met shet M1 starten... zielig????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekie

met shet M1 starten... zielig????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 21:52

Ik krijg van verschillende kanten hele positieve opmerkingen dat ik m1 start met mijn shet, daar niet van, maar sommige mensen die (ja ik mag het eigenlijk niet zo noemen) zeuren echt!! die zien bijv. dat ik de moeilijke oefeningen oefen en dan zitten ze echt zo te zeuren!! Bloos zo van: dat is veel te moeilijk voor die shet hoor!! en een shet hoort in de wei te staan, natgeregent, niet geschoren, weggezakt in de modder Schijnheilig Verward daar ben ik het dus niet mee eens, mijn shet staat dus op stal, geschoren en met stalbandages om. en op concoursen ook, ahh wat zielig.. ga je met die shet starten?? het is te moeilijk voor die shet, EN het is een afgang voor jou!! Boos! daar word ik altijd kwaad om, als ze dat zeggen. of dan ben ik in de bak bezig en dan hoor ik weer is: je doet een shet toch geen beenbescherming om?? shetten horen zonder te kunnen!! Verward en ik vind dat echt heel raar!! mijn shet kan het best allemaal aan hoor!! OK dan!
maar nou mijn vraag, wat vinden jullie hiervan?? Verward

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:59

ze zijn gewoon jaloers

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:05

Nou, ik vind het, als de Shet het aankan, alleen maar geweldig! OK dan!

Ik kan me indenken dat mensen al snel vooroordelen hebben over een Shetlander -geheel onterecht-, en dat ze het daarom 'vreemd' vinden. Maar daar zouden jij en je Shet zich niks vanaf moeten trekken Tong uitsteken Want het is juist super Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:11

Boos! Op dat soort mensen kan ik zo ontezettend kwaad worden!!!
Als het echt paarden mensen zijn, dan weten ze dat een shetlander ook een pony is, en dus gewoon als een pony behandelt moet worden! Wat het probleem bij shets is, is de lengte, daarom worden ze meestal niet goed (in) gereden. Maar ik ben 19 jaar, maar qua lengte echt een smurfje, Bloos en ik rijd mijn pony ook!
Als jij je pony goed traint, net als elk ander paard of pony, is dat SUPER! OK dan!
En ik hou mijn shets liever buiten, maar er is niets mis mee dat jij de jouwe op stal zet! mijn shet, rijd trouwens ook met bandages af en toe, en draagt ook peesjes voor en springschoenen omdat ze een te ruime pas heeft Verward

DUS GEWOON LEKKER DOORGAAN!!!

BoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:12

sorry hoor maar voor een kwpner of een ander ras is dat toch net zo zielig als voor een shet!? helemaal niet zielig dus....als je toch gewoon goed voor het paardje zorgt en als ie nergens last van heeft zie ik het probleem niet hoor Tong uitsteken ....dus ik zou zeggen veel plezier met rijden! Haha! Tong uitsteken

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:20

Ik vind het juist heel erg knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om zo ver te komen met een shet! Die anderen zijn inderdaad gewoon jalours,daar moet je je niets van aantrekken, laat ze maar lekker een poepie ruiken op wedstrijd!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:27

Waterkippie schreef:
ze zijn gewoon jaloers

Mee eens.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:29

Loesjuh schreef:
Mee eens.

ik ook !

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:34

Pff....ik vindt het knap van je hoor! Ik zou geloof na 4 wedstrijdjes, die eigenwijze shetlanders al zat zijn. Er zijn er niet veel die hun shet zo hoog aan het lopen hebben.
Ga gewoon lekker door met rijden, helaas hou je dit soort mensen altijd.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:36

Ehm nou zielig vind ik het niet ook een shet moet gewoon luisteren, maar hoe oud en groot ben je en hoe groot is de shet??? Heeft het dan wel zin om M1 te starten??? Een shet is er niet oorspronkelijk voor gefokt om dressuur te lopen! Met een shet fatsoendelijk schouderbinnewaarts en midden draf en galop en contragalop?????? Hmm lijk me cker niet gemakkelijk en of je eerlijk de punte zult krijge als je ze al verdient???? Ik zou me eens goed bedenken en waarschijnlijk een grotere pony aanschaffen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:39

Belachelijk, waarom zou het zielig zijn, jouw keus toch.
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar waarom zou het zielig zijn voor een Shet en voor een KWPN er niet?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:40

Rachke; Ze is 24 en haar pony is iets groter als een meter....

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:42

Ik heb namelijk ook een shet en ik vind dat heel lieve en leuke beestjes en een hengst shetje en hij is 80 cm groot en springt vrij over 1m .Dan kan een pony zoals deze zeker ook m1 doen waarom niet Verward Verward Verward En shtejes zijn en blijven pony's ze kunnen heel heel zware lasten trotseren dus!!! Boos! die mesen hebben ongelijk dat ze zeggen wat ze willen Boos! Bloos

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:44

Waterkippie schreef:
ze zijn gewoon jaloers

sluit ik me helemaal bij aan. ik heb precies hetzelfde probleem met mijn haflinger, misschien wel anders dan een shet, maar ik leef met je mee. ze zijn gewoon strontjaloers!!!!

ik heb het zelf meegemaakt dat iemand aron altijd de grond in boorde en toen ik op vakantie was en hij bij iemand anders stond (en die persoon Aron niet herkende) was hij opeens GEWELDIG (en dat was ook een bokker). dus over jaloers gesproken....

en trouwens KLASSE dat je M1 start met je shet!!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:47

Ach tjaa, ze zijn echt jaloers Tong uitsteken

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:51

Die anderen zijn gewoon super jaloers. Phoe Phoe, ik ga 1 van mijn verzorgshetjes inrijden, maar of ik M2 ooit zal komen Verward Ik denk dat ik al heel blij mag zijn als ik misschien op het begin van L1 kom! Ik kan alleen maar zoals ze dat op zijn belgisch zeggen: Chapeau!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:53

Rachke schreef:
Ik zou me eens goed bedenken en waarschijnlijk een grotere pony aanschaffen.

