[WN] opleiding western instructrice Deurne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaK

opleiding western instructrice Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 11:50

Ik doe nu opleiding paarden houderij MBO in Leeuwarden, maar Gaaaap Lachen Schijnheilig
nu ben ik wat aan het informeren over de opleiding westerninstructrice in deurne, maar ik hoor van veel mensen dat het niet een leuke opleiding is.
het lijkt me wel heel erg leuk om later les te geven, misschien zou ik deze opleiding dan na mijn Mbo opleiding kunnen doen?

wie kan mij hier meer over vertellen?

zijn er meer (western) bokkers die naar Deurne gaan?

groetjes Emma
Laatst bijgewerkt door EmmaK op 13-11-04 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:54

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:35

Hoe vind jij al die topics zo snel terug SM?
Als ik middels de zoekfunctie probeer te zoeken, dan krijg ik hetzelfde formulier terug in plaats van resultaten Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:47

De zoekfunktie werkt niet altijd even goed, soms ligt het er ook aan welke server je te pakken hebt en welk zoekwoord je gebruikt Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:52

Nou, ik heb het de afgelopen paar weken al meerdere keren geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik zit nu op fluorine, maar houd dat eigenlijk nooit in de gaten...

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:59

ik doe de opleiding in deurne !
en zou niet weten wat er slecht aan is Verward de theorie krijg je samen met de spring en dresuur ruiters wat heel gezellig is en dan de praktijk zijn alle western ruiters van alle jaren samen en dan heb je zeg maar een beginnende en gevorderde groep OK dan!
de les gevers voor praktijk zijn k.v.b , P.s en b.s
en als je meer info wil kan je ook altijd naar hun site gaan kijken he !

groetjes

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:12

Ik denk dat je het beste wordt als je een tijdje stage gaat lopen op een goede stal in Amerika en daar lessen volgt. Maar een papiertje kunnen laten zien is natuurlijk ook goed.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:14

Malabarista schreef:
Ik denk dat je het beste wordt als je een tijdje stage gaat lopen op een goede stal in Amerika en daar lessen volgt. Maar een papiertje kunnen laten zien is natuurlijk ook goed.
Leren rijden kan in Amerika wel, lesgeven is een ander verhaal. Dat hoef je niet per sé in Amerika te doen, ik denk dat je dan in Deurne verder komt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:15

VincentS volgt deze opleiding volgens mij ook... Lachen

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 13:18

ik ken wel een aar die een opleiding gedaan hebben in deurne (avondopleiding) 1 keer in de maand, en die hebben dus een diploma, maar ken ook mensen die dat niet hebben en veel bekender zijn in de westernwereld Knipoog
dus wat kun je dan meer met zo'n papier, dan die dat niet hebben Schijnheilig

duidelijk he Bloos Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:22

Die mensen die bekender zijn in de westernwereld zijn doorgaans mensen die er hard voor hebben gewerkt, over een dosis kennis beschikken en daarbij aardig wat ervaring hebben. Er zijn inderdaad een aantal mensen die zo'n papiertje hebben behaald in Deurne, waar eigenlijk nog weinig van terecht is gekomen. Dat kan aan zoveel factoren liggen, dat hoeft niet per sé aan hun capiciteiten te liggen.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:30

XoNo schreef:
Leren rijden kan in Amerika wel, lesgeven is een ander verhaal. Dat hoef je niet per sé in Amerika te doen, ik denk dat je dan in Deurne verder komt.
Ik denk dat als je op zo'n hoog niveau kunt leren rijden het misschien ook beter weg kunt geven.

Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan de ruiter, talenten kunnen het vaak niet weggeven omdat ze iets meteen aanvoelen en het niet uit kunnen leggen. Net als met een wiskunde leraar die zelf alles meteen ziet en het niet heeft hoeven leren. Een wiskunde leraar die zelf heel hard heeft moeten werken kan het vaak veel beter.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:34

Heb je zeker gelijk in Malabarista (mond vol Tong uitsteken). Sowiezo is het de kunst om de praktijk goed onder woorden te kunnen brengen tegenover je leerlingen, dat is vaak het hangijzer

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 14:07

in deurne leer je heel goed hoe je een les moet geven en hoe je bepaalde soort mensen moet duidelijk maken wat ze doen en waarom enz
ik denk dat je zonder hard werken er nooit komt ook niet met de opleiding en ervaring opdoen op shows is daar al 1 punt van !
deze opleiding bestaat ook uit stage en 25 x naar school waar je dan theorie krijgt over het les geven en boekhouding enz.. en dan krijg je ook 2uur les (praktijk) dus je moet wel zien dat je een eigen paard hebt of een paard van iemand kan gebruiken !
maar nog eens zonder hard werken kom je er niet in de sport of dit nu met of zonder opleiding is
maar als je zoals mij verder wilt in de sport en je doet niets liever dan met paarden bezich zijn denk dat dit wel een goede opleiding is je kan veel praktijk ervaring opdoen en dan is het aan jou de keuze waar je je ervaring opdoet of dat je het bij een grote stal doet of niet !

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 14:15

nou ik wil echt wel verder in de sport hoor Lachen , en wil me er ook 100 procent voor in zetten, maar dan moet het wel een leuke opleiding zijn anders verveel ik me dood, ik heb een eigen paard (tinker) en mag je die dan meenemen zolang je daar op school zit?

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 14:47

als je je 100 procent wil inzetten denk zeker dat het een opleiging is voor je en je maakt het zo leuk en intressant dat je zelf wil !
en de dag dat je les hebt neem je je paard mee er zijn daar boxen beschikbaar voor de uren als je theorie hebt tot dat je praktijk hebt

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:39

en hoe zit dat dan als je elke dag een eind moet rijden??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:49

Jouw probleem, Leanne Lachen
Je paard hoeft als ik het goed begrepen niet zo heel vaak mee hoor Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:51

horsea schreef:
en hoe zit dat dan als je elke dag een eind moet rijden??
dan moet je vader of je moeder een dag vrij nemen en met jou naar Deurne rijden Knipoog
25 X per jaar Haha!

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:52

ja, ik vroeg het me gewoon af, is toch vervelend wanneer je constand heen en weer moet rijden Tong uitsteken

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 17:42

ik dacht dat je gewoon je paard de hele opleiding lang mee kon nemen, want 25 x naar belgie met paard zie ik mijn ouders nog niet doen Scheve mond

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:12

weet je zeker dat je die opleiding in Deurne wilt doen? Je zei dat je je 100% in wou zetten voor de sport, kan je dan niet beter zorgen, dat je zoveel mogelijk ervaring opdoet op de wedstrijden, en vraag eens op de plek waar je stage loopt, misschien kunnen die je een paar tips geven Knipoog

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 18:58

daar heb je gelijk in cindy, ik weet ook nog niet zeker of ik er heen ga hoor, vandaar dat ik het vraag op bokt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:05

smax schreef:
weet je zeker dat je die opleiding in Deurne wilt doen? Je zei dat je je 100% in wou zetten voor de sport, kan je dan niet beter zorgen, dat je zoveel mogelijk ervaring opdoet op de wedstrijden, en vraag eens op de plek waar je stage loopt, misschien kunnen die je een paar tips geven Knipoog

Dat kun je ook makkelijk combineren hoor Knipoog Én wedstrijden én Deurne Lachen
Ik zelf heb ook enorm veel geleerd van het rijden bij meerdere instructeurs en instructrices. Iedereen doet het weer anders en van iedereen kun je wat leren. Ik ben ook zeker van plan om meerdere clinics te gaan volgen van verschillende mensen.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 19:12

van clinic's leer je inderdaad ook veel, en stages