Mijn topertjes waaronder o.a kafue

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Mijn topertjes waaronder o.a kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 22:57

Hierbij een paar fotos van kafue mijn toppertje. Fotos gemaakt op 29-10-2004
Een 12 jarige ruin van Gentleman * Rubinstein.
Donkerbruin, 1.74 meter hoog en super lief.
Afbeelding
Kafue halthouden met mij.
Afbeelding Afbeelding
mijn wonderschone dochter Chantall op Kafue.
Afbeelding Afbeelding
Mama mocht ook met chantall mee.
Afbeelding
Papa en natuurlijk Chantall
Afbeelding
dusty en kafue een prima stel
Afbeelding
Aktiefoto kafue en mij, hij is er niet helemaal door.

Steff_

Re: Mijn topertjes waaronder o.a kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:00

Leuk paardje zeg Knipoog
Lief dat dochtertje van je Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:47

wauwie wauwie mooi paard ook hoor! en die foto met je dochtertje uberschattig Knipoog

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 08:20

Op die eerste foto is je paard leuk zeg! Mooi beessie!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 08:41

Ik krijg kruisjes Verdrietig

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 08:41

Ik krijg kruisjes Verdrietig

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:03

ThanXXXXXXXX voor de mooie en leuke reakties.

Ik ben ook heel trots op hem, en op de kleine meid en op mijn man en vriendin.
We hebben altijd veel plezier samen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:51

Kafue schreef:

He ik zie ze nu wel, maar nog bedankt voor de mail Knipoog .
Leuk paard, maar wel groot of niet?? Wel leuk dat je man ook erop rijdt Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 21:24

Hermesdeux schreef:
Kafue schreef:

He ik zie ze nu wel, maar nog bedankt voor de mail Knipoog .
Leuk paard, maar wel groot of niet?? Wel leuk dat je man ook erop rijdt Haha!

Beetje wel ja, is 1.74 en ik ben 1.63 dus hij kijkt me ruim over het hoofd.
Mijn man heeft hem zadelmak gemaakt en springt er nu nog mee.
Ik dressuur. Die vos op de foto is maar liefst 1.84m/

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:55

Kafue schreef:
Dus maar voor de liefhebber hier nog een maal mijn in de ogen van Kaja koudbloed het voorbeeld van een braaf geboren paard

Kaja schreef:
Kafue, jouw paardje heeft een scheut springbloed, iets wat in mijn ogen rustiger te rijden is als een jonge Jazz, Kimberley....

Kafue schreef:
Over het scheutje springbloed, dat geeft wel aan dat kaja van de algemene fokkerij geen kaas heeft gegeten.

Kafue schreef:
Gentleman stamt af van Boreas welke als grootvader jasper en Lucky Boy in zijn bloed voert

Quote van Kafue, met één reactie van mij....
Daarna verweet de pot dat de ketel zwart ziet.... of andersom?!!!

Beste Kafue... Jouw paard heeft wel degelijk een scheut springbloed mee gekregen. De hele vaderlijn is een springbloedlijn...
Zit jij nou te slapen of heb je zelf geen kaas gegeten van fokkerij, ik namelijk wel hoor.... Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:09

Kaja schreef:
Kafue schreef:
Dus maar voor de liefhebber hier nog een maal mijn in de ogen van Kaja koudbloed het voorbeeld van een braaf geboren paard

Kaja schreef:
Kafue, jouw paardje heeft een scheut springbloed, iets wat in mijn ogen rustiger te rijden is als een jonge Jazz, Kimberley....

Kafue schreef:
Over het scheutje springbloed, dat geeft wel aan dat kaja van de algemene fokkerij geen kaas heeft gegeten.

Kafue schreef:
Gentleman stamt af van Boreas welke als grootvader jasper en Lucky Boy in zijn bloed voert

Quote van Kafue, met één reactie van mij....
Daarna verweet de pot dat de ketel zwart ziet.... of andersom?!!!

Beste Kafue... Jouw paard heeft wel degelijk een scheut springbloed mee gekregen. De hele vaderlijn is een springbloedlijn...
Zit jij nou te slapen of heb je zelf geen kaas gegeten van fokkerij, ik namelijk wel hoor.... Haha! Haha!

Hallo Kaja,

Niet de gehele kant van vaders zijde is springbloed en moederskant is ook gecombineerd daar waar rubinstein heel goed kon dressuren en springen.
Ik heb de combinatie zelf bij elkaar gezocht. Dus zelf de hengst bij mama paard gezocht en met mama naar de hengst toe en laten dekken.
Ik wilde van beide iets een paard met vermogen en een goed gangwerk. Endie heb ik gekregen.
Maar als je de lijn goed kent dan weet je ook dat Gentleman's niet de gemakkelijksten zijn.

Dat springpaarden vaak rustiger in het hoofd zijn dan dressuurders is onzin, die paarden zien echter meer vreemde dingen en leren dus sneller.