Het is vast goedbedoeld advies, maar niet voor iedereen haalbaar......

Soms moet je het doen met wat je hebt, en als dat nog steeds voor allebei leuk is...
Ach, waarom dan ook niet!

Succes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:56

Zo kom ik even mijn ongezouten mening geven. Van iemand van 15 en die op een shet rijdt en dan nog wedstrijden vind ik het al kantje en eigenlijk niet kunnen. Je bent er vaak te lang, zwaar voor, (hoe groot is ie?, hoe groot ben jij?) en ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht, tenzij je 1.30 bent ofzo. Ik vind het wel knap van je dat je zover bent gekomen met een shetlander, maar iemand van 24 zie ik veel liever op een E pony of een paard. Een halflinger vind ik een ander verhaal dan een shetlander, voornamelijk de grote en sommige haflingers worden tegenwoordig toch meer voor de sport gefokt. Ik zie werkelijkwaar het nut er niet van in om op 24 jaar op een shetlander wedstrijden te gaan rijden. Verward
Wel dapper en goed van je dat je al zo ver bent gekomen.
Zielig? Tja, als je niet zo veel weegt vind ik het niet zielig, een mooi gezicht maw mooie combinatie is wat anders.
En nee ik ben echt NIET jaloers. Ik zou voor geen goud met een shetlander wedstrijden gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-11-04 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:58

ik vind het juist heel kanp en ik vin een geschore shet ook veel mooier.. Bloos Bloos! Lovers

rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:59

heb je meschien ook fotos van je kleintje..? Bloos Pling

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:04

toen ik je topic las had ik niet het idee dat je 24 zou zijn Lachen
maar toch vind ik het super van je dat je zover bent gekomen, dat zal vast geen makkie zijn geweest.. ?
in ieder geval zou ik me niet aantrekken van wat anderen zeggen, jij wilt het toch en niet hun dus laat ze lekker Knipoog en ga gewoon door met wat je leuk vind *LOL*

succes!

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:10

rodeo schreef:
heb je meschien ook fotos van je kleintje..? Bloos Pling

ja ben ik ook wel benieuwd naar!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:10

deesjuh schreef:
Nou, ik vind het, als de Shet het aankan, alleen maar geweldig! OK dan!

Ik kan me indenken dat mensen al snel vooroordelen hebben over een Shetlander -geheel onterecht-, en dat ze het daarom 'vreemd' vinden. Maar daar zouden jij en je Shet zich niks vanaf moeten trekken Tong uitsteken Want het is juist super Lachen

hier ben ik het mee eens!

die andere mensen zoudden mss maar wat graag in jouw schoenen willen staan...

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:12

Sammie schreef:
Zo kom ik even mijn ongezouten mening geven. Van iemand van 15 en die op een shet rijdt en dan nog wedstrijden vind ik het al kantje en eigenlijk niet kunnen. Je bent er vaak te lang, zwaar voor, (hoe groot is ie?, hoe groot ben jij?) en ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht, tenzij je 1.30 bent ofzo. Ik vind het wel knap van je dat je zover bent gekomen met een shetlander, maar iemand van 24 zie ik veel liever op een E pony of een paard. Een halflinger vind ik een ander verhaal dan een shetlander, voornamelijk de grote en sommige haflingers worden tegenwoordig toch meer voor de sport gefokt. Ik zie werkelijkwaar het nut er niet van in om op 24 jaar op een shetlander wedstrijden te gaan rijden. Verward
Wel dapper en goed van je dat je al zo ver bent gekomen.
Zielig? Tja, als je niet zo veel weegt vind ik het niet zielig, een mooi gezicht maw mooie combinatie is wat anders.
En nee ik ben echt NIET jaloers. Ik zou voor geen goud met een shetlander wedstrijden gaan rijden.

Met een grote shet kan je met een 'mooi plaatje' denk ik zo'n 40 cm schelen. Zal dan zo'n 1.50 uitkomen. Scheve mond
Nou ok, dan maar geen mooi plaatje, hak er een stukkie onderuit. Dan doe je maar je ogen dicht als ze langsrijd... Schijnheilig

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:17

Sommige mensen rijden niet voor een 'mooi plaatje', maar voor hun plezier! De een heeft weer meer plezier in het rijden van een KWPN, de ander met een Shetlander. Hier ben ik er ook een van.
Daarbij is het ongelofelijk moeilijk om zo ver te komen met een Shetlander!

Vind het heel knap van je Aniekie! Ik wou dat ik zo ver kwam met die van mij! Dus trek je niks aan van die mensen! Kijk eens in het profiel van ukkiepuk, zij rijdt ook best hoog met haar Shetlander!