Het gaat niet om een paard van mij, maar het paardje van iemand anders.
Het was haar opgevallen dat hij de laatste tijd zo nat was in stal, en dat hij zo vreselijk veel plast... (en geloof me, als haar iets opvalt is het echt serieus, aangezien ze veel over het hoofd ziet...)
Voordat ik haar ging uitschelden dat ze haar paard watvaker mocht uitmesten aangezien hij stond te soppen en zeik nat stond... Gelukkig was zij me voor met het zeggen dat ze het haar was opgegevallen.
Nu vraag ik me dus af... Wat zou het kunnen zijn?
Hij drinkt volgens mij ook redelijk veel... En plast daarom ook heel veel.
Naast stal hangt een zoutblok, maar die ziet er niet uit of hij echt full time en vreselijk veel wordt gebruikt...
Ik dacht zelf een beetje aan het teveel eten van stro, maar hij eet heel weinig uit stal... Wel krijgen ze zo nu en dan een nieuwe plak stro voor stal waar ze van kunnen knabbelen, maar dat komt echt heel weinig voor... Het voer is oko niet verander, ze krijgen gewoon nog dezelfde hoeveelheid kuil, hooi en koeien resten (mais).
Wel is het zo dat het ritme niet echt vast ligt bij het diertje... De ene keer komt ze wel, de andere keer komt ze niet... Dan komt ze enkel even voeren (hij krijgt 2 handjes muesli voor de leuk (heeft niet meer nodig, hij werk niet - 3 jaar)) en soms krijgt hij die muesli ook niet. Dan weer komt ze heel even, gooit hem naar buiten, dan weer enkel een rondje stappen... Laat ik het zo zeggen: ik zelf vind het niet ideaal voro het diertje, want soms staat hij ook op stal...
Oja, hij krijgt wel sinds een paar weken weer brood bijgevoerd. Maar dit krijgt hij al heel zijn leven al, enkel in de zomer maanden niet....
Ruintje is 3 jaartjes, maar doet eigenlijk niets... Losgooien, paar uurtjes in de bak staan soms, en zo nu en dan een stukje voor de kar (beleren) maar daar blijft het op het moment bij
Zo, een beetje zijn leven geschetst...
Wat zouden eventuele oorzaken kunnen zijn???