bijtende paarden slaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

bijtende paarden slaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 17:31

de meestte mensen zeggen als een paard bijt dat je hem moet slaan.
maar nou was er een vrouwtje op de manege en die had een boek over paarden waarin stond;als paarden bijten dat je ze niet moest slaan op hun neus,want dan zouden ze kopschuuw worden..
nou zeggen ze dat het help als je aan de kin haartjes trekt Haha!

wie gelooft hier in??
ik geloof het wel een beetje hoor

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:34

aan de kinhaartjes trekken Verward wat is dat nou voor iets achterlijks.
als een paard een ander paard bijt, zal dat andere paard terugbijten of een trap geven, maar niet tegen het hoofd.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:37

Ik heb min pony vroeger eens terug gebeten... Of ze daardoor geschrokken was weet ik niet, maar ze heeft het niet meer gedaan. Een tik op de neus lijkt me zowieso niet zo goed, maar bijten is natuurlijk ook niet goed.... En paarden onderling gaan ook echt niet zachtaardig met elkaar om, daarom denk ik dat je je paard, als hij je bijt, best een tik mag verkopen...
(denk dat als ik mijn pony aan haar kin haartjes trek ze dat nog gewoon lekker vind ook Tong uitsteken )

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:37

ik zou gewoon terug bijten in zijn oor of lip doet tenminste echt zeer!!!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:38

hahaha ik ga het is proberen bij mijn pony om aan zijn kihaartjes te trekken Tong uitsteken....
hij hapt wel is, echt hengstengedragje dat, maar ik hoef vaak alleen maar heé te zeggen en hij stopt ermee.
kijken of het helpt. ik denk dat hij alleen maar mee rgaat happen omdat hij het leuk vindt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:38

develsgirl schreef:
ik zou gewoon terug bijten in zijn oor of lip doet tenminste echt zeer!!!

Zou dan eerder knijpen dan bijten, zit jij daar in die lip van je pony te bijten, denkt die pony leuk te zijn, HAP in je hoofd, denk dat je daar ook niets mee op schiet

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:39

Een paard kan heus wel de link leggen bijten->slaan, mits je gelijk slaat. Daar wordt een paard echt niet kopschuw van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:40

Als je een paard bestraft moet je snel zijn en niet na 5 Minuten pas met de straf komen. Iedereen die de kans krijgt om binnen 2 Minuten zijn paard in zijn oor of lip te bijten, en dat overleefd zonder dat hij een bloemkoolneus heeft of een paar tanden minder in zijn mond, is heel erg knap!

Op het moment dat een paard mij bijt, dan volgt er een ongenadig pak rammel, zodat ze het geen tweede keer in haar hoofd haalt om haar tanden in mij te zetten. Ik trap daarbij met de wreef van mijn voet onder haar buik of bij haar achterhand. Als je het verkeerde paard tegenkomt krijg je namelijk nieteens de kans om zijn hoofd te raken bij een klap. Een echt snel paard hapt toe, en staat daarna al achterin zijn box.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:55

Heb mijnes terug gebeten in haar hoor.... Schijnheilig

(en nee, daardoor heeft ze niet dat halve oortje..... Knipoog )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:56

En je hebt al je tanden nog? Geen bloedneus? Gefeliciteerd!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:01

Dat risico zou ik ook niet nemen hoor. Echt slimme paarden zijn al weg voordat je kunt reageren, ik probeer dan iig nog wel een trap na te geven in de hoop dat ie raak is.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:03

Tis al een aantal jaartjes geleden hoor, denk ook niet dat ik dat nu nog zou 'durven' hi, hi, mevrouw heft het gelukkig ook nooit meer gedaan en ik voel er i.d.d. veinig voor om mijn tanden kwijt te zijn of met een bloemkookneus rond te lopen...

