Ik heb een vraag: vorige week heb ik mijn paard op de weide gezet (IJslander). Hij is in zijn eentje in een bestaande groep gekomen, maar hij wordt niet geaccepteerd door de kuddeleider en dus ook niet door de rest van de groep. Na een week staat hij aan het andere einde van de weide, wordt constant weggejaagd, staat 3-kwart van de dag stil met zijn hoofd naar beneden op steeds hetzelfde stukje aarde/land. Af en toe graast hij periode wat.
Hij is momenteel erg ingevallen en wordt naar mijn idee erg mager. Dat is op zich misschien nog wel te verklaren vanwege de afname in voer naar een kale weide.
Als ik aan kom lopen en hem roep komt hij erg snel aangelopen, als hij de kudde voorbij kan, en loopt ook weer met mij mee richting de weide uit. Meerdere mensen, ook een aantal verontruste bejaarden uit het tegenovergelegen bejaardentehuis
, was het opgevallen dat hij apart staat en nauwelijks graast.Wat zal ik doen? Eigenlijk moet hij nog 3 weken staan, maar hij kwijnt gewoon weg, heb ik het idee. Ik herken hem nauwelijks terug. Een IJslander is gehard, dus ik ben wel wat gezien.
Iemand die mij advies kan geven?
Ben ik nu te verontrustend?
Alvast bedankt. Groet, Myke

. Maar idd als het maar voor 3 weken is zou ik hem eruit halen dan is het het niet waard.