Wat zouden jullie doen als....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Wat zouden jullie doen als....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 18:33

ik verzorg al een pony vanaf dat hij nog geen jaar oud is, nu is hij 3 en waren we begonnen met inrijden maar door omstandigheden en omdat hij het er fysiek moeilijk mee had, heb ik heb een tijdje met rust gelaten. Tovallig vorige week zondag weer geprobeert en het ging weer goed, hij was er nu zegmaar meer klaar voor en ging zelf uit zijn eigen in galop. Dus gister had ik hem weer gedaan, en teon thuis bij mij in de bak, het is een hengst, en al die merrie's waren erg indruk wekkend. We hadden hem voor het eerst los wat hij erg moeilijk vond omdat hij geen steun meer had aan mij, en dus aan het halster (vroeger heeft hij het eens voor elkaar gekregen het bit eruit te werpen waardoor hij nu denk als ik maar raar genoeg doe ben ik dat rot ding kwijt) hij begon het bit al aardig te accepteren. Zie ik dat er laat in de middag een meisje mee bezig is die hem zogenaamd moet beleren. Ze had hem een bit ingestopt dat veel te hoog aan een hoofdstel hing, had de teugels aan een kant losgemaakt en was hem zo aan het longeren, luisterde hij niet, ruk in zijn mond. Ze had gelukkig wel het halster eronder, maar het touw dat zij erbij hadden strak om zijn keel gebonden zodat hij alleen mat zijn neus vooruit kon lopen. Ik was erheen egaan om te zeggen dat ze voorzichtig moeten doen, en ze laten zien hoe het wel moet, en even gezegt dat ze voor een andee pony een heel zachte hand moeten hebben, heeft ook verleden en zij waren haar rond aan het zagen, krijg ik vanaag te horen dat ik niet meer naar die meiden mag gaan omdat ik rambo had afgepakt, en dat ik niet met paarden om kan gaan. Ik heb toevallig vanmorgen hem nog gedaan, daar ben ik blij om, want misschien was dat wel de laatste keer. Dit alles is gezegt door een meisje van 8 die een heel erge hekel aan mij heeft omdat ik haar niet haar zin geeft (ze komt altijd als ik al gereden heb en ga voor haar niet mijn pony's nog eens opzadel) en nu heb ik de hele familie in mijn nek.

Sorry voor het lange verhaal maar wat moet ik hier nu mee. Pony is heel erg hyper, en dat lokt vaak slaan en schoppen uit, iets wat ik zo min mogelijk doe en hij mij nogal is gaan vertrouwen. (hij hinnikte ook dat ik hem kwam losmaken van dat touw om zijn nek) Dat een ander er wat mee moet doen, is tot daar aan toe maar dat de pony er onder moet lijden. Maar volgens hun zijn die nieuwe meisjes heel goed en kunnen ze beter met paarden omgaan dan mij. En ik heb 1 van die meisjes nog lesgegeven.

Wie weet raad? foto's kan ik eventueel plaatsen bij interesse.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:41

Ja lastige situatie; Werk met de pony als de meisjes in de buurt zijn zodat ze kunnen zien dat de pony bij jouw zich wel gedraagt. En dat daar geen slaan en schoppen aan te pas komt. En hoe jij de spullen voor de pony gebruikt zodat ze zien hoe het hoort te zitten. Suc6

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 18:49

dat zijn mijn spullen, en die laat ik daar niet liggen dus hun moeten het doen met een veulenhalster gemaakt van kapotte halster, ik weet het echt niet meer hoor. Meisjes zijn ook niet boos op mij, heb ze ook nadrukkelijk gezegt dat ik niet boos ben, maar me alleen kapot geschrokken ben, zelfs nog msn uitgewisseld.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:01

tja het is altijd lastig als het niet je eigen paardje is
als ik jou was zou ik toch maar eens goed met de eigenaar gaan praten
des noods druk je hem met ze neus op de feitte
het is misschien wel verraden maar wel in het voordeel van de pony

succes!

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:38

Hoi Scheve mond
Echt sommige mensen hebben echt geen verstand van paarden
Die verpesten eerder een paard dan dat ze hem iets leren. Als ik jou was zou ik eerst met de eigenaresse hierover spreken. Dat je het echt geen manier vindt van een paard beleren
Werkt dit niet dan zou ik met die meisjes gaan praten en ze duidelijk proberen te maken dat hun manier geen manier is om een jong paard te beleren
Geef ze ook een boek te leen over hoe een jong paard te beleren
Krijg je familie op je dak dan zou ik eerst met de familie gaan spreken.
Alles in goede rust vertellen, zonder kwaad te worden en met concrete feiten aankomen is hierbij wel een must
Succes ermee

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:43

eigenaar denk alleen maar degene die lastig is stuur ik weg.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:46

en ja die meiden zijn vriendinnetjes van zijn zoon.....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nouja beetje veel en in tegenovergestelde volgoorde, maar dit waren de foto's