ramses gebeten door ander paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ramsesje

ramses gebeten door ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 14:41

Ik ging gisteren naar Ramses om te rijden, toen ik hem aan t borstelen was merkte ik dat hij een grote bult had op z'n borstspier, en dat de zwelling doorliep door z'n benen tot net echter z'n been.
De VA gebeld, die heeft het geschoren, en er vocht uitgetrokken, gelukkig was het bloed en geen abces (dan moesten ze het opensnijden) na dat het vocht eruit was, werd duidelijk hoe hij eraan kwam, je zag duidelijk de tanden van een ander paard erin staan. Nu moet ik er elke dag zalf op smeren, want enkel het bloedplasma is eruit, de rest van het bloed stolt en moet dus opgelost worden. Ook mag ik zeker 2 weken niet rijden, en bestaat de kans dat het een abces wordt en dan moeten ze het toch opensnijden, hoop echt dat dat niet gebeurd.
'k heb ook geluk gehad dat het nu gebeurd is en niet dit weekend, want dan ging 'k hem scheren, maar om het te kunnen verzorgen, mag hij geen deken op omdat anders de zalf niet kan inwerken, en er druk op die plaats zou zijn.
'k hoop dat het rap goed komt

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:32

jeetje,das niet niks.
nog wel geluk gehad dat je niet geschoren had al! lijkt me erg koud zo zonder dekentje.
beterschap voor je paardje Lachen nou maar hopen dat het gauw en goed geneest en dat een abces wegblijft! groetjes,lineke

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:36

was wel even verschieten dan , niet?

veel beterschap !

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:53

'k ben juist terug, en hij is er vandaag gevoeliger aan dan gisteren, zal wel normaal zijn, heb er zalf aan gesmeerd en we zien morgen wel weer.
Weet alleen niet of ik hem met dit koude regenweer wel buiten ga zetten, want hij heeft toch al 2 en een halve week een winterdeken aangehad, en nu niet meer

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:44

tsja..kan misschien idd btr ffies binnen laten.. beterschap nog dan iig voor je paardje!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:32

ik zal hem ook maar binnen laten staan het is idd best koud buiten voor een paard dat geschoren is en geen deken op mag veel beterschap nog met je paard OK dan!
doei doei

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:04

k had m ook binnengelaten, is misschien voor m zelf ook wel fijner! ik had ook ff goed uitgezocht van wie hij die hap heeft gekregen en zorgen dat hij daar flink bij uit de buurt blijft, 1 x is nog leuk, en als zoiets vaker gebeurd( dat hij btje word gepest) tog maar egt ff apart zette of met n ander paard wat egt niks doet!!!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 11:26

@ perdjes: hij is nog niet geschoren maar heeft al ong 3 weken winterdeken aan en heeft niet veel wintervacht
@love_sodera: het kunnen 2paarden zijn die hem gebeten hebben, diegene die links in de wij van hem staat of rechts, maar hij komt met alle 2 goed overeen, ze staan altijd elkaars rug te krabben, dus jah

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:33

jeetje wat naar
ik hoop dat hij er snel boven op komt

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:52

Beterschap voor het paard! Lachen Hoop dat het niet vaker zal gebeuren.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:35

vandaag geweest en de zwelling is al iets minder geworden