Knarsen op het bit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Knarsen op het bit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-02 16:41

Ik heb gehoord dat het goed is als een paard knarst op het bit als hij/zij het moeilijk vind, of goed z'n best doet. Nu is mijn vraag: wat als het paard de gewoonte aanneemt om op het bit te blijven knarsen? Dit doet het paard bij ons op stal. Het lijkt mij niet echt goed eigenlijk, het bit is ook beschadigd door het knarsen. Wat vinden jullie hiervan? Doe jullie paarden dit ook? Verward

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:04

Als een paard echt op het bit kan knarsen, dan hangt het bit waarschijnlijk te laag. Anders kan dat namelijk niet.

Tandenknarsen is imo toch een teken van een soort frustratie ofzo.

Een knarsend paard (waarop dan ook) kan nooit ontspannen zijn in het kaakgewricht en is dus ook niet goed in aanleuning.

Nulla tenaci invia est via

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:48

Mijn paard gaat ook wel eens knarsen op het bit, dat doet hij idd als hij het moeilijk vind of (vooral in de springles) superheet wordt en zijn energie (naar zijn idee) niet kwijt kan.
(Mijn bit hangt ook trouwens wel iets te laag, maar mijn instructrice heeft hem zo ingedaan en om de één of andere reden loopt hij zo veel fijner Verward )

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:49

paarden die gespannen zijn gaan soms op het bit knarsen. mijn paard was altijd heel gespannen op concours en dan begond hij te knarsen het geen dat wel op mn protocol werd afgestrafd.
een paard mag wel kauwen op het bit maar niet knarsen. Scheve mond

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 13:07

Er is een verschil tussen knarsen en kauwen. Knarsen is vaak een teken van vertzet/frustratie, kauwen in ontspanning en het fijn aan nemen van het bit. Imo is knarsen niet gewenst, dan is er iets wat niet helemaal goed gaat.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:00

tis frustratie gewoon een saggie doen. En pony die doet het al tie net zn bit in heeft een dan is tie heeel boos Knipoog Maar als je gaat beginnen met rijden gaat het over.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 63 bezoekers