in Natural Horsemanship

We kregen les van 2 mensen een man en een vrouw, die man is naar Amerika geweest en heeft daar veel geleerd en gedaan en gewerkt met veel verschillende paarden. Ze hebben samen een paard. Die vrouw was vooral mee om al dat engels te vertalen

Hun volgen vooral Pat parreli (weet niet of je het zo schrijft?) en dat treft, want ik ben in het veleden weleens naar een clinic van hem geweest.
Het eerste uur (we kregen 2,5 uur les!) deed hij vanalles voor met Levi en kreeg ik vooral uitleg en zag het dus tegelijkertijd. Daarna hadden we even pauze en mocht Levi ook een kwartiertje relaxen zonder halster enzo.
Daarna deed hij weer de oefingen maar moest ik het zelf gaan proberen

Tussendoor Friendlygame doen (dat is het paard overal op zijn lichaam aaien) en dan moet het paard stil blijven staan.
Toen we klaar waren was Levi al zo ver dat hij heel erg oplettend was naar jouw toe en je hoefde maar het touw te bewegen (nog niet eens richting hem) of je zag hem al kijken 'van oke wat gaan we nu weer doen?' Hij vind het echt leuk!
Toen ik even weg was om koffie te halen in de pauze was mijn moeder met die man gaan praten en toen zei die man dat Levi een superpaard was hihi, dat hij erg werkwillig was en heel vriendelijk

Ik krijg nu alle uitleg verder nog per email en dan kan ik een week oefenen, want volgende week heb ik weer les

Enkele foto's vind je hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=586637#586637