Maar leuk dat je er zo veel van afweet. Ik had namelijk een idee van niet omdat je de gentleman * Rubinstein een koudbloed noemde.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:41

niet té veel bekvechten he jullie twee?

Ik heb geen idee hoe jullie in het echt zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik na het zien van deze foto's van kafue vind dat zij in discussies hier op bokt over rijtechnische problemen niet meer al te serieus genomen hoeft te worden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:47

Odie schreef:

Ik heb geen idee hoe jullie in het echt zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik na het zien van deze foto's van kafue vind dat zij in discussies hier op bokt over rijtechnische problemen niet meer al te serieus genomen hoeft te worden.

Nou das knap zeg, na een actiefoto en drie standfotos al kunnen bepalen of iemand wel of niet kan rijden en of iemand wel of niet serieus genomen kan worden.
Maar als ik vragen mag Odie waar baseer je het op dat ik dan maar niet serieus genomen hoef te worden, mischien dat ik met tips van jou mijn rijstijl kan verbeteren en het met mijn instructeur kan bespreken.

En zet jij van jou dan ook even een paar foto's erop? DAn kunnen we van jou wat leren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:02

Odie schreef:

Whahahahahahahahahaaa... you go girl...!!!
(*kuch...*) Sigaar sorry...

En meid geloof me, van Odie kun jij heel wat leren Knipoog !

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:07

prachtig paard OK dan!
hij is wel groot Haha!
je dochtertje is ook lief , ze lijkt zo klein nast je paard op foto 6
die vos is ook cool Vork (en groot...)
leuk dat je man ook rijdt .

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:09

Kafue schreef:

Hallo Kaja,

Niet de gehele kant van vaders zijde is springbloed en moederskant is ook gecombineerd daar waar rubinstein heel goed kon dressuren en springen.
Ik heb de combinatie zelf bij elkaar gezocht. Dus zelf de hengst bij mama paard gezocht en met mama naar de hengst toe en laten dekken.
Ik wilde van beide iets een paard met vermogen en een goed gangwerk. Endie heb ik gekregen.
Maar als je de lijn goed kent dan weet je ook dat Gentleman's niet de gemakkelijksten zijn.

Dat springpaarden vaak rustiger in het hoofd zijn dan dressuurders is onzin, die paarden zien echter meer vreemde dingen en leren dus sneller.

Maar leuk dat je er zo veel van afweet. Ik had namelijk een idee van niet omdat je de gentleman * Rubinstein een koudbloed noemde.

Gentleman levert proto type springpaardem, heeft zelf ook verdienstelijk in de springsport gelopen.... Momenteel selecteren wij enkel dressuurlijnen, maar een ieder met verstand weet dat Gentleman springbloed is!

Een SCHEUT springbloed, kun je niet lezen???
Niet volledig.... Wel een bewezen springlijn!

Springpaarden zien niet meer, ze voeren minder heet bloed, wat wij graag terug zien in dressuurlijnen...

Maar wat praat ik, JIJ bent de expert!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:16

Kaja schreef:
Odie schreef:

Whahahahahahahahahaaa... you go girl...!!!
(*kuch...*) Sigaar sorry...

En meid geloof me, van Odie kun jij heel wat leren Knipoog !

Ja dat denk ik ook wel aan de hand van een paar foto's bepalen wat iemand kan. Die houden we erin. En of ik van odie wat kan leren. Van iedereen kun je wat leren en dat is ook mijn intentie maar je moet je niet in de maling nemen want daar houd ik niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:16

vertel kawa ook ff dat hij als springpaard niet kijkerig of stresserig mag zijn (Kafu xx X Rigoletto X Farn) Haha!

En ik had stiekum verwacht dat Kafue, ook wel een nakomeling van kafuxx zou zijn.
Mis dus Lachen

Wel een leuk paard. Ja

persoonlijk had ik wel meer aktie foto's verwacht voor iemand die altijd op Rt is te vinden Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:27

Minder heet bloed, correct me if i'm wrong maar heet bloed hete paarden.
Watschermen sommigen toch altijd met hete paarden dit en heet bloed dat. Is dat stoer ofzo want dan moet ik me ook snel een Jazz en een Kimberley aanschaffen!!! Dan kan ik ook blitzen mischien nog wel meer dan met dat springpaard in de dressuurring te verschijnen.

Hete paarden bestaan niet enkel vanuit het karakter iets kijkeriger paarden.
Een springpaard ziet gewoon meer en een springruiter drukt eerder en grover door.
Ik heb ook wel hele kijkerige springers gezien hoor, en ook enorm brave dressuurders. Een vriendin heeft een Donatellii van vijf jaar die loert nergens op. En de mijne kijkt wel alleen is nu controleerbaar. Maar ik zal hem morgen vertellen dat dat niet meer mag omdat hij springpaard gefokt is.

