Bokt PAARD verkiezing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Bokt PAARD verkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:45

Jaja, het nieuwe jaar is begonnen, dus het is weer tijd voor de jaarlijkse Boktpaard verkiezing. Lees wat hieronder staat even rustig door, en veel plezier.

*Opgeven kan t/m maandag 17 januari 2005

* De persoon die een paard opgeeft dient eigenaar of directe verzorg(st)er te zijn van het paard.
Ik mag dus niet een paard van de manege opgeven waar ik verder niks mee doe.

*Er mogen per persoon maximaal 2 paarden opgegeven worden (om het overzichtelijk te houden)

*Per paard 1 foto (Geen bewerkingen, geen collage's)

*In de aanmelding dient duidelijk de naam van het paard te staan

* elk paard kan maar 1x opgegeven worden

*berichten die niets met de aanmelding te maken hebben (owh wat een leuk paard) worden verwijderd

*tekst bij de aanmelding mag, maar hou het kort en duidelijk

*vragen of opmerkingen kunnen via PB naar mij of via TeM

Na 17 jan. wordt het opgave topic gesloten en komt er een nieuw topic met alle opgegeven paarden.
Hier kan dan uit gekozen worden.
*men mag niet op een paard stemmen dat door de persoon zelf is opgegeven
* men dient voor de start van de verkiezing geregistreerd te zijn om te mogen stemmen
* Op het moment dat er gefraudeert wordt kan de betreffende user rekenen op een ban van een maand (bijv. schaduw accounts)

*vragen of opmerkingen wederom via PB naar mij of via TeM

*ik sluit mezelf bij deze uit van deelneming

We gaan het dit jaar weer proberen eerlijk te doen, ik hoop daarvoor op jullie steun! Schroom niet om een moddie ervan op de hoogte te stellen als je ziet dat iemand niet eerlijk bezig is.

Om misverstanden te voorkopen even nog het volgende:
Haflingers, fjorden, ijslanders en Tinkers worden ongeacht schoftmaat tot de pony's gerekend.
Arabieren (alleen AVS) worden ongeacht schoftmaat tot de paarden gerekend.
NRPSsers worden ingedeelt naar het stamboek regelement. Alles onder de 157cm is pony, alles daarboven is paard.
Quarters/paints/american appaloossa's vallen onder de paarden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:05

En weer Trammelant zoals al zoveel jaar

Afbeelding
Ik weet dat deze foto het nog niet doet, ik heb alvast de naam ingetypt maar de foto zelf moet ik nog uploaden en dat kan ik niet hier
Trammelant

- omdat hij Trammelant heet Haha!
- omdat hij nu officieel 28 is (jarig op 12 juni)
- omdat hij al 24 jaar bij ons is en wij hem gekocht hebben van zijn fokker, waar we nog steeds regelmatig komen
- omdat ik al op hem reed toen ik op de lagere school zat, en hij nooit een pas fout heeft gedaan
- omdat hij altijd probeerde te voorkomen dat zijn ruiter eraf viel
- omdat hij zijn hele leven hard gewerkt heeft
- omdat hij heel veelzijdig is (Z dressuur, M springen, L SGW, alle 8- en 4tal klassen, optochten en bruiloftsstoeten, vaandeldrager, figurant in een film)
- omdat hij een geweldig leerpaard is geweest voor mij en een aantal anderen
- omdat hij tot zijn 25e altijd is gereden met veel plezier
- omdat hij zo'n enorme uitstraling heeft
- omdat hij sinds maart 2002 van zijn pensioen geniet ivm artrose
- omdat hij gezelschapspaard is geweest voor Raimaer en het jonge grut op stal
- omdat hij zo goed op Wadhnu gepast heeft na het spenen
- omdat hij zondag - na een paar dagen op stal ivm oudejaar - weer in gestrekte draf naar zíjn meiden vertrok die hij twee dagen had moeten missen (zie de foto *LOL* )
- omdat hij nog steeds een deel van mijn leven is

Omdat hij gewoon Trammelant is, en mijn BOKT paard van 2003, 2004, 2005 en alle andere jaren Lovers

/edit foto tekst verduidelijkt
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-01-05 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:09

