Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rossebol schreef:Ik heb dus echt een vreselijke hekel aan kunstof zadels voornamelijk wintec. Een voordeel ze zijn ligt van gewicht. De nadelen die ik vind als het heeft geregend en je zadel word nat is de volgende dag als je wil rijden je zadel nogsteeds nat. Piepen onder het rijden van het zadel. Snel beschadigt. Geen zadel voor mij maar ken mensen die er weer tevreden mee zijn behalve met een natte kont dan na een regenbui. Ik vind het geen aanrader geef mij maar een leren zadel.
daantjuhhh schreef:hhmm... tja voordelen kunstof: licht, goedkoper.
nadelen: kortere levensduur, kan slecht tegen regenbui, en je word minder snel serieus genomen...
zelf blijf ik t liefst bij mijn lederen rossner
daantjuhhh schreef:hhmm... tja voordelen kunstof: licht, goedkoper.
nadelen: kortere levensduur, kan slecht tegen regenbui, en je word minder snel serieus genomen...
trutje schreef:Zelf heb ik een kunstof en een leren dressuurzadel, het kunstof zadel zit heel lekker en is lekker licht(makkelijk met opzadelen). Maar mijn leren zadel vindt ik nu even fijner omdat die een wat diepere zit heeft en dat fijner voelt aan mijn rug.
Sorry, maar ik beoordeel iemand op hoe hij op zijn paard zit en niet waar hij op zit
Steffie89 schreef:Hoezo word je minder serieus genomen? en ik heb een regenhoes voor over mijn zadel, dus dat ik alvast geen probleem.
Maar de meeste zijn er wel positief over, wie heeft er een site waar ze goede kunststofzadels verkopen? divoza heb ik al gekeken maar die heeft er maar 2, en nog steeds belachelijk duur.
rossebol schreef:wat daantje zegt ben ik het mee eens ik vind een leren zadel netter staan als een kunstof in de sport. Maar ik zou mensen nooit beoordelen of minder vinden omdat ze een kunstof zadel hebben.
Luckey schreef:Ik denk als er meerder mensen mee beginnen om in de topsport met een kunstofzadel te rijden dat er heus wel meerdere zullen volgen. iedereen is zo bang voor commentaar lijkt wel, wat maakt het nou uit op welk zadel je rijdt? En ik weet wel dat je erop aangekeken wordt maar dan toch..