Wat een rot jury!!! Mooi mijn RK verkl*t

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Wat een rot jury!!! Mooi mijn RK verkl*t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:10

Oke, vandaag had ik laatste selectie. 1ste sel. 9de met 154(toen was mijn pony nog niet naar opvoedkamp geweest ). 2de sel. 1ste met 172!!!

En omdat het met springen wat minder gaat had ik al mijn hoop op de dressuur gevestigd. Het losrijden ging lekker. En in de ring......

Het ging best lekker. Ja B afwenden X halthouden, daar gaan we het niet over hebben Hij wilde niet stilstaan Nog een stapje, nog een stapje, en toen werd ik boos. Trok hem een keer hard terug(oeghhhh wat een halthouden). Nou ja ik kreeg er nog een 5 voor Ik trok hem gewoon ordinair aan zn bek 2* nog wel Schijnheilig En hij stond toen natuurlijk stil met een bezem in zn keel. Daarna ging ik wijken voor een 4(het was ook echt bagger maar niet minder dan hoe hard kan ik tjak tjak doen bij het halthouden).

Nou ja dat was het enigste. Voor de rest was het een goeie proef met een aantal mooi stukjes(galop, gebroken lijnen, middenstap, halthouden(op X naar C dan)) Wel mibnder dan vorige keer dat ik 172 kreeg. Maar niet super veel slechter Oke en wat krijg je dan???

155 punten!! Ik was verbaasd en viel bijna steil achterover. Echt waar. Niet eens een winstpunt!!! Iemand voor mij had een bezem ingeslikt en kreeg nog 158!!! Echt waar....160 had het minstens moeten zijn. 165 misstond ook niet bij mijn proef

Nu sta ik dus gewoon 11de voor de selectie. We weten nog niet hoeveel er door mogen. Maar ik sowieso al niet Dus dat is echt bagger!!!

Laten we maar zeggen: Dressuur is een Jury sport Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:12

Zoals ik jou zo hoor, heb je 20 punten te veel gekregen

wp waardig, nooit!!!

Sjaan

hmm dat is wel erg zuur..... maar ja zoals je het verteld klinkt het ook niet als een echt goeie proef.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 18-12-04 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Nagelbijten / Gniffelen

Be Proud

Als een Jury bij het halthouden meteen ziet dat je zoiets doet zou ik niet verbaast zijn over dat soort punten Clown

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:14

Alleen dat halthouden en dat wijken waren de slechtere punten. De rest ging gewoon lekker!!! Daar hoeft ze niet de hele proef voor af te straffen. Dat slaat nergens op. En ik vertel het wel erg. Maar zo super erg zag het er niet uit. Volgens andere dan. Maar ja jullie mening is jullie mening.
Laatst bijgewerkt door Sizz op 18-12-04 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:14

runningkawa schreef:
Zoals ik jou zo hoor, heb je 20 punten te veel gekregen

wp waardig, nooit!!!

WP waardig? Paard waardig Schijnheilig ?

Djaleesa

het is zeker een jury sport maar dat is nou eenmaal paardrijden,,
en ja ik heb ook heel vaak dat gehad,maar opzich de meeste jury hebben wel gelijk en ja het gaat dan super en krijg dan bagger punten ja dat is wel klote maare tog volgende keer beter en je moet je er nie zo druk om maken(al doe ik dat zelf weleens Tong uitsteken )

Georgette

Als ik je verhaal lees, dan verbaasd het me vrij weinig eigenlijk dat je geen winstpunt hebt gekregen... Sorry hoor Nagelbijten / Gniffelen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:15

MissSisa schreef:
Alleen dat halthouden en dat wijken waren de slechtere punten. De rest ging gewoon lekker!!!

SLECHTERE PUNTEN?????

Je geeft zelf toe je paard in de smoel te rukken Scheve mond

Misschien moet je samen met je paard op opvoedkamp Knipoog .Zoiets doe je in het normale werk niet eens,laat staan in een proef Scheve mond

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:16

OK dan! jury heb je!
Ik had nog minder punten gegeven.. Nagelbijten / Gniffelen

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:16

Ik denk dat dat wel normaal is hoor als de jury je ziet snokken in die mond.
Als je gewend bent wedstrijden te rijden zou je dat toch moeten weten?!
Laatst bijgewerkt door Theake op 18-12-04 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:17

MissSisa schreef:
Alleen dat halthouden en dat wijken waren de slechtere punten. De rest ging gewoon lekker!!!