Tiqueté of Esbi
Afbeelding
Tiq is een platenbonte schimmel merrie die geboren is op 3 februari 2000. Ze is een KWPN-er (Cavalier x Samber x Sit this one out XX) van ongeveer 1.67 m. Onderhand hebben we samen al behoorlijk wat blessures en 'ziektes' meegemaakt en nu staat ze al weer anderhalve maand op rust ivm een schouderkreupelheid waarvan de oorzaak nogsteeds niet gevonden is. Niet iedereen is even gecharmeerd van haar karakter, maar voor mij is Tiq het ideale paard.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:17

Dan geef ik op Spider
Afbeelding

Leeftijd: 5 jaar
Ras: Spider is een kruising tussen een tinker en waarschijnlijk een kwpnér of iets in die geest.
Eigenaar: Hij was mijn verzorgpaard en ik deed er alles mee, maar is pasgeleden verkocht aan manege van Bladel.
Stokmaat: 1.62 meter
Geslacht: ruin
Streken: Gekke sprongetjes maken met rijden.
Ik heb hem opnieuw ingereden en reed hem met stalhalster (dus zonder bit) en zonder zadel. Hij had een heel erg rustig karakter en hield ervan om geknuffeld te worden. Lekker rennen en spelen in de wei waren ook zijn favoriet.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 04-01-05 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:18

sorry, ik zit verkeerd, gauw naar de pony's Bloos
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 04-01-05 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:19

Maar twee? Jammer, ik heb er vier Schijnheilig De twee leukte dan maar Haha!

1. Ofir Wolfhorn
Afbeelding

Ofir is een achtjarige draver van ongeveer 1.65. Hij heeft in totaal zo'n 3,5 jaar gekoerst en is gestopt op zn zesde met een record van 1.16,6. We hebben afgelopen jaar onze eerste endurancewedstrijd gereden, en gaan daar dit jaar mee verder. Naast heel hard draven kan ie ook nog wel een beetje dressuur. Ofir is een schatje Lovers En doordat hij deels met de hand is opgevoed loopt ie je overal achterna en is ie ontzettend aanhankelijk.

2. To The Point
Afbeelding

To The Point in een vierjarige draver van ongeveer 1.57 (hij groeit nog ). Hij loopt sinds dit jaar koersen en heeft dit jaar bijna 4000 euro verdiend en vijf koersen achter elkaar gewonnen. Hij is als driejarige ook onder het zadel geweest, ik kon er zo opstappen en mee weg rijden. Ondanks dat het een schatje is, heeft ie ook echt een sterk karakter Hij staat nu even op rust, maar ik verwacht dat ie het dit jaar nog beter gaat doen, het is een topper OK dan!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:37

ik meld 1 paard aan.
Afbeelding
Felicia, is de liefste (geldersche) merrie die ik ken. We hebben samen veel mee gemaakt (2x hoefbevangen), en toch slaagde zij er in, om er weer op te komen. Ze is echt hardstikke lief, en ik vind dr heel sexy! Ze is 19 jaar, en geniet van de kleinste dingen. Ze loopt ook voor de kar Haha!

dat was mijn aanmelding Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:46

sorry verkeerde topic
Laatst bijgewerkt door dobbel op 04-01-05 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:49

Ik geef hierbij op: Riki

Afbeelding

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:20

ik geef hiawattta op bij deze Haha!

Naam: Hiawatta's Nowell Day
Ras: NRPS
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 12 jaar
Hoogte: 1.66m

Hiawatta heb ik nu sinds 4 maanden en hij is mijn toppertje.. Hij is superlief voor mensen en dieren.. Hij is mijn toekomstige topper en daarom vind ik dat hij boktpaard 2005 moet worden...

Afbeelding

Naam: Yewely Brahmat
Ras: Arabier
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 23
Hoogte: 1.56m

Hem geef ik op omdat hij mijn maatje is. Hij heeft mij door dik en dun gesteunt en ik zou niet meer zonder hem kunnen. Hij maakt je met z'n gekke streken altijd aan het lachen...

Afbeelding

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:22

Ik geef op: Purante

Afbeelding

Ze is een 7 jarige KWPN merrie van 1,68m. Afstamming staat in profiel. Ik heb haar nu 6 maanden en we gaan met sprongen vooruit dankzij onze fijne dressuurlessen. Verder is ze een beetje het baasje van "haar kudde" in de wei en probeert ze af en toe ook het baasje over mij te spelen wat haar gelukkig niet lukt. Lachen Ze is een schat en zal nooit een vlieg kwaad doen.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 04-01-05 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:22

Ik geef mijn paard Esperanto op.

