Iemand ervaring met de Symmetry?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Iemand ervaring met de Symmetry?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 23:25

Een groot succes in Engeland! Een handig hulpmiddel tijdens het rijden voor het stilhouden van het onderbeen en het naar beneden houden van de hakken.

Door het gebruik van de Symmetry blijft u beter in het zadel zitten en verbetert daardoor uw zit. De symmetry verhoogt het "lichaamsbewustzijn" en het "spiergeheugen". De Symmetry is niet geschikt voor kinderen.

Dit product is ook zeker geschikt voor springruiters omdat het onderbeen hiermee niet naar achteren kan worden geslingerd. U bevestigt de Symmetry makkelijk met klittenband vast aan uw stijgbeugel en de singel.

Tekst en foto van de paardendrogist.nl

Afbeelding

Iemand ervaring hiermee? Het lijkt mij niet zo veilig in 'gevaarlijke' situaties, omdat het zo te zien niet losschiet bij een eventuele val o.i.d. Scheve mond

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:26

dit exemplaar ken ik niet... ik weet wel dat de kozakkengroepen van circussen de beugels ook vastzetten... maar dan met een riem onder de buik door... de beugels zitten dan aan elkaar vast...

Ik heb verschillende keren hiermee gereden, en het rijdt niet lekker en het voelde ook niet veilig aan... ik moest na afstijgen een paar minuten mijn enkels weer aan de normale houding laten wennen...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:28

Ik ken van mensen die het met een sporenbandje (met klipje) deden. Dat schoot vrij makkelijk los.
Verder lijkt me dat jehierbij op zijn minst van die openklapveiligheidsbeugels moet gebruiken?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:30

Onveilig en bovendien ook symptoombestrijding, je gaat er geen spat beter door zitten, het lijkt alleen maar zo.
Op wedstrijden is zoiets overigens niet toegestaan.