ThanXXX kafue is ook een heel leuk paard met een heel goed gangwerk en een goed karakter. Ik heb niet zoveel aktiefotos meer. Heb de digitale camera nog niet zo lang. EN ja moet ook maar altijd iemand zin hebben voor fotos. En braaf he, die kleine kan er zo op.

Nee Kafue is vernoemd naar een afrikaanse bergrivier op het landgoed van een kennis in afrika.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:39

Kafue schreef:
Watschermen sommigen toch altijd met hete paarden dit en heet bloed dat. Is dat stoer ofzo want dan moet ik me ook snel een Jazz en een Kimberley aanschaffen!!!.

En dat spreekt over.... geen kaas gegeten!
Pfff.... wake up...

RK... Over het algemeen genomen... Jammer dat de jouwe niet in het keurslijf past! (Ik zou er geen bezwaar tegen hebben, ik loop zelf ook niet in een keuslijf, Haha! )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:20

Kafue schreef:

Nou das knap zeg, na een actiefoto en drie standfotos al kunnen bepalen of iemand wel of niet kan rijden en of iemand wel of niet serieus genomen kan worden.
Maar als ik vragen mag Odie waar baseer je het op dat ik dan maar niet serieus genomen hoef te worden, mischien dat ik met tips van jou mijn rijstijl kan verbeteren en het met mijn instructeur kan bespreken.

En zet jij van jou dan ook even een paar foto's erop? DAn kunnen we van jou wat leren.

wel knap dat jij dan commentaar kan hebben om mijn op dat moment scheef zitten op een jonge dwarse pony............

Maargoed JIJ bent zo goed dat jij dat wel in een paar foto's kan zien..............

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:46

gijsenkim schreef:
Kafue schreef:

wel knap dat jij dan commentaar kan hebben om mijn op dat moment scheef zitten op een jonge dwarse pony............

Maargoed JIJ bent zo goed dat jij dat wel in een paar foto's kan zien..............

Er hebben wel meer fotos van je op gestaan.

En scheef zitten mag niet nooit want dan verstoor je de balans die toch belangrijk is om de jonge pony niet te storen in zijn beweging zodat die taktmatig kan lopen. En dat moet je toch weten je rijd er immers heel veel in.
Maar okee ik zit op geen enkele foto scheef. En ik heb ook nooit verklaard dat ik jou niet serieus neem naar aanleiding van die fotos of wel?
Sterker nog ik ben niet eerder commentaat gaan leveren op jou als het moment waarop jij duidelijk begon met je commentaar op mij ongevraagd.

Kom maar op met de tips waar ik niet goed zou zitten wie weet leer ik er nog wat van.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:48

Kaja schreef:
Kafue schreef:
Watschermen sommigen toch altijd met hete paarden dit en heet bloed dat. Is dat stoer ofzo want dan moet ik me ook snel een Jazz en een Kimberley aanschaffen!!!.

En dat spreekt over.... geen kaas gegeten!
Pfff.... wake up...

RK... Over het algemeen genomen... Jammer dat de jouwe niet in het keurslijf past! (Ik zou er geen bezwaar tegen hebben, ik loop zelf ook niet in een keuslijf, Haha! )

Zet jij dan eens een paar fotos van jouw paarden op bokt dan kunnen we ook eens kijken wat voor materiaal jij zoal in je stal hebt. Of durf je niet?

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:51

mooi paardje he, schattig dochtertje ook!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:41

Kafue schreef:
gijsenkim schreef:

Er hebben wel meer fotos van je op gestaan.

En scheef zitten mag niet nooit want dan verstoor je de balans die toch belangrijk is om de jonge pony niet te storen in zijn beweging zodat die taktmatig kan lopen. En dat moet je toch weten je rijd er immers heel veel in.
Maar okee ik zit op geen enkele foto scheef. En ik heb ook nooit verklaard dat ik jou niet serieus neem naar aanleiding van die fotos of wel?
Sterker nog ik ben niet eerder commentaat gaan leveren op jou als het moment waarop jij duidelijk begon met je commentaar op mij ongevraagd.

Kom maar op met de tips waar ik niet goed zou zitten wie weet leer ik er nog wat van.

Lief, in stilstand zit iedereen recht............. iedereen. En de laatste keer dat er van mij fotos op Bokt stonden was jij niet eens aangemeld

Maargoed meid. allereerst heb je (ook nog eens op de stilstandfoto Clown ) een te bolle rug en een tever naar achteren gekantelde bekken.........

Jouw kommentaar op mijn rijden is dat ik tever naar voren zit........ dat kan inderdaad wel eens... maar daar haal je een paard niet mee uit balans hoor....... wel als je (wat ik regelmatig dus BEWUST doe) is als je wat meer naar binnen of naar buiten gaat zitten, dan haal ik een paard bewust uit balans.

Maargoed. Eerlijk gezegd veeg ik mijn reet af met wat jij van mijn rijstijl vind, zolang de mensen met ECHT verstand van zaken mijn rijstijl goed genoeg vinden voor hun paarden ben ik tevree.......... en verder Slapen