Amsterdamse Manege of de Ruif?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joelledsr

Amsterdamse Manege of de Ruif?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 10:48

Wie is er pensionklant bij 1 van deze maneges?
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar stallen en ik vroeg me af of er hier iemnd is met positieve of negatieve kanten van 1 van deze maneges.
Ik ben op beide nog niet wezen kijken, dat doe ik dit weekend, maar heb wel de sites gezien en telefonisch contact gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:04

Ik ken wel wat maneges in de binnenstad van A'dam ik ben daar geen pensionklant maar het enigste wat mij niet aanspreekt is dat de paarden niet lekker de wei inkunnen. Wel kan je leuk door het vondelpark of het A'damse bos rijden.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:12

met het vondelpark bedoel je neem ik aan de hollandsche manege?? Die doen niet aan pensionklanten Knipoog

Wat de weidegang ben ik het 100% met je eens, dat is inderdaad mijn grootste bezwaar. Maar dan zou je in de zomer kunnen overwegen je paard een poosje uit logeren te sturen Lachen
Het gaat me nu voornamelijk over deze twee maneges.
Ik sta nu op een boeren stal, waar het het paradijs is voor mijn paard, maar helaas ben ik als student niet erg mobiel en kost me dit te veel (reis)tijd. Ik zal wat dat betreft dus een stap terug moeten doen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 11:14

is er niemand die dee maneges kent???

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:50

Faciliteiten bij de Ruif zijn echt stukken beter, maar persoonlijk vind ik ze alletwee echt veel te duur.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:22

hi
ik ken de ruif niet zo goed, maar de amsterdamse wel
vind het geen super goeie manege
inderdaad erg duur en donkere stallen
maar je kan er wel lekker naar buiten
en ze hebben redelijke faciliteiten
vind de mensen alleen heel naar over het algemeen

een beetje een tussenweg van beide maneges is manege nieuw amstelland(ben ik opgegroeid)
is ietsje goedkoper dan de amsterdamse geloof ik en heeft mooie degelijke stalllen, mooie voorzieningen(stapmolen,3 bakken enz)
mensen zijn ook vrij behulpzaam als je ze een beetje leert kennen

sterkte met de keuze

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:27

Hey, leuk topic. Ik sta op de Ruif Haha!

Ik ben echt super tevreden, vooral nu de nieuwe bak er is, kun je lekker de hele dag door rijden(binnen zit je met de manege lessen).

Als je nog vragen hebt kun je me altijd PB'en, en als je langskomt kan ik je wel een rondleiding geven Tong uitsteken

Maare, ik kan niets anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben, goede faciliteiten en een goede sfeer(oke, sommige mensen mogen elkaar niet, maar ik kan met iedereen wel redelijk/goed overweg)

Er zijn nog stallen vrij, is ook wel fijn om te weten...

Wat betreft de prijs, ja dat is een nadeel...Maar ik vind wel dat je er voldoende voor terug krijgt. Enkele voordelen: ruime poetsplaats(met solarium;1 euro voor een kwartier en spuitplaats; warm en koud gratis), als het in deze poetsplaats te vol is kun je nog in de oude gaan. De kasten zijn lekker groot, en staan in een aparte ruimte, zodat je alles lekker kunt neerkwakken, haha, je deken enzo. Er worden wedstrijden georganiseerd, 4 keer per jaar onderlinge dressuur, 6 of 7 keer per jaar KNHS. De kosten van de vereniging zijn relatief laag(vergeleken met andere verenigingen).

Ik dat de uitrijmogelijkheden bij de Amsterdamse misschien iets beter zijn, maar ik heb echt een hekel aan die manege(sorry voor de mensen die daar anders over denken). De stallen zijn donker en klein, bij ons zijn de stallen lekker ruim(3,5 bij 3,5), er zit alleen tralies tussen de boxen dus de paarden kunnen contact maken(soms wel een nadeel, ivm voedernijd). Tja, verder is er veel service, je kunt je paard in de stapmolen laten zetten door het personeel, ontwormen gebeurd gezamelijk en dus door het personeel, enten en hoefsmit hoef je ook niet bij te zijn. En worden ook allerlei activiteiten georganiseerd, zoals clinics(zowel dressuur als springen en pas de deux).

Nieuw Amstelland wilde ik ook staan, maar heeft een lange wachtlijst.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 23:41

Kijk, dit zijn de reacties die ik zocht Lachen
ik ga zaterdag op beide maneges kijken.
ik ben ook best geinteresseerd in andere stallen trouwens, maar om gezondheids redenen moet er veel service mogelijkheid zijn.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:38

laat je even weten hoe je het vond? ben wel benieuwd.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:28

Nou, vertel eens even...(ben ongeduldig..haha)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:28

Sorry, het hele weekend niet meer thuis geweest Lachen

Ik vond de ruif en erg mooie manege. Alles zag er keurig netjes uit en ik vond de stallen erg mooi en ruim.
Ik wil binnenkort nog een afspraak maken met iemand van het bestuur om wat laatste vraagjes te stellen, maar ik denk dat dit hem wordt.
Dus waarschijnlijk per 1 maart zal mijn paardje daar staan.