Ja maar het is vooral de manier waarop dat halthouden ging als ik het zo hoor... *lees*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:17

Lekkere binnenkomer wel dat je hem gelijk hard in zijn mond ragt...op dat moment gaat de jury ook 3x zo kritisch naar de rest kijken en dan krijg je dus dat je proef niet winstpuntwaardig bevonden word als je de rest niet bovengemiddeld goed doet

Geen rotjury in dit geval, gewoon eerst eens naar jezelf kijken!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:18

WildWings schreef:
Ja maar het is vooral de manier waarop dat halthouden ging als ik het zo hoor... *lees*

Jezus, jullie doen net alsof ik hem bijna achterover trok. *Ik gaf alleen een rukje. Zo super erg was het dus nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:19

MissSisa"]
Jezus, jullie doen net alsof ik hem bijna achterover trok. *Ik gaf alleen een rukje. Zo super erg was het dus nog niet.
[/quote]

[quote="MissSisa schreef:
Ja B afwenden X halthouden, daar gaan we het niet over hebben Hij wilde niet stilstaan Nog een stapje, nog een stapje, en toen werd ik boos. Trok hem een keer hard terug(oeghhhh wat een halthouden). Nou ja ik kreeg er nog een 5 voor Ik trok hem gewoon ordinair aan zn bek 2* nog wel En hij stond toen natuurlijk stil met een bezem in zn keel.

[EDIT]
Ik vind dit niet klinken als 'alleen een rukje' als ik het mag zeggen.. en dan zal ik het commentaar over je paard tot stilstand trekken nog maar achterwege laten[/EDIT]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-04 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:19

Meeestal als eenproef begint met rukken, is ontspannen nageeflijk de hele proef ver te zoeken.
Als ik verder jou verhalen hoor over hoe je paardrijd, kan ik me zo indenken hoe de proef verlopen is.
Geen gel*l maar in de krul.
Die jury is veel te aaardig geweest

En idd ruitetje, ik weet wel wie er hier naar opvoed kamp mag

En ga er maar vanuit dat jij die kundige ruiter, nog veel nodig hebt, want zo los je geen problemen op, maar maak je ze erger.
Hoop dat je pony je eens flink laat zandhappen en dat je dan een bedenkt, waarom hij dat deed?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:20

Als jij op net zo'n manier je proefje rijdt als je hier praat dan hoop ik voor je dat je voortaan een jury treft die tegen onbeschofte mensen kan, anders geef ik je weinig kans op een wp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:20

ik zou nog maar eens een cursusje proefgericht rijden volgen als ik jou was... Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:22

Zep,ik dacht meer aan - proefgericht Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:23

MissSisa schreef:

hoe jij t verteld, ruk je je pony toch aardig in z'n mond, bij jouw is t altijd je pony z'n schuld Verward goeie jury! dat je geen winstpunt hebt, kan ik nog wel begrijpen!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:27

MissSisa schreef:

Wat was het nou, een rukje, of ropte je hem ordinair in zijn smoel ?
Ik zou het gewoon niet meer doen als ik jou was, het staat nogal, ZACHT uitgedrukt verwent.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:29

Als je jezelf niet kritisch bekijkt zal je niet erg veel verder komen in de dressuur...

Zoals al gezegd werd het halthouden was niet erg netjes, en -zoals je het zelf verteld- niet erg paardvriendelijk, denk ook dat je heel blij mag zijn met een 5!

Altijd leuk die laatste selecties, de zenuwen kunnen geen kant meer op, we moeten en we zullen naar de kampioenschappen....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:29

Zep schreef:
ik zou nog maar eens een cursusje proefgericht rijden volgen als ik jou was... Knipoog

Dit was de eerste keer dat ik zoiets dded. Dus drijf maarniet over

Voor de duidelijkheid. Ik trok een keertje omdat hij niet stil wilde gaan staan. Dat bovenste was erger dan dat het was!!!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:31

MissSisa schreef:
Dit was de eerste keer dat ik zoiets dded. Dus drijf maarniet over

Voor de duidelijkheid. Ik trok een keertje omdat hij niet stil wilde gaan staan. Dat bovenste was erger dan dat het was!!!

als je een 'keertje trok' waarom heb je er dan een 5 voor?(wat nog te veel is daar niet van)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:32

Ga zelf eens de jurycursus doen. En als je dan echt weet waarop een proef beoordeeld moet worden, zeur dan verder als je 5 puntjes te weinig krijgt voor een proef.....