Maar in plaats van bij het poortje in de bak te blijven reed ik hem de bak uit en reed hem om de twee weiden van de Sipke en Luuk richting de wei waar ik wilde rijden.
Ik moest dan tussen de wei van Sipke en de veewagen van de ponyclub en een aantal "enge" betonblokken. Maar ik had Laiser al zo overbluft door dit ineens van hem te vragen en gewoon normaal van hem vragen dat hij daarlangs wilde lopen.
(Normaal gesproken gaat Laiser bij zoiets meteen op de rem, en als ik hem dan voorwaarts druk, gaat hij steigeren.)
Maar nu overtrof Laiser mijn stoutste dromen. Wat deed die dappere kerel van mij. Hij bleef lopen en begon wel te briesen, maar stopte niet. Hij schoot er zelf van door. En rende snel de "enge" dingen voorbij. Ik was helemaal verrast, was dit wel Laiser

Toen we eenmaal op het weitje aan waren gekomen waar we wilde rijden, voelde hij toch wel opgelucht aan. Dit was weer bekend voor hem. Hij liep heel netjes en zelfs rechtsom was hij al weer wat minder stijf in zijn voorbeen.
Omdat de omheining nog ontbreekt kun je dus gewoon van de ene wei in de andere rijden. En dat deed ik dus ook. Ik overblufte Laiser weer een keer door te vragen van hem om in de andere wei te gaan stappen.
Hij deed het!!! Ik kon hem overal naar toe sturen, hij deed het voor me.

Helaas gooide de regen roet in het eten. Het begon echt te hozen en ik vond dat Laiser al zoveel goeds had gedaan, dat hij van mij echt niet nog natter hoefde te worden. Maar ...
... we moesten nog wel terug langs die blokken. Ik was benieuwd wat hij nu zou doen. Hij kon ze nu immers al van verre dichterbij zien komen.
Ik merkte aan Laiser dat hij het nog heel spannend vond, maar hij bleef weer lopen

Ik ben echt heel trots op Laiser! Hij heeft vandaag iets heel bijzonders voor hem laten zien. Dit is de eerste keer dat hij een "eng voorwerp" voorbij durf te gaan terwijl ik op hem zit en er niemand in de buurt is om hem te helpen vanaf de grond.

Dit is weer een klein stapje voor andere maar een reuze pas voor Laiser!
Als hij nu er voorbij wil rennen ipv er voor te gaan steigeren, vind ik het prima! Ik zou zeggen Laiser kom op je kunt het!