gebroken scheenbeen door bakrand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

gebroken scheenbeen door bakrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 23:56

dit is iets dat je niet wil meemaken, maar helaas overkwam het een vriendin van me wel Verdrietig ze was vandaag op een pony aan het rijden die tijdelijk op de manege staat om gecorrigeert te worden. er zijn wel wat problemen mee, komt af en toe overeind of gaat er vandoor, maar ging eigenlijk steeds beter. OK dan!

vandaag was ze dus weer aan het rijden, maar Casjanne was al wel vervelend. plotseling hoorde ik en linda (we waren samen in de stalgang naast de hal) een harde knal en san kreunen van de pijn. Cas was dus tegen de bakrand aan gerend, en sandra zat ertussen met haar been... uiteindelijk heel voorzichtig van de pony gehesen en ze zijn naar het ziekenhuis gereden.

kreeg net een smsje dat haar scheenbeen nèt onder de knie gebroken is. ze heeft nu een spalk en krijgt morgen gips, maar ze heeft wel heel veel pijn Verdrietig ze moet 8 weken in het gips blijven Vriendjes zijn?

san, meisje, heel veel sterkte Ach gut

iemand hier dit ooit eerder meegemaakt? ik heb wel een keer een blauwe knie gehad, en als ik bedenk hoeveel pijn dat al deed...

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:02

wens haar maar beterschap

groetjes justahorse

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:03

ZO dat is niet mis zeg. En dan ook nog eens 8 weken in het gips, dat lijkt mij vreselijk.. Heb het zelf nog nooit meegemaakt. HEb wel eens net als jou een blauwe knie gehad maar meer niet gelukkig. Wens haar maar veel sterkte en beterschap

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:04

s
Laatst bijgewerkt door janna op 30-03-22 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:47

Auw! Mijn paard galoppeerde eens heel hard de bak uit langs een bielsen staander. Daar knalde mijn scheenbeen tegenop. Toen had ik een kleine bloeduitstorting onder het botvlies....auw...je scheenbeen is zo gevoelig. gebroken zal wel helemaal pijn doen. Wens haar maar sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:31

Wat erg zeg. En dan ook nog 8 weken in het gips.
Zelf ben ik een keer met mijn voet achter een staander blijven haken. Die voet was geneusd en dat vond ik al geen pretje.
Wens haar maar heel veel beterschap.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:19

ben wel is met mn hoofd tegen de bakrand geknald, maar heb nog nooit tussen paard en bakrand gezeten.
heb wel vorige week tussen 2 paarden klemgezeten met mn been tijdens het rijden, en dat is behoorlijk gevoelig!!!
sterkte voor je vriendin!!! en heel veel beterschap!!

companion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:47

Ik heb het ook wel eens gehad Bloos! , met m'n knie ertegen. en dan ook nog precies onder het randje Huilen het was niet gebroken maar wel erg blauw en pijnlijk. succes voor je vriendin OK dan!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:09

Ik ben een keer getrapt door een paard op mn scheen.
Het paard dat voor mij liep, weigerede voor de hindernis, zette een paar stappen naar achteren en haalde uit naar het paard waar ik op zat. Ik zat er tussen met mn been... Het paard was vierkant beslagen, heeft recht door mn chaps en mn broek getrapt. Er zat een hele snee in mn been. Het was gelukkig niet gebroken (moest wel gehecht worden).

Ik kan me eigenlijk best voorstellen hoe ongelooflijk pijn het doet om mn scheen gebroken te hebben. Wens haar heel veel beterschap!!! Ach gut

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:17

heb een keer een trap gehad van een ander paard toen ik ook op een pony zat. Vonden elkaar niet zo aardig helaas zat mijn been ertussen, en gelukkig had ik mijn thermolaarzen aan...
ik heb een dagje niet kunnen lopen van de spierpijn, hij had me aan de zijkant geraakt. En nu zit daar ngo een deuk.
gelukkig geen last meer van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:18

*auw* Lips are sealed

wens d'r maar veel beterschap

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:27

k heb een paar jaar geleden mn scheenbeen op 2 plaatsen gebroken.. NIET FIJN! Wens dr maar veel beterschap...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:33

Dat klinkt inderdaad als AUW!
Ik heb zelf 1 keer mijn knie gestoten aan een betonnen paal die langs de bak stond.. gelukkig niet veel meer dan een blauwe plek aan over gehouden... maar voor hetzelfde geld...
Heel veel sterkte voor haar vriendin, en succes voor degene die die pony nog moeten rijden!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:26

hehe, heel vreemd, maar nu is het niet meer zeker dat het gebroken is Clown ze moest vandaag dus naar het ziekenhuis voor gips, en nu kan het zo zijn dat het bot er anders uitziet omdat ze aan het groeien is Verward iig een week gips, en dan kijken ze verder. gaat verder erg goed met haar, strompelt op krukkies Haha! maar komt wel naar de manege vandaag.
De bikkel! Party!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:20

AU Boos! Boos! dat is het eerste wat ik denk als ik de titel van dit topic lees.

Wens haar maar heel veel sterkte toe.
Hopelijk is het niet gebroken en is ze zo weer op de been.
Succes OK dan!