Afbeelding
Esperanto is een 4 jarige andalusier die ik sinds eind februari vorig jaar heb. In het begin had hij veel bang maar na een tijdje is dat zo goed als helemaal verdwenen. Na een moeilijke start toen ik hem juist had gaat het nu geweldig met ons. We rijden samen wedstrijd en gaan regelmatig op buitenwandeling. Hij doet altijd zijn best voor je en wilt altijd voor je werken,kortom voor mij is hij echt een super kanjer!!!!

Dan geef ik ook nog mijn moeder haar paard op.
Afbeelding
Lobbe is een merrie van 13 jaar zonder papieren, we hebben haar al 11 jaar.Het is echt een dood en dood braaf paard!!! Bij het zadelmak maken (dat ik toen zelf gedaan heb en was toen 14 jaar.) heeft ze geen bok gegeven en het was juist of ze al jaren bereden werd. Hoewel ze geen goede gangen heeft heb ik er toch wat wedstrijden mee gereden en altijd deed ze haar best en was even braaf. Mijn vriend die nog nooit gereden had heeft op haar voor de eerste keer dat hij op haar zat een buitenrit gemaakt. Mijn dochter van 3 jaar kan met haar alleen door de wei rijden(wel in stap). Ze is echt een uit de kluiten gewassen schoothond zeggen wij altijd.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:39

ik wil mijn draver opgeven
NAAM;Never give up
GESLACHT: ruin
RAS: draver
LEEFTIJD: 8 jaar (18-6-1996)
Afbeelding

ik wil mijn paard opgeven omdat hij heel erg veel mee heeft gemaakt het afgelopen jaar.
2 operaties en veel blesures aan de voorpezen en omdanks dat rent hij nu vrolijk door de wei zonder pijn.
Hij heeft dan ook zijn naar EER aan gedaan NEVER GIVE UP
daarom geeft ik mijn paard op.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:02

NADUA (Libero H x Oldenburg)
9 jaar oud en loopt nu vanwege een chronische blessure in een kudde wilde paarden.

Afbeelding

LEANDRA 11 jaar oud M2 dress

Afbeelding

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:10

Nouwwwww dit is toch wel het allermooiste ,liefste ,beste ,knapste en fijnste paard van heeeeeeeeeel Bokt.nl Clown
Al zeg ik het zelf.Mijn 12-jarige palominohengst.Dressuurt als de beste überbraaf en superknap Schijnheilig . (KWPN master x rentmeester)
Daarrrrrrrrrrrrrrrr komt ie dan : KADANS H
sorry voor de slechte kwaliteit foto

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:16

Afbeelding

Naam: Killea Blue
Stokmaat: 164
Vader: Actinium xx
Land van herkomst: Ierland
Geslacht: merrie
Leeftijd: 6

Ik wil mijn paard ook opgeven voor Bokt paard 2005, waarom:

Voor mij is ze het beste paard wat er is. Erg veelzijdig, kan leuk dressuren springen en ook voor een cross draait ze haar hoef niet om.
Ze is een zeer vriendelijk paard, zowel voor de mens als voor haar soortgenoten. Ze zal je nooit willens en wetens kwaad doen.
Het leuke aan haar is ook dat ze absoluut geen duf paard is, er zijn zeker momenten dat de volbloed in haar boven komt. En als er een "vreemde" op haar rug zit zal ze zeker even testen wat voor vlees ze in de kuip heeft!
Toen ik haar net had ben ik ontelbare keren van haar afgelazerd en ik heb zelfs door een kopstoot (kon ze niets aan doen want ze stootte zichzelf en schrok waardoor ze haar hoofd heel hard opzij ramde) een enorm dik en blauw oog opgelopen. Het was net alsof ik een pruim op mijn gezicht had zitten. Maar inmiddels zijn we helemaal aan elkaar gewend en hebben we in relatief korte tijd (ik heb haar nu bijna een jaar) een hechte band opgebouwd. Nu gaat ze bij wijze van spreke voor mij door het vuur.
Ze is gewoon geweldig! Haha!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:25

Armani

Nadat ik mijn eerste paard verkocht, heb ik 5 maanden intensief gezocht. Er werden 5 paarden afgekeurd, maar deze werd eind juli helemaal goedgekeurd. Ik ben nog steeds overtuigd dat er een reden voor was als ik erop terug blik. Ik hoop echt dat hij tot het einde bij mij mag blijven, heb alles over voor dit dier.