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:04

als die van mij echt gericht had wil bijten krijgtie ook een trap tegen zn buik met de wreef van mn voet. of een knal op zn reet. k ben altijd heel snel. binnen 10 sec hebtie die al te pakken.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:05

snap echt niet hoe je in godsnaam een paard kunt en durft terugbijten in zn oor of lip Verward
lijkt me ook niet zo tacktvol, zoals cassidy al aangeeft...

ik mep ook metteen terug, als het echt gemeen is schop ik ook wel maar hier op stal staan veel jonge volbloedhengsten en ie durven wel eens happen en dan durf ik ze toch wel een tik te geven tegen hun smoel, maar heb er nog geen eentje kopschuw geweten, ze weten maar àl te goed wat ze fout doen!

Romkabouter

beautylover schreef:
want dan zouden ze kopschuuw worden..

Dat worden ze alleen als je ze onterecht en onverwacht op hun neus slaat.

Kwanyin

Als je je paard terrecht straft voor iets wat absoluut niet kan zal hij daar niet kopschuw van worden. Als hij bijt en jij slaat onmiddelijk terug, dan legt hij de link wel van bijten = slaan zoals gezegd. Maar als jij je paard vijf minuten later gaat slaan, of voor elke kleine misstap een pak rammel geeft, ook als het paard er niet eens iets aan kan doen, dan krijg je wel schuwe paarden.

MaryKate

Mwaahaha Haha! meesterlijk Haha! die van mij krijgen toch echt een mep voor hun kop.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:07

Acilon schreef:
snap echt niet hoe je in godsnaam een paard kunt en durft terugbijten in zn oor of lip Verward
lijkt me ook niet zo tacktvol, zoals cassidy al aangeeft...

ik mep ook metteen terug, als het echt gemeen is schop ik ook wel maar hier op stal staan veel jonge volbloedhengsten en ie durven wel eens happen en dan durf ik ze toch wel een tik te geven tegen hun smoel, maar heb er nog geen eentje kopschuw geweten, ze weten maar àl te goed wat ze fout doen!

Misschien niet tactvol, maar was blijkbaar wel effectief.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:09

Ik geef ze ook al jaren een tik op de neus als ze bijten. We hebben nog nooit een kopschuw paard er aan overgehouden. Bij mijn eigen is het zelf zo (bij ons geboren) dat ik alleen maar mn vinger hoef op te steken en hij weet al dat ie verkeerd zit Schijnheilig

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:09

Een vriendin van mij had een pony die vaker beet. Ze heeft m toen een paar keer teruggebeten in zijn oor en hij heeft het niet meer gedaan daarna. Het scheen dus wel te helpen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:17

Gewoon een tik, 3x op het goede moment en het bijten is al een stuk minder.
Hardy vond dat trekken aan zijn kinhaartjes juist lekker, die haartjes trokken we er altijd uit ipv. wegknippen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 19:27

het was maar een vraagje hoor Haha!

er bijt niemand echt hoor(oke beauty dan..maar dat maakt niet uit hoor,mij bijt iee niet Schijnheilig )

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:31

de mijne zou gewoon een klap tegen zijn kop krijgen of een schop. Maar bijten?! Ik heb al genoeg tanden afgebroken in mijn leven. Wil het nu toch even heel laten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:37

Ik geef chip altijd een tik op de neus en nu bijt ze niet meer, maar kopschuw is ze er ook niet van geworden. Volgens mij hangt het toch maar af van waar je juist slaat en hoe hard. Aan de kinhaartjes trekken durf ik inderdaad ook wel eens Haha! helpt ook Knipoog

En mag ik vragen waarom iemand in godsnaam een paard een schop geeft Verward Dat vind ik eerlijk gezegd maar een beetje belachelijk. Heb het 1x iemand zien doen en die had een ferme schop terug! Die zal het geen twee keer doen... Maar ik vind, een tik geven oké, maar toch niet schoppen? Wat heeft dat paard jou misdaan? Knipoog Als ie echt bijt zou ik zeggen oké, maar als het een dreigement is, dreig dan terug maar voer niet uit...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:55

gewoon op hun borst slaan en duidelijk Zeggen dat het niet Ok is.