Ik heb een 5 jarige merrie. Toen ik haar kocht was ze 3 jaar en had ze hele slechte hoeven. Haar hoeven zijn in die 2 jaar stukken verbetert.
Ze heeft voor toch een ijzertje gekregen omdat ze erg op de voorkant liep en het slijten van dr hoeven dus erg snel ging.
Maar achter ging het ook niet geweldig.. moest dus uiteindelijk een ijzertje onder.. alleen dit verliep niet zo goed aangezien mijn paard aan haar linkerachterbeen aan de binnenkant op koot en kroonbeen een litteken heeft zitten.. aangetikt en 2 maanden stappen. Zit een botwoekering onder dus is een aardige verdikking..

Ik heb een gegeven moment der ijzers eraf laten halen toen ik dat wist en wilde het gewoon proberen.. Alleen ze worden nu weer zo kort dat ik bijna geen andere oplossing weet dan toch weer die ijzers eronder te laten zetten..
Ik rijd wel altijd met bescherming om der koot en kroonbeen.. En ben nu met homeopatische zalf en druppels bezig voor verkleinen van die botwoekering..
De zomer komt er nu wel aan en ik wil wel naar buiten kunnen. Ik ben nu in alles beperkt vanwege die hoeven..
Wat zouden jullie doen? Toch weer die ijzers eronder en desnoods alleen voor de zomer zodat ze ook flink kunnen groeien??
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Groetjes Ilona