4 jarige ruin
Afstammeling: v kings ben vv admiraal Z vm voltaire

Afbeelding
Het is wel een foto van toen ik hem net een paar dagen had, dus hij is al wat veranderd. Maar dit weer laat niet echt toe om mooie foto's te maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:41

Annetje schreef:
Dan geef ik op Spider
[image]

Leeftijd: 5 jaar
Ras: Spider is een kruising tussen een tinker en waarschijnlijk een kwpnér of iets in die geest.
Eigenaar: Hij was mijn verzorgpaard en ik deed er alles mee, maar is pasgeleden verkocht aan manege van Bladel.
Stokmaat: 1.62 meter
Geslacht: ruin
Streken: Gekke sprongetjes maken met rijden.
Ik heb hem opnieuw ingereden en reed hem met stalhalster (dus zonder bit) en zonder zadel. Hij had een heel erg rustig karakter en hield ervan om geknuffeld te worden. Lekker rennen en spelen in de wei waren ook zijn favoriet.

Volgens mij staat er duidelijk in de regels GEEN manege paarden.
In dit geval is het dus niet meer jou eigen paard, maar een manege paard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 20:58

ShannaY schreef:
Volgens mij staat er duidelijk in de regels GEEN manege paarden.
In dit geval is het dus niet meer jou eigen paard, maar een manege paard.

In dit geval heeft de persoon in kwestie het paard verzorgt, en dat is dus een ander verhaal. Er zijn meer mensen die een overleden of verkocht paard opgeven. Die regel is er puur voor om te voorkomen dat er allemaal paarden en pony's komen waar mensen eigenlijk niet zoveel mee hebben, 3 miljoen lievelingspony's etc.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:59

Bij deze geef ik mijn verzorg-Fries Heitske op:

Afbeelding

Heitske's info: Clown

Naam: Heitske
Ras: Fries
Leeftijd: 20
Geslacht: Merrie

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:08

ik geef men enige paardje op dit ogenblik op:

Afbeelding

Tenessee
* 8 jaar * bruin,met zwarte manen
* 1.63 * merrie (vader: gottwald)

ze is echt een schatje en zou haar nooit meer kunnen missen. we rijden samen eventing en in de cross zijn we een echt team. soms kan ze weleens koppig zijn maar wanneer je met iets zit,komt ze je direct opvrolijken. ookal is het een merrie,streken heeft ze zeker en vast niet. ze is een echte vriendin voor me voor altijd

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:16

dan wil ik graag me verzorgknol

....Total tatch
opgeven Lachen

Afbeelding
beetje wazige foto Lachen

dochter van armstrong Z ....
Ze is 4 jaar..
en een super schatje Lovers met erg veel streken.. een echte muts en een aansteller Clown

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:26

Als eerste nomineer ik mijn geweldige merrie :

Joy

Afbeelding

Joy is een ontzettend "emotioneel" paard, een echte dame!
Wil graag werken, maar is ook erg slim Knipoog
Ze heeft vorig jaar het meest geweldige merrieveulen op de wereld gezet en alles precies volgens het boekje OK dan!
Ik ben onwijs trots op haar, het is echt een paard uit duizenden ( klinkt dit niet te penny? Bloos )

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:27

ik geef Jastrade op:

Afbeelding

voor meer actie foto's zie profiel!

Naam: Jastrade
Roepnaam: Jasje
Ras: NES paard nep KWPNer
hoogte: 1.71
Kleur: vos
leeftijd:5
Ik rij voornamelijk dressuur met haar, alleen geen wedstrijden, omdat ik geen trailer heb. Verder rijden we buiten en maken we af en toe een sprongetje. Ik geef haar op omdat ze gewoon super is. Ze heeft een geweldig lief karakter en is gewoon echt een knuffelpaard.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:29

Laatst bijgewerkt door Sjel op 04-01-05 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt