Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
irish_lady schreef:Voor mijn opleiding heb ik ook onderzoek gedaan naar OC en fokken. Dit was ook waar ik tegen aan liep, bij alle jaarlingen die op de waiboerhoeve zijn getest is OC aangetroffen. Als tweejarige bleven daar nog maar weinig van over. Wat ik erg jammer vind is dat ze deze paarden uiteindelijk afgemaakt hebben. Mijns inziens hebben ze het experiment daardoor niet goed afgerond. Want wat ik juist zou willen weten is het percentage wat er later daadwerkelijk last van zou krijgen.
CGJ12 schreef:3. De correlatie lijkt aanwezig, maar is weinig significant --> alles blijft zo vaag als het was.
Voor alsnog hoop ik niet op het 3e scenario, al is dat wel wat ik als uitkomst verwacht.
Dan blijven de OC problemen in de wereld en blijkt OC een complexe materie die de fokleiding met hengstenselectie nagenoeg niet kan beheersen.
.
sarabande schreef:Wat wordt bedoelt met een Marker.

ceasario schreef:Het is weer iets van het beste jongetje van de klas willen zijn.
Maar ze komen er wel achter die "fokkers".
Produkten onverkoopbaar tot 4 jaar.
Eerst onderzoek OCD (jaarling) dan het grote circus van foto's, HKO etc. Dan zadelmak maken, dan merrietest of sport en dan een keer kunnen verkopen.
Ga je gang.
sarabande schreef:Ik zie het verschil niet tussen de huidige situatie en die na het onderzoek eigenlijk in dit commentaar.
Juist het tijdig uit de fokkerij nemen van hengsten die OCD doorgeven maakt dat de fokkers niet jarenlang onverkoopbare 3 jarigen blijven fokken van zo'n hengst.
ceasario schreef:Tenzij ze de Marker vinden,vandaar het kontakt met Zangersheide en Buro van Haeringen.