Wedstrijdsport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F3mke

Wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:34

Ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen, dan maar bij VMR. Ik heb bij de zoekfunctie niet veel gevonden, misschien niet goed gekeken Knipoog

Ik heb geen duidelijke vraag maargoed.
De laatste tijd wil ik heel graag meer van de actuele wedstrijdsport weten, en ik zou ook graag naar clinics gaan (ik weet niet hoe je het noemt, maar gewoon zonder paard, dat de ruiter gewoon allerlei dingen uilegt etc.).
Wie weet waar en wanneer dit soort dingen zich bezig houden?

Ik zou bijvoorbeeld graag naar dressuurwedstrijden in de buurt gaan, en natuurlijk ook topruiters willen zien/ontmoeten.
Ik weet dat er veel bokkers zijn die echt in dat wereldje zitten dus ik hoor graag iets Haha!

Oja, zou ik bijvoorbeeld een keertje met iemand meemogen naar een wedstrijd, nu denk ik aan bijvoorbeeld M/Z wedstrijden (en hoger Knipoog )

Maargoed wie kan mij meer info geven en met wie mag ik evt. mee?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:39

zit je op een ponyclub???
misschiendat je daar eerst bij kunt gaan en dan ontvang je vanzelf ook de paard ensport,hier in staan alle wedstrijden door heel nederland emn ook eventuele clinics....
kijk ook eens op www.knhs.nl

succes iig

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:41

Op www.knhs.bl staat de wedstrijdkalender, dan kan je zo de wedstrijden in jouw buurt uitzoeken waar je heen wilt gaan.
Tyrza (@ bokt) geeft nogal regelmatig clinics, stuur haar een een pb'tje, misschien komt ze binnekort wel richting jouw buurt.
Hou verder ook hier op bokt het een beetje in de gaten, bij EA-CO staan nog weleens advertenties voor clinics.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:41

Nee ik rijd bij een manege. Maar ik zal even kijken Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:42

Idd de bij de knhs kun je hier voor terecht.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:48

Als je lid bent van de KNHS ontvang je het tijdschrift Paard & Sport, waarin onder andere de wedstrijd kalender van NL in staat vermeldt.
Ben je geen lid, dan kun je op http://www.startlijsten.nl kijken voor actuele wedstrijd data.

In de Paard & Sport staan ook vaak clinics die worden georganiseerd. Volgens mij zijn de meeste op het KNHS centrum in Ermelo te volgen. Neem anders eens een kijkje op de site van de knhs ( http://www.knhs.nl ). Misschien kan je ook wat informatie over clinics vinden op http://www.kwpn.nl en dergelijke stambook site's.

Rijden vrienden/kennisen van jou geen wedstrijden? Misschien kan je vragen om daar eens een keertje mee te mogen gaan wanneer er wedstrijden verreden worden. En ook van de B en L kan je leren. Maar ik begrijp dat het wat aantrekkelijker is voor het oog om naar de wat hoger geklasseerde ruiters en amazones te kijken. B proeven kunnen soms immers verschrikkelijk saai zijn. Plus het feit dat we in de Z natuurlijk meer van die mooie hoedjes tegen komen Haha! ( http://www.dressurrhoed.nl )

Ga eens met een vriendin naar paardenevenementen. Van de winter komen er weer een stuk of wat aan. JIM, Indoor Brabant, Jumping Amsterdam, noem maar op. Genoeg te doen dus Lachen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:49

www.startlijsten.nl

Hier kun je ook zien welke wedstrijden er zoal zijn in jou regio Lachen

[edit]Zie dat die link er ondertussen staat

Ook een aanrader; kür op muziek Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:55

VValar schreef:
Ga eens met een vriendin naar paardenevenementen. Van de winter komen er weer een stuk of wat aan. JIM, Indoor Brabant, Jumping Amsterdam, noem maar op. Genoeg te doen dus Lachen

Ik heb hier de prijzen van Jumping Amsterdam voor me liggen, maar dat is wel een beetje veel van het goede denk ik.

kaartjes kosten ongeveer 15 euro voor 1 dagdeel (dus ochtend óf middag) de avonden zijn nog duurder.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:58

Vindt je dat echt zo duur Sjonniej? Dat betaal je tegenwoordig voor elk paarden evenement wel. 30 euro ben je zo kwijt. Maar het is helaas niet anders. En je hebt er natuurlijk wel wat voor.

