[WN] western, apart wereldje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

western, apart wereldje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:08

Wat is dat toch?
Waarom kom je mensen die op WN zitten zelden op andere topics tegen? We zijn allemaal mensen, en geen een is een haar beter of slechter dan de ander.

Dit naar aanleiding van ee gesprek met iemand waarin ik aangaf dat ik het belachelijk vind dat je op WN geen namen van shops mag noemen, terwijl er op bijv PP of VMR honderduit gepraat wordt over Divoza, Hyporama en Zadelmarkt. OP western mag dit niet, want dan is het commercieel
Dus als ik wil weten waar ik het beste terecht kan voor een zadel, moet ik maar in de sticky kijken, en dan kom ik niet achter positieve en negatieve ervaringen, want ik mag ook geen topic openen met wie heeft ervaring met die en die winkel

Hierop kreeg ik als antwoord dat western toch wel een beetje wereld an sich was, en dat veel users er al moeite mee hebben dat foto's nu op ITP/HAW moeten en advertenties opd e EA forums.

Waarom moet western een apart hoekje zijn???
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 12-11-04 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:10

Op de rest van Bokt komen teveel hamsters voor Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:12

sonja, leg uit....

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:13

Haha! heb je toch even reclame gemaakt voor al die winkels hiero dan Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:15

die zijn voor de westernsport toch niet intressant.
maar ik hoop op serieuze reacties die e.a. kunnen verduidelijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:17

stef schreef:
sonja, leg uit....

Op de rest van Bokt zitten vooral kinders en pubers die niks beters te melden hebben dan
A. M'n hamster is dood, I'm SO depressed
B. Ik heb een nieuwe hamster, I'm SO happy
c. Ik wil een hamster(/pony), hoe haal ik m'n ouders over?

De gemiddelde leeftijd ligt hier wat hoger en het is hier (meestal) wat minder hamsterachtig.

Qua het commerciële: laatst meerdere topics over geweest, onnodige discussie om wéér te voeren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:18

?? Topic heb ik gemist denk ik? Zal ff zoeken.
Verder is bokt nu opgesplitst in jeugd + een aparte dieren afdeling, dus ik denk dat dat tegenwoordig wel mee valt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:21

Geen idee, wil het ook niet meer weten. Ik heb de rest van de fora lekker weggeklikt. Heb alleen WN, RT, AM en VT nog maar.
Maar op die fora kom ik toch wel meer WN-users tegen hoor Verward

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:26

Sonja schreef:
Geen idee, wil het ook niet meer weten. Ik heb de rest van de fora lekker weggeklikt. Heb alleen WN, RT, AM en VT nog maar.
Maar op die fora kom ik toch wel meer WN-users tegen hoor Verward
Sonja je vergat-foto`s van mijn nieuwe cavia Clown
Je hebt gelijk, meestal alleen maar Penny mensjes

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:27

Mijn cavia's vreten mekaar soms bijna op ... kan ik dat ook ergens aan iemand voorleggen Clown ??

Misschien is western ook wel een wereldje apart, maar of je je daar druk om moet maken Verward .. ? Ik kom net zo vaak op vraag-maar-raak, medisch of de kraamstal ... vooral die laatste lijkt me ook nogal een wereldje apart Knipoog .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:27

tuurlijk kom je ze weleens tegen, maar veel users komen niet verder dan WN

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:29

stef schreef:
tuurlijk kom je ze weleens tegen, maar veel users komen niet verder dan WN

Wat noem jij "veel"?
Misschien lijkt het zo doordat dit het geval is voor wat prominent aanwezige WN-ers Knipoog ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:30

Denk dat Stef erg gekleurd kijkt. En Stef, als jij je zadelkeuze laat afhangen van de ervaringen van een ander...Lips are sealed

Laat iemand komen die een zadel kan passen, vraag het aan een vakman en probeer niet te beknibbelen op zoiets belangrijks als een zadel...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:36

Dit is dat topic waar Sonja het over had...
[WN] Commercieel???

Verder, ik kom zelf ook geregeld bij van alles en nog wat, en zeker weten
dat ik daar oko gewoon andere WN'ers tegenkom hoor!\

En Stef, die jeugd subfora's maken geen donder uit, want als je bij de gewone
VMR kijkt, en daarna bij de jeugd, zie je dat veel topics overeenkomen.

Mij boeit het verder niet wie waar zit, snap eigenlijk ook niet waar je je
druk om maakt..?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:38

als iemand zich thuis voelt op het westernforum, waar hij of zij kan praten over de problemen die hij of zij heeft met de westernsport wat is daar op tegen ?
moeten we dan stomzinnige verhalen op gaan hangen op een ander forum over zaken waar we geen verstand van hebben.
we zijn geen wereld apart maar we zijn wel een andere paardensport dan de draverij, het aangespannen paard, we rijden geen dressuur. alle paarden sporten waar ik geen verstandig woord over zou kunnen zeggen. dus waag ik me er niet aan omdat ik dan domme uitspraken ga doen.
wn is in het leven geroepen voor de westernruiter en dat is het forum waar we ons ei kwijt kunnen, dat mag toch wel ?

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:50

vind het hiero wel gezellig, commercieel/niet commericieel intreseert mij geen bal!!!

