Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XchantjuhX schreef:Vervelend zeg... is er nog een verdere prognose gegeven? hoe lang het gaat duren etc?
En hebben jullie al besloten wat te doen?
(sorry voor alle vragen, ben een beetje nieuwsgierig)

lageveld schreef:Volgens de DA is de prognose ronduit slecht, oftewel het wordt erger en uiteindelijk gaat ze er aan kapot en er is niets aan te doen. Hard maar waar.
Het ziet er al jaren een beetje raar uit rond anus en vagina bij deze merrie. Heel erg knobbelig,ruw etc, maar ze had er nooit last van. Nu ligt er konstant iets open, een etterende wond lijkt het op en ze lijkt er meer last van te krijgen.
Hoe lang: een exacte prognose gaf de DA niet, maar wel dat het uiteindelijk naar binnen zou slaan vervolgens buikvliesontsteking en dan een snel einde.
Eigenlijk wil ik op dit laatste niet wachten.
Maarten21 schreef:Hoi,
allereerst wil ik idd ook even zeggen dat de prognose voor een melanoom gunstig is.
Een melanoom kun je als DA vaak zo wel zien, en heb je niet snel veel meer aanvullend lab en/of microscopisch onderzoek voor nodig om het te behandelen.
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het een melanoom is, als een DA stelt dat de prognose zo ongunstig is.
Het lijkt mij persoonlijk eigenlijk sterk dat je DA zo maar op die manier een conclusie trekt en daarbij ook nog eens een ernstige prognose stelt.