Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tim VDH schreef:Zannekin,
Ook sta je niet open voor de ervaringen van mensen, onderandere op Bokt die duidelijk veel positiever hier tegenover staan en die ZELF ondervonden hebben wat die training kan doen voor hun paard.
In plaats van je hiertegen te kanten zou je beter eens afvragen of het misschien toch wel eens zou kunnen kloppen. En dan zou je bijvoorbeeld eens naar referenties kunnen vragen. En dan zou je die paarden ook eens kunnen gaan opzoeken. En DAN zou je je conclusie hier maar eens opnieuw moeten formuleren. Ik ben benieuwd of je zo wetenschappelijk genoeg ingesteld bent. Of je de uitdaging aandurft.
Wees dus voorzichtig voor je tegen mij beweert dat ik als student geneeskunde beter zou moeten weten.
Tim VDH schreef:Ik denk niet dat het onze taak is om dit onderzoek te voeren. Dat zou onze geloofwaardigheid toch niet verhogen. Tot nader orde hebben wij hieromtrent nog geen aanbiedingen gekregen. Dit is ook geen prioriteit voor de dierenartsen. Zij staan niet te springen om hun broodwinning te verliezen.
Citaat:"Men veronderstelt dat de buigpees "schuurt" over het beschadigde katrolbeentje en zo pijn veroorzaakt. Het is dus blijkbaar een vorm van slijtage."
Citaat:We moeten als wetenschapper open staan voor deze nieuwe benadering van kreupele paarden waar na grondig onderzoek niet zwart op wit kan bewezen worden wàt er precies fout gaat. Misschien zijn onze klassieke onderzoeksmethoden ontoereikend, misschien begingen we in het verleden de fout oorzaak en gevolg door elkaar te haspelen of bewegen we ons nu op glad ijs door een aantal vanzelfsprekendheden in twijfel te trekken? Feit is dat ikzelf al meermaals stomverbaasd heb moeten toekijken wanneer een aanvankelijk kreupel paard na doorverwijzing naar Antoine De Bodt, zich uiteindelijk correct gedraagt in de drie gangen. Als dit resultaat er is moeten we durven onze aanvankelijke diagnose in twijfel te trekken. In deze materie heb je maar ongelijk als je een punt zet achter het paard."
Novelle schreef:ik denk dat jij Zannekin en Lovely,
er nog niet aan gewent zijn dat er ook mensen zijn die goede dingen met paarden doen zoals Antione de Bodt.
Veel mensen geloven het niet dat zoiets werkelijk helpt, maar omdat het in de boeken staat wat de dierenarts zegt is altijd waar natuurlijk.
Maar sta ook eens open voor mensen zoals antione die paarden echt van hun probleem afhelpt en het dus geen hocus pocus is.
En over de topdressuurpaarden zullen er niet veel hko hebben, omdat nietmand iets anders wil aannemen dat het een geneeselijke ziekte is en dat de paraden maar beter in de vitrine liggen als ze het hebben,
zo word er namelijk gedact over deze paarden.
en als Antione de Bodt dan een methode heeft gevonden om deze paarden te helpen word er zoiets gezegd, vind ik eigelijk heel zielig.
Mensen sta eens open voor iets nieuws