Piggeljay, volgens mij mag dat wel Knipoog je ei hier kwijtraken, zacht gekookt graag met een snufje zout Clown

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:54

Nou Sonja e.a..
excuse me all over the place maar op western gebeurt dat net zo hard. "Kijk ik heb een nieuw paardje" "wat een plaaaatje" "veel plezier met je paardje" "eigenwijs koppie haha" etc etc etc etc. gaaaap.

Verder zie ik toch regelmatig westernbokkers op paardenpraat en vraagmaarraak hoor. En dat westernruiters zaken als training en rijtechniek op WN bespreken lijkt me nogal logisch.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:54

Sorry hoor maar ik zit net zoveel te sneupen op de andere sites en misschien wel meer en er staan toch ook wel heel veel zinnige dingen tussen net als hier op WN.
Zoals MD, KS, VMR en AM
Het is echt niet allemaal pennymeisjes gebrabbel en soms is het toch ook leuk om zelfs daar wat op te zeggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:56

Cassidy"]
Denk dat Stef erg gekleurd kijkt. En Stef, als jij je zadelkeuze laat afhangen van de ervaringen van een ander...Lips are sealed

Laat iemand komen die een zadel kan passen, vraag het aan een vakman en probeer niet te beknibbelen op zoiets belangrijks als een zadel...
[/quote]

volgens mij lees jij gewoon erg gekleurd Verward

[quote="stef schreef:
Dus als ik wil weten waar ik het beste terecht kan voor een zadel, moet ik maar in de sticky kijken, en dan kom ik niet achter positieve en negatieve ervaringen, want ik mag ook geen topic openen met wie heeft ervaring met die en die winkel

het gaat er juist om dat je hier niet naar ervaringen met !verkopers! kan vragen omdat het noemen van een shop als commercieel word gezien
en de ene zich als vakmane voorstellend verkoper hoeft half de vakman niet te zijn die hij beweert te zijn

er word niets over ervaringen met zadels en daarop een beslissing baseren gezegd
en ervaringen met zadels?
is toch best fijn om te weten welke zadels over het algemeen gewoon goed zijn kwa kwaliteit , afwerking etc en welke zitting er bijv. breed , smal , hard of zacht is etc
stef die heeft juist een zadel gekocht bij een vakvrouw

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:53

Mac schreef:
Ik kom net zo vaak op vraag-maar-raak, medisch of de kraamstal ... vooral die laatste lijkt me ook nogal een wereldje apart Knipoog .
Ben je weleens bij FA geweest Cool

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:57

Cassidy schreef:
zadelkeuze laat afhangen van de ervaringen van een ander...Lips are sealed
wat staat hier een misselijke smiley acher, als je zelf niet kundig genoeg bent, zal je toch mensen nodig hebben die je adviseren

Je hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt. Ik geef een voorbeeld. Even ter informatie, ik heb een continental equiflex pro reiner op Jamaica liggen, dus dat ik beknibbel?? Neuh...
Je geeft een goed iets aan betreft een vakman, maar hoe kom je aan die vakman als er geen namen genoemd mogen worden?
Je kan niet de vraag stellen van: Bij welke shop kan ik het beste mijn zadel halen, omdat er geen shops genoemd mogen worden....

Dat terzijde.
Ik ben geen hokjesmens, en vraag me dus af waarom mensen, die allen paardenmensen zijn, zich dan afzijdig houden en zich enkel en alleen met hun sport bezig houden.
Tuurlijk mag het, maar zo stop je toch jezelf en de sport in een hoekje? Als er ergens op VMR een topic staat over western staat er hier gelijk een link, omdat mensen niet verder komen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:05

Ik kwam hier ooit voor western maar kwam er snel achter dat andere delen ook leuk zijn (en soms minder leuk Knipoog). Ik denk dat iedereen weleens verder heeft gekeken, maar het misschien minder interessant vond.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:06

Sugarmiss schreef:
Ben je weleens bij FA geweest Cool

Je haalt me de woorden uit de mond Haha! !

Stef, ik denk dat het niet alleen voor WN geldt, maar ook voor andere delen van Bokt. Zo zijn er mensen die je haast alleen maar op FA ziet, of KS, of HK of waar dan ook. Ik denk dat in dat opzicht WN helemaal niet "anders dan anders" is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:09

stef schreef:
Je kan niet de vraag stellen van: Bij welke shop kan ik het beste mijn zadel halen, omdat er geen shops genoemd mogen worden....
Vraag best, alleen de antwoorden dan wel via PB.
Anders krijg je toch een vertekend beeld, omdat een hoop mensen wel een postief verhaal kwijt willen, maar de negatieve dingen (die er ook genoeg zijn) zal men minder snel kwijt willen. Iets wat je per PB eerder zult horen, denk ik.

Uit de sticky's blijkt waar je terecht kunt voor een zadel, als die zaken zo slecht zouden zijn dat er geen hond komt, dan zouden ze niet zo lang bestaan. Doordat de ene zaak veel groter/bekender is dan de ander zou er door het veelvuldig noemen van maar 1 zaak deze meer aandacht krijgen dan eerlijk is tegenover die anderen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:17

Oh wist niet dat er nog meer was op Bokt buiten WN zijn Cool