10 minuten later werd ik mijn bed uitgehaald door mijn vader, terwijl ik eigenlijk mocht blijven liggen. Op dat moment kreeg ik al gedachtes : Is oma dood? Beneden aangekomen zag ik dat mijn zus en moeder aan het huilen waren.
Me pa vertelde me dat er iemand overleden was, van wie ik het nooooit zou verwachten. Hij zei toen : Er is brand op stal geweest en Mys is gestikt in de rook..
Mijn wereld stortte in.. Onbegrijpelijk.. Wij gingen meteen onderweg naar stal.. De stal ws omringd door politie,brandweer en stalgenootjes.. In de bak stonden alle paarden behalve Mys en zijn buurman.. Ik wou meteen de stal inrennen maar de brandweer was druk bezig met blussen..
Even later mocht ik naar binnen.. in zijn stal lag een plas water van minstens 5cm. Mys zijn mond lag open.. zijn ogen waterig, oortjes naar voren en zijn buik was helemaal opgeblazen.. Ik zakte door mijn benen naast hem.. Ik heb ff hem een paar kusjes gegeven en geaaid..
Toen later met een brandweervrouw gepraat.. Zij was heel de tijd bij Mys gebleven en zij moest ook huilen. Ze vertelde dat Mys al lag toen ze binnenkwamen; zuurstof tekort.. Ze hebben hem extra zuurstof gegeven en hij kwam toen even bij.. Op dat moment wilden 6 brandweermannen hem uit de stal tillen.. Maar op dat moment gaf hij het op , en overlijd hij ter plekke..
Even later voorgoed afscheid genomen.. Ik heb een stukje van zijn manen afgesneden.. Hij word waarschijnlijk nu onderzocht door de technische recherche..
Volgende week terug naar stal om zijn spullen op te halen..
Mystery is haast 2jaar geworden.. Ik heb hem opgevoed vanaf 4maanden..
Rust Zacht Mystery.. Hou van jou voor altijd !...

Heel veel sterkte