Of je moet M/Z starten wanneer je onder de 25 jaar bent. Dan krijg je 2 dagkaartjes voor Indoor Brabant gratis aangeboden. Kijk dat scheelt weer Knipoog

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:01

VValar schreef:
Of je moet M/Z starten wanneer je onder de 25 jaar bent. Dan krijg je 2 dagkaartjes voor Indoor Brabant gratis aangeboden. Kijk dat scheelt weer Knipoog

Haha ja dat duurt nog wel ff met mijn verzorgfjord.

Maar nee ik ben geen lid van de KNHS, en eigenlijk ken ik bijna niemand die niet alleen maar onderlinge wedstrijden rijd Lips are sealed

Ik weet ook niet zo goed waar ik dan precies heen moet Bloos

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:03

Plaats anders een oproepje op Bokt. Dat je graag eens mee zou willen met iemand naar wedstrijden in de omgeving Almere Lachen Kijk hier en daar eens rond. Je hoeft natuurlijk niet altijd met iemand mee te gaan, je kunt ook in je eentje wedstrijden bij jou in de buurt bezoeken. Is natuurlijk niet zo gezellig, maar het is wel een optie Lachen

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:07

Haha het hoeft niet perse omgeving almere hoor Knipoog Ik kan ook met de trein overal heen (laatst nog in mijn 1tje naar limburg Tong uitsteken ) Maargoed zal ik doen Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:08

Je kan een keer bij onze RV komen kijken. Nederhorst den Berg ligt niet heel ver van Almere. Alleen hebben we voorlopig geen KNHS. Pas in maart weer. 2 januari is er wel een ondelinge springwedstrijd. Voor meer wedstrijden bij ons kan je op www.laanhoeve.nl kijken. Bij club cercle hippique in Nederhorst hebben ze elke eerste woensdag van de maand clinic, kost iets van 7 euro en duurt de hele avond. Ben er 1 keer geweest en vond het heel leerzaam. www.clubcerclehippique.nl

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:15

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:18

VValar schreef:
Vindt je dat echt zo duur Sjonniej? Dat betaal je tegenwoordig voor elk paarden evenement wel. 30 euro ben je zo kwijt. Maar het is helaas niet anders. En je hebt er natuurlijk wel wat voor.

Ja wel voor wat het meisje wilt zien. Zij wil vooral 'hoge' dressuur zien. (tenminste daar start ze een topic voor) Dan heeft ze aan een beurs niet zo veel, zeker niet voor dat geld.
Naar een beurs moet je niet alleen voor de dressuurwedstrijden gaan, daar is de prijs te hoog voor, naar mijn mening.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:30

Sjonniej schreef:
Ja wel voor wat het meisje wilt zien. Zij wil vooral 'hoge' dressuur zien. (tenminste daar start ze een topic voor0

Dat is wel waar, ik vind dat gewoon prachtig om te zien Knipoog In zekere mate ook leerzaam! Daarvoor doe ik het deels ook wel. Ik kan ook wel naar tv kijken maar dat is natuurlijk veel minder leuk he, maar ik heb al een oproepje neergezet bij BM.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:31

Sjonniej schreef:
Ja wel voor wat het meisje wilt zien. Zij wil vooral 'hoge' dressuur zien. (tenminste daar start ze een topic voor) Dan heeft ze aan een beurs niet zo veel, zeker niet voor dat geld.
Naar een beurs moet je niet alleen voor de dressuurwedstrijden gaan, daar is de prijs te hoog voor, naar mijn mening.

Ik ben zelf eerlijk gezegd nog nooit op JIM of Jumping Amsterdamn geweest. Wel op Indoor Brabant (geweldig die gratis kaartjes Knipoog ) en daar hebben ze altijd hele interessante wedstrijden. 2 jaar geleden werd de finale van het WK dressuur verreden. S'morgens waren wedstrijden in de ZZ volop in gang. Dus genoeg te zien en te leren daar zou ik zeggen. Maar ik zeg al, ik weet niet of dat ook op de andere evenementen dit het geval is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:01

VValar; Op een gewone wedstrijd zie je precies hetzelfde en hoef je neit die exta intree te betalen. Ook kan je op een gewone wedstrijd eens naar een jury toestappen aan het einde van de dag, om eens het een en ander te vragen over wat je gezien hebt, dit is op iets als JIM (bijna) niet mogelijk, dan moet je heel toevallig net dat jurylid tegen het lijf lopen.