Storm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 08:58

Gaan jullie vandaag op wedstrijd? Met deze storm?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 09:51

Ponykringkampioenschappen hier (Noordwijkerhout) zijn afgelast...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:00

Nee, we hebben net afgebeld, zouden naar de fjordcup in wijk b duurstede gaan, maar vind de afstand in combi met het weer te gevaarlijk. Een wedstrijd om de hoek zouden we nog wel gedaan hebben.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:08

ik heb morgen wedstrijd. Ik ga er gewoon heen. Ik moet thuis ook altijd buiten rijden.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 10:13

Melissamanda schreef:
ik heb morgen wedstrijd. Ik ga er gewoon heen. Ik moet thuis ook altijd buiten rijden.

Het gaat mijn niet zo zeer om het buitenrijden, meer om de rit erheen. Ik heb liever geen wedstrijd en wel een heel paard, dan andersom. Als ik wel was gegaan, hadden we een heel eind bij de kust langs moeten rijden. Nou dankje! Straks met paard en al in het IJsselmeer....
Ik heb net ook afgezegd. Het was selectie voor de Friese Kampioenschappen, maar das dan jammer (niet dat ik me geselecteerd had ofzo)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:20

Melissamanda schreef:

T gaat idd niet om het rijden zelf, maar om de trailerrit erheen. Wij gaan vanmiddag waarsch ook gewoon lekker buiten rijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:38

Heb vandaag wedstrijd maar ik denk dat ik afbel. Ik hoop dat het afgelast wordt anders mis ik een selectie maar ja vind het te gevaarlijk met deze storm.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:53

KNMI geeft weeralarm af

AMSTERDAM/UTRECHT - Het KNMI heeft zaterdagavond alsnog een weeralarm afgegeven in verband met de zuidwesterstorm die over Nederland raast. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI. Vannacht moet het verkeer tot ongeveer 03.00 uur rekening houden met zeer zware windstoten, snelheden tot 110 km per uur. 'Grote schade op uitgebreide schaal' is volgens het weerinstituut mogelijk.

De zuidwesterstorm zorgt zaterdagavond voor overlast in het westen van Nederland. De politie en brandweer hebben het overal, maar vooral in het westen van het land, druk met schademeldingen, omgevallen bomen, afgewaaide takken en dakbedekking.

Langs de westkust woedt op het moment een zuidwesterstorm met windkracht 9. Volgens het KNMI is de wind boven land erg vlagerig. Van tijd tot tijd komen zware windstoten voor.

Caravans en aanhangers

Het KLPD had het volgens een woordvoerder druk met het afhandelen van enkele tientallen ongevallen en het oplossen van problemen met omgewaaide bomen, afgebroken takken en andere rommel op de snelwegen. De zegsman noemde het opmerkelijk dat er onder meer zeven ongevallen gebeurden met auto's met caravans en aanhangers. "Een weldenkend mens gaat met dit soort weersomstandigheden de weg niet op."

Het wordt sterk afgeraden om met caravan of aanhanger de weg op te gaan. Nou lekker dan..ik wacht het nog even af anders bel ik wel af. Scheve mond

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:56

Pfoei...het gaat hier iniedergeval behoorlijk te keer!! Zou niet zo snel met een trailer op pad gaan nu!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:03

Ik heb zo meteen wedstrijd. Selectie springen. Maar opzich valt het wel mee. We hebben niet zo heel lang zijwind. Een heel stuk tegenwind, dan zijwind en dan zitten we in de stad dus heb je er weinig last van. We hebben ook een vrachtwagen dus dat is mss wel wat makkelijker(een geheel).

nicole0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:04

ik zou ook zkr net op pas gaan met een trailer!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:38

Zo enorm hard gaat het hier niet, ik ga vanmiddag gewoon op concours.

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:40

Ik ga vandaag ook op concour in Pesse.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 11:41

T hangt er ook wel vanaf waar je heen moet, en waar je woont. Als je hier bent (in de big niks) lijkt het net of waai je omver. Als je verderop in Joure bent, heb je nergens last van.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:45

Ik heb wedstrijd bij mij op stal Tong uitsteken Vraag me af of de mensen van buiten wel komen dus hou er wel rekening mee dat ik misschien eerder moet starten.

Ik heb zo les voor mijn E rijbewijs maar heb nog niet doorgekregen dat het niet door zou gaan Scheve mond Het spookt hier ook behoorlijk....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:50

Mensen uit de buurt komen wel vandaag, anderen melden af (welke een andere wedstrijd in mogen schrijven geloof ik) en weer anderen blijven weg (inschrijfgeld kwijt..)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:52

Morgen schijnt het veel beter te worden en ook niet zo'n sterkte wind! Dus er is nog hoop voor de mensen die morgen gaan...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:09

MissSisa schreef:
Ik heb zo meteen wedstrijd. Selectie springen. Maar opzich valt het wel mee. We hebben niet zo heel lang zijwind. Een heel stuk tegenwind, dan zijwind en dan zitten we in de stad dus heb je er weinig last van. We hebben ook een vrachtwagen dus dat is mss wel wat makkelijker(een geheel).

Ja, ik denk dat een vrachtwagen wat stabieler is. Ik zou nu echt niet met de trailer op stap gaan, het waait hier echt heel hard.

noahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:10

Ja het gaat hier flink te keer!!!
er liggen ook al een paar bomen om!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:16

Tulandro schreef:
Ja, ik denk dat een vrachtwagen wat stabieler is. Ik zou nu echt niet met de trailer op stap gaan, het waait hier echt heel hard.

Het is een geheel. Je vangt wel meer wind. Maar een trailer wiebelt heel erg.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:19

Ik heb morgen wedstrijd en daar ga ik wel gewoon heen. Maar morgen is ook niet zo'n harde wind voorspelt, het is nu erg. In huis valt t wel mee, maar was zopas ff buiten en toen kwam de sloot wel erg dichtbij, haha. Ik zou vandaag niet op pad gaan met trailer, maar het schijnt dat het hier harder waait dan de rest van NL

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:23

Ik zou er met deze storm niet eens aan denken om met de trailer weg te gaan! Jammer maar er komen nog wel meer wedstrijden!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:25

Ik heb mijn witte rijbroek, rode trui en mijn nieuwe sokken al aan, mijn pony is klaar. De wind gaat langs het huis en ik denk: Lekker we gaan zo op wedstrijd Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:46

Zijn vandaag selecties voor het L springen, gaan gewoon door geloof ik, ikzelf spring M dus hoef niet te selectern of iets dergelijks. De wedstrijd is in Sneek en ik woon in Sneek dus ga er wel gewoon heen. ALs het verder weg was geweest zou de kans kleiner zijn geweest dat we erheen zouden gaan.

Iedereen verder nog succes met de wedstrijden!! Haha!

=x=

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:55

ik heb vanochtend afgebeld... erg jammer maar het waait te hard om met trailer de weg op te gaan (nog eind rijden ook).
Zouden we toch nog het startgeld moeten betalen?? Ik bedoel wij kunnen er ook niks aan doen dat het zo hard waait.
Wel jammer ik juist zo'n zin in deze wedstrijd Boos!