Weer een stap in de goede richting

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Weer een stap in de goede richting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 18:07

Vandaag ben ik met Tos terug geweest naar de Raaphorstkliniek in Wassenaar, nadat ze vier weken geleden haar tweede shockwavebehandeling heeft gehad. En weer was er gelukkig vooruitgang te zien. Langzaam begint het beschadigde weefsel van haar pezen te herstellen. Het gaat niet snel en gaat nog een hoop tijd en geduld vergen, maar we gaan in ieder geval de goede kant op.
Ik moest van de veearts een klein stukje aan de hand draven, je zag Tos bijna nadenken hoe dat moest, na vijf maanden alleen maar stappen.
Deze keer heeft ze geen shockwavebehandeling gehad, de natuur moet het nu voorlopig zelf gaan doen. De komende zes weken mag ik het stappen aan de hand verder gaan opbouwen met vijf minuten per week, beginnend bij 35 minuten. Wordt dus nieuwe wandelschoenen voor de kerst vragen.
De tweede keer op de dag hoef ik niet persee zo lang te stappen, als het in totaal maar minstens 50 minuten per dag is. Mag natuurlijk wel even lang als de eerste keer, dus als ik tijd heb ga ik dat ook zeker doen.
Ik ben blij dat we toch zo vooruit gaan. Had de moed vorige maand toch bijna op gegeven.

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:08

keifijn voor jou en je paardje,hoop dat het zo goed blijft vooruitgaan!!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:27

Super ben helemaal blij voor jullie. Heb je nog muisjes gehaald?? Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 18:29

moossie schreef:
Super ben helemaal blij voor jullie. Heb je nog muisjes gehaald?? Haha!

Ja, denk dat ik maar eens muisjes ga fokken. Is vast goedkoper dan ze bij de veearts halen Haha! .

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:42

Twinklebel schreef:
Ja, denk dat ik maar eens muisjes ga fokken. Is vast goedkoper dan ze bij de veearts halen Haha! .

jaaaaaa goed idee Clown

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:27

Hé, dat is goed nieuws!
Gelukkig is die shockwave therapie niet voor niets geweest OK dan!

Hoe ging ze trouwens de trailer in? Ging dat net zo vlot als gisteren? Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 20:37

Binar schreef:
Hé, dat is goed nieuws!
Gelukkig is die shockwave therapie niet voor niets geweest OK dan!

Hoe ging ze trouwens de trailer in? Ging dat net zo vlot als gisteren? Haha!

Nog vlotter, peentje voor haar neus en mevrouw stond er zo in (had haar wel even een ochtendje uitgehongerd). Terug probeerde ze nog even de truuk van als ik een beentje optil en op dezelfde plek weer neerzet krijg ik misschien ook wel een peentje. Hoezo uitgekookt? Maar daar trappen we niet in.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:43

Wat leuk zeg ! Haha!
Nog veel succes ermee Lachen

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:33

Goed zeg ben echt super blij voor jullie heb aan je gedacht en hoe ging het laden deze keer? Met of zonder mariska ?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:27

hartstikke fijn joh dat er vooruitgang inzit is mischien nog wel een lange weg te gaan maar de vooruitzichten zijn alweer een stuk beter.
OK dan!

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:30

Fijn dat het alweer een stukje beter gaat op de lange weg die jullie al
gegaan zijn en die nog komt Ach gut
Dat geeft je weer wat meer hoop OK dan! misschien dat ze nu wat rustiger wordt Knipoog

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:38

Nou super toch dat het beter gaat? OK dan!

Maar wat voor behandeling moest je pony ondergaan?
want, dat begreep ik niet helemaal

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:26

Ik had het gister al gelezen, maar nog niet gereageerd. Toppie zeg, dat het weer vooruit gegaan was OK dan! . Dat had je toch niet echt gedacht toen je voor de eerste keer naar Wassenaar ging. Dat het veel tijd nodig heeft, dat weet je wel, maar dat heb je er ook voor over! Jouw eerste bericht dat ik er over las, was heel alarmerend en dan is dit toch al weer heel positief!
Mooi dat hij nu ook weer normaal de trailer in ging, heel vervelend als je naar de dierenarts moet en hij wil niet.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 20:09

Nee, dit had ik zeker niet verwacht toen ik voor het eerst naar Wassenaar ging. Het was meer met het idee dat ik dan voor mijzelf er alles aan gedaan zou hebben. Bij de eerste controle was ik dan ook overtuigd dat het einde verhaal zou zijn. Nu lijkt het er op dat ze in elk geval wel geschikt zal zijn als recreatiepaard, en de sport vergeten we dan maar. Is voor mij het belangrijkste niet. Meneer van Toor zei ook: Als ik een paard zo binnen krijg zou ik het een zeer ernstige blessure noemen, maar als ik zie hoe ze al vooruit gegaan is, is er toch zeker wel hoop.
Ik hoop dat dit degene van jullie die in hetzelfde schuitje zitten ook weer wat hoop geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:24

hee wat geweldig joh! moet je opletten; het gaat allemaal goed komen hoor!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:53

Wel mooi dat het weer wat beter gaat! Alle kleine beetje helpen...ze komt er vast weer helemaal bovenop!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:52

Fijn dat er vooruitgang in zit, dat mag ook wel na zoveel pech (heb je profiel net gelezen).