Hoe doe je dit? Ik heb al gekeken bij zoekfuncties maar snap er daadwerkelijk geen hout van. Weet iemand een site waar plaatjes zijn afgebeeld als voorbeeld, of als iemand het duidelijk kan uitleggen, mag natuurlijk ook.
Alvast bedankt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Remember schreef:Stap 1: pluk van een manenkammetje breed, rest opzij met een knijper
Stap 2: 1e slag aan elke kant 'losjes' (anders krijg je geen boogjes) vlechten, daarna strak verder gaan
Stap 3: elastiekje om het uiteinde, eventuele plukje dat over is dubbel doen
Stap 4: naald en draad door het elastiekje en dan vlak over de hals door de manen steken (je vlecht zit dan dubbel en naald aan de andere kant)
Stap 5: vlecht nog een keer dubbel (mooi knotje ervan vormen) en dan de naald terug steken
Stap 6: paar keer heen en weer steken en touwtje afknippen
Het resultaat:
[image]
falabellatje schreef:Kijk das nog eens goed uitgelegd met een mooie foto erbij super! Remember.
klein vraagje over stap 3: Als je naald en draad door het elastiekje doet moet je dan een knoopje in het draad doen (anders blijft het toch niet zitten)
en stap 4/5: Dus je steekt je naald van binnen naar buiten, dan zit ie idd dubbel maar wat bedoel je met de naald terug steken bij stap 5 want dan gaat al het draad toch weer los??
Remember schreef:Graag gedaan!
Ik heb een touwtje van ongeveer 40cm (daar steek ik dan meerdere knotjes mee op, er zijn er ook die voor ieder knotje een klein stukje gebruiken, maar dat vind ik onhandig), knoopje in het uiteinde hoeft niet eens zo groot te zijn dat blijft wel zitten.
Je steekt je naald door het elastiekje zoals het vlechtje hangt zeg maar, dus van buiten naar binnen, richting de hals door het stiekje en dan vlak over de hals (in het midden van de boogjes) naar de andere kant. Weer terug doe je nooit op precies dezelfde plek
(dat heen en weer steken komt niet zo nauw!) dus het draadje gaat dan niet los.
Denk dat ik maar is een keer een stap voor stap fotoshoot ga maken, altijd handig