Vervalste wormenspuiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steaming

Vervalste wormenspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 10:42

Deze week is er iemand opgepakt die vervalste wormenspuiten in de handel bracht, het waren vervalsingen van de merken Noromectin en strongid-P. Ze hadden het groot aangepakt en al 3% van de markt in handen.
Ik heb ook nog een doos Noromectin staan hoe kom ik er nu achter of deze echt zijn of een vervalsing?
De vervalsingen zijn niet schadelijk maar doden dus geen worm Boos!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:29

Echt waar, waar heb je dat gelezen of gezien?!

Ik heb namelijk ook nog een doos Noromectin staan...

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 11:34

Stond vandaag een heel artikel in de krant en in het geruchten cirquit ging het al een tijdje.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:47

ik zou zeggen bel de fabrikant die kan het wel controleren aan de hand van nummers en dergelijke

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:51

Ik heb even op het internet rondgekeken en het volgende gevonden:

Citaat:
Illegale ontwormmiddelen 24-12-2004

In Nederland zijn illegale wormenkuren voor paarden in de handel gebracht. Het gaat om nagemaakte wormenkuren van het merk Noromectin, ofwel Normectin. De Algemene Inspectiedienst (AID) bevestigde het bericht, maar heeft de zaak in onderzoek en kan derhalve nog niets mededelen.

Er zijn verschillen tussen de legale en illegale Normectin. Op de verpakking van de namaakkuur zijn de uiterste verkoopdatum en het chargenummer voorgedrukt; op die van de Noromectin-pasta zijn verkoopdatum en chargenummer met behulp van een printer op het doosje aangebracht. De injector van de namaakwormenkuur is dikker, heeft een witte afstelring en geen gewichtsverdeling op de zuigerstang. Noromectin hanteert een gewichtsaanduiding in zwarte cijfers, heeft een blauwe afstelring en de injector is smaller. Het belangrijkste verschil is de kleur van de inhoud. Bij de illegale wormenkuur is die geel. Noromectin-pasta is wit.

Meteen onze wormenspuiten bekeken en deze zijn gelukkig de originele.

Bron:
http://www.dehoefslag.nl/actueel/nieuws.asp?_action=showitem&itemid=1823

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:00

Die info óp de doosjes is voor de koper iin eerste instantie het belangrijkste, want nu kun je ook aan de buitenkant zien of je de goeie hebt vóór je iets koopt.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 13:40

Mijn vriendin heeft het artikel ingescanned wat in de Leeuwardercourant stond, hoop dat het te lezen is.

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:46

Vreselijk.

Artikel is overigens duidelijk geschreven door een niet-paardenman Tong uitsteken Ze doen er hu bek graag voor open *LOL*

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:45

hahaha dit is wel weer grappig, gelukig voldoen mijn wormenspuiten aan de eisen van de echte

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:45

De mijne ook! Scheelt weer in de portemonnee.
Vervelende oplichters, ze bedenken ook iedere keer weer wat nieuws.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:54

En bij geen enkele paardeneigenaar gaat er een belletje gaat rinkelen als jij kuren voor minder dan de helft krijgt aangeboden?
Zal wel weer water op de molen zijn voor degenen die denken dat je van werkzame stof moet verwisselen....er kon wel eens een slechte spuit tussen zitten Lips are sealed

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:47

ik heb ze ook aangeboden gekregen Cool maar moest er 7 euro voor betalen heb het niet gedaan hou er niet van om aan de deur te kopen!!!! zeker geen wormenkuren.... was een wijs besluit van mezelf vind ik nu Pling

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:20

trouwens ook lekker als je er veel gekocht zou hebben en je geeft dat aan je paarden of veulens dan kan je een narigheid krijgen Boos! met wormen je bent er weer klaar mee met dit soort mensen... Cool