Leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GB_SP

Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 13:22

Hoi.

Ik wil al een tijdje leren rijlaarzen. maar ik stop nu met groeien dus ik ga binnenkort leren rijlaarzen kopen.

Welk merk & type vinden jullie het beste?
En wat is het voordeel van veters aan de voorkant?
En geen rits of wel Scheve mond ?
Ik hoop snel veel reactie's te hebben op dit topic.
Groetjes Desiree

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:50

Over dit soort vragen zijn ondertusen al heel wat topics geweest. Gebruik de zoekfunctie maar eens en ontdek hoeveel Bokkers er rijden in Petrie, een aantal kiest voor Könings, veel ruiters kiezen voor MH en ga zo maar door. Check ook eens mijn site voor afbeeldingen en prijzen Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:53

Könings!
Zalige laarzen.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:58

Montainhorse, ook echt super

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:00

Wat wil je met je laarzen?
Rij je dressuur of ook springen?
Kom je veel in de modder ermee?
etc.

Er zijn zoveel verschillende laarzen...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:47

Inderdaad wat wil je ermee gaan doen?

Ik heb daarom 2 paar leren rijlaarzen.
-Voor de dressuur heb ik op maat gemaakt Cavallo's. Die heb ik echt alleen aan op mijn paard en verder nergens. Als ik van mijn paard ga, gaan mijn laarzen uit.
-verder heb ik Mountain Horse Sportive riders. Met die laarzen kan ik wel gewoon mijn stal uitmesten, door de bak lopen, paard wassen etc. Deze heb ik dus meestal aan. Verder hebben ze een rits (makkelijk aan en uit doen) en zijn ze niet zo hoog (kan er dus ook mee springen)

verschillende soorten laarzen gebruik je vaak ook voor verschillende dingen. Daarom is het makkelijk te weten waarvoor je ze gaat gebruiken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:49

Je woont vlakbij zuid-beijerland, en daar zit een heel klein zaakje, waar ze heeeeele goede leren laarzen verkopen. Ze maken ze daar op maat, en je kan zelf het leer kiezen en dat allemaal voor maar max. 240 euro( ligt aan het leersoort).Ik heb deze laarzen bijna een jaar, en ze zitten heerlijk en ze zijn nog zo mooi hoog! Voor mij geen petrie's en cavallo's meer.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:06

Ik heb zelfs 3 paar laarzen Bloos!
2 paar Petrie's en 1 paar MH.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:08

Ik heb de goedkoopste laarzen van Petrie, model Perfect.
Ben er erg tevreden over, heb ze bijna 2 jaar.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:21

gabyfedde schreef:
Ik heb de goedkoopste laarzen van Petrie, model Perfect.
Ben er erg tevreden over, heb ze bijna 2 jaar.

Die heb ik nu ook al best lang. Ik wil niet anders meer. Ik vind ze heerlijk rijden. Ik denk alleen dat ik ze iets op moet laten rekken. Ik krijg ze heel moeilijk uit.
Ik merkte meteen dat mijn been ligging veel stiller is met leren laarzen. En ik vind het heel mooi en sjiek staan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:30

Ik heb Petrie Elite. Hele fijne laarzen van goede kwaliteit. Ik raad je niet aan om met rits te kopen omdat er dan geen harde strip in de achterkant zit omdat de rits daar dan zit. Hierdoor zakken ze heel erg in. Met veters wilde ik eerst ook, maar die hadden ze alleen in kalfsleder. Kalfsleder is wel mooi, maar alleen geschikt als je ze alleen met rijden aanhebt en er verder niet veel mee doet (uitmesten, lopen enzo) want dan worden ze heel snel lelijk.
Ik ben gewoon naar een goede ruitesportzaak gegaan en heb daar om advies gevraagt. Ze raadde mij de Elite aan een iets duurdere laars, maar wel goede kwaliteit.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:32

Laarzen met ritsen moet je ook niet neerzetten, maar neerleggen of onderste boven ophangen. Ze zakken dan helemaal niet snel in, je hebt er helemaal geen last van. Mijn laarzen met ritsen zijn zelfs minder ver ingezakt dan mijn dressuurlaarzen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:35

PriscaZ schreef:
Laarzen met ritsen moet je ook niet neerzetten, maar neerleggen of onderste boven ophangen. Ze zakken dan helemaal niet snel in, je hebt er helemaal geen last van. Mijn laarzen met ritsen zijn zelfs minder ver ingezakt dan mijn dressuurlaarzen.

Dat hebben ze mij in die ruitersportzaak verteld. Heb er zelf geen ervaring mee.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:11

Omdat iedereen verschillend gebouwd is, zijn er verschillende voorkeuren. Ikzelf bijvoorbeeld heb Petrie Perfect maar ik vind het niet fijne laarzen. Dat komt omdat ik hele dunne en vrij lange onderbenen heb en omdat het een standaard maat is sluiten ze niet goed aan waardoor ik niet zo'n goed contact met mijn paard heb. Voor mij is het dus beter om een paar laarzen op maat te laten maken.
Het allerbelangrijkste van lederen laarzen zijn dat ze goed passen. Houd er rekening mee dat als je springt de laarzen iets lager moeten zijn anders heb je telkens open knieholtes. Ook qua kuitomvang is het heel belangrijk. Omdat je benen soms opzwellen ('s ochtends zijn ze meestal iets dunner dan 's avonds) is het beste om in de namiddag lederen laaren te gaan kopen/laten aanmeten. Geloof me, niets is minder pijnlijk dan laarzen met een te kleine kuitmaat.
Qua merk nog iets. Ga gewoon verschillende merken passen en kies voor jezelf. Succes ermee! OK dan!

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 16:55

Oke:). Jullie vroegen waarvoor ik ze nodig heb.

Ik rijd meer dressuur. krijg binnenkort ook een dressuurzadel. En als het mee zit wil ik volgend jaar gaan starten met wedstrijden met mijn paard. Moet aan zijn gedrag gaan werken. (dominant, nerveus & superdruk)
Dus ik zal vaak dressuurrijden. En soms maar een sprongetje. En gewoon buitenrijden.
Maar ik denk dat als ik lerenrijlaarzen heb. Dat ik ze na het rijden uit doe. En voor het rijden aandoe. Want ik wil niet met ze door de blubber lopen Lachen.

Maar ik hoor heeel veel goeie dingen over Petrie & Königs. Maar Königs is duurder prijskaartje gemiddeld toch?

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 16:56

En ik heb best lang benen. maar zijn niet zo erg dun.
maar hoe duur is op maat maken?

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:57

De Cavallo Winner, ik vind het een heerlijke laars.

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:08

Ik zou voor Petrie gaan, niet duur veel kwaliteit! Ik heb zelf Cavallo Pirouette, heel goed maar echt te duur!

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 17:17

Wie weet de website's van:
Petrie
Königs &
Cavallo?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:30

petrie's zijn heel erg stug, en lopen echt verschikkelijk in, ik heb cavallo, die zitten heeeerlijk Haha!

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 17:32

Maar heb dan niemand de site van Cavallo? want daar hoor ik heeeel veel goeie dingen over.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:34

http://www.rijlaarzen.nl/ Is de site van Van Huet in Houten. Geeft een beetje een idee. De meningen zijn nogal verdeeld over deze zaak.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:36

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 17:37

Jah die had ik net gevonden.
Maar de prijzen van hem van Petrie & Königs. Zijn die overal hetzelfde?

Nu de site van Cavallo nog:P

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:41

Welk merk & type vinden jullie het beste?
Derby laarzen vind ik erg fijn. Verder heb ik alleen nog Petrie's gehad, maar dat vond ik echt een ramp, jee wat waren die stijf!
En geen rits of wel ?
Wel