Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zep schreef:Ja dat was een opmerking die hout snijdt :j
Ik heb nooit zoveel moeite met travers, maar ik werk al veel met jonge paarden met een beetje wijken over de hoefslag waarbij ik ze met de achterhand naar binnen zet. Tegen de tijd dat je travers aanleert hoef je ze dan alleen nog maar om te stellen en van daaruit langzaamaan de verzameling op te voeren.
Als je makkelijk de achterhand naar binnen kunt plaatsen en dat niet al te veel met hulpen hoeft te blijven ondersteunen kun je meer aan de buiging gaan werken. Houd in het begin voor ogen dat correcte buiging voor het aantal spoor gaat. Ik zie zo'n paard liever correct gebogen op 3 sporen dan 4 sporen en compleet recht.
Blossomm schreef:Kan dat je dat vindt..
Volgens jou zou ik dan aan moeten geven hoe ze dat vanaf de drond zou moeten doen dan?
Of vindt je dat het oefenen vanaf de grond geen nut heeft?
hetismij schreef:nou ik snap ook niet helemaal hoe je vanaf de grond de travers aan kan leren..zou het ook helpen om bijvoorbeeld aan het begin van de lange zijde een kleine volte te maken en dan met die stelling de travers te oefenen gelijk vanuit